TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



Kā TNS nosaka skatītāko raidījumu vai kanālu?

13.03.2017. Pētījumu kompānija Kantar TNS kopš 1999. gada veic televīzijas auditorijas pētījumu, izmantojot speciālu tehnisko aprīkojumu – TV Metrus. Pētījums tiek veikts nepārtraukti. Tajā ik dienu piedalās vidēji 385 ģimenes visā Latvijā, kuras pārstāv vairāk nekā 900 respondentu. Mājsaimniecībās uzstādīti vairāk nekā 500 TV Metri, jo ja ģimenē ir vairāk nekā viens televizors, tad pie katra no tiem tiek uzstādīts TV Metrs.

TV Metrs fiksē katru TV skatīšanās sekundi un kurš TV kanāls ir ieslēgts televizorā. Katram ģimenes loceklim, sākot vai beidzot skatīties televizoru, ir pienākums ar pults palīdzību veikt reģistrāciju TV Metrā. Šādi katru dienu tiek apkopota informācija par katru ģimenes locekli, no cikiem līdz cikiem un kurus TV kanālus tas ir skatījies. Salīdzinot šo informāciju ar Kantar TNS veikto neatkarīgo TV ētera monitoringu, iespējams noteikt, kāds raidījums vai reklāma tajā brīdī ir bijusi konkrētajā kanālā.

TV Metrs un tā pults

Lai nodrošinātu visu Latvijas iedzīvotāju TV skatīšanās paradumu atspoguļojošu pētījumu, tiek izmantoti Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes dati par iedzīvotāju demogrāfisko sadalījumu un Kantar TNS veiktā Dibināšanas pētījuma dati par mājsaimniecību TV tehnisko aprīkojumu. Šajā pētījumā ik gadu tiek aptaujātas 6000 mājsaimniecības visā Latvijā un tiek noskaidrots to TV tehniskais aprīkojums: cik mājsaimniecībā ir televizoru, kāds TV signāla uztveršanas veids tiek izmantots u.c.

Apkopojot iedzīvotāju demogrāfisko un mājsaimniecību TV tehnisko informāciju, tiek veidota proporcionāli atbilstoša pētījuma dalībnieku izlase. Piemēram, ja Vidzemē mājsaimniecībās ar TV dzīvo 25% Latvijas iedzīvotāju, kas vecāki par četriem gadiem, tad arī no visiem pētījuma dalībniekiem 25% būs no Vidzemes. Ja Vidzemē dzīvo 74% Latvieši un 26% cittautieši, arī pētījuma dalībnieki būs izvēlēti atbilstoši. Tāpat arī tiek ņemta vērā iedzīvotāju vecuma struktūra, dzimums, televizoru skaits ģimenē, TV signāla uztveršanas veids un citi nozīmīgi parametri, kas ietekmē TV skatīšanās paradumus.

Par pētījuma dalībnieku Latvijā, ar vienādu varbūtību, var kļūt jebkurš pastāvīgais Latvijas iedzīvotājs, kas vecāks par četriem gadiem. Šis vecums Latvijas tirgū ir pieņemts par standartu, kad bērns TV skatās apzināti un patstāvīgi var veikt pētījumā tik svarīgo skatīšanās reģistrāciju. Kā jebkurā statistiskā pētījumā, lai to varētu objektīvi attiecināt uz visiem iedzīvotājiem, pētījuma dalībnieki tiek izvēlēti nejauši, pašpieteikšanās nav iespējama. Jebkuram iedzīvotājam ir vienāda iespēja tikt sazvanītam vai apmeklētam dzīvesvietā, lai piedāvātu piedalīties TV auditorijas pētījumā

Par Kantar TNS

Kantar TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Oskars Rumpēters
Kantar TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs
t 67096300
oskars.rumpeters@tns.lv
tns@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia
Facebook: @TNSLatvia


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā
 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības