TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



Nacionālā preses auditorijas pētījuma rezultāti 2016. gada rudenī

16.11.2016. Pētījumu kompānija Kantar TNS ir apkopojusi jaunākos Nacionālā preses auditorijas pētījuma rezultātus par 2016. gada rudens periodu. Saskaņā ar pētījuma rezultātiem vismaz viena pētījumā iekļautā preses izdevuma kādu no pēdējiem sešiem numuriem ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 87% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Pavasara pētījumā tika apkopota informācija par 171 drukātā preses izdevuma auditoriju.

Jaunākie pētījuma rezultāti liecina, ka pēdējā mēneša laikā kādu Latvijā izdotu drukāto preses izdevumu ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 80 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. 74% iedzīvotāju aptaujātajā mērķa grupā ir lasījuši kādu Latvijā izdotu laikrakstu, 60% - kādu Latvijā izdotu žurnālu.


Pētījuma rezultātu analīze drukāto preses izdevumu grupās pēc to izdošanas biežuma parāda, ka visvairāk Latvijas iedzīvotāji patērē nedēļas izdevumus, mēneša izdevumus un reģionālos preses izdevumus. Vismaz vienu iknedēļas izdevumu nedēļā lasīja vai caurskatīja vidēji 49% iedzīvotāju aptaujātajā vecumā. Vidēji 43% iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lasījuši vai caurskatījuši vismaz vienu mēneša izdevumu mēnesī, bet vidēji 33% aptaujātās mērķa grupas pārstāvju - vismaz vienu reģionālo preses izdevumu nedēļā. Salīdzinot 2016. un 2015. gada rudens un pavasara pētījuma rezultātus redzams, ka divnedēļu žurnāliem un mēneša izdevumiem vērojamas izteiktākas patēriņa sezonālas svārstības, bet dienas laikrakstu, reģionālo preses izdevumu un ceturkšņa žurnālu patēriņā sezonalitāte ir mazāk izteikta.

2016. gada rudenī latviešu tautības iedzīvotāju vidū trīs lasītākie preses izdevumi pēc viena numura vidējās auditorijas ir iknedēļas žurnāli „Ieva”, „Kas Jauns” un “Privātā Dzīve”. Starp 10 lasītākajiem preses izdevumiem mērķa grupā „latvieši” ierindojas arī tādi preses izdevumi, kā „Ievas Stāsti”, „Ievas Virtuve”, “Ilustrētā Pasaules Vēsture”, „Ilustrētā Zinātne”, „Ievas Māja”, “Ievas Veselība” un “Ievas Dārzs”.

Citu tautību iedzīvotāju vidū trīs lasītākie preses izdevumi 2016. gada rudenī ir nedēļas laikraksts „MK Latvija (rus)”, TV programmu avīze „Televizor (rus) / MK Latvija (rus)” un TV programmu avīze „Latvijskaja TV-Programma (rus)”. Starp 10 lasītākajiem preses izdevumiem mērķa grupā „cita tautība” ierindojas arī tādi preses izdevumi, kā „Latvijskie Vesti (rus)”, nedēļas žurnāls ”Ļubļu (rus)” un mēneša žurnāls “Lilit’’ (rus), iknedēļas avīze „Subbota (rus)”, Rīgas Santīms’’ „Teleprogramma s dadei Mišei (rus)”, „Vesti Segodņa (rus)”.

Par pētījumu

Kantar TNS Nacionālā preses auditorijas pētījuma pavasara perioda aptaujas tika veiktas laika posmā no 2016. gada 8. augusta līdz 2016. gada 30. oktobrim. Pētījums veikts, izmantojot kombinēto aptaujas metodi - datorizētās intervijas (CAPI) respondentu dzīvesvietās, izmantojot planšetdatorus un aptaujas internetā (CAWI). Visā Latvijā tika aptaujāti 2998 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Par Kantar TNS

Kantar TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Kantar TNS
t 67096300
tns@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia
Facebook: @TNSLatvia


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā
 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības