TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



Latvijas iedzīvotāji ir apmierināti ar eiro naudas kvalitāti

29.07.2015. Vairākums Latvijas iedzīvotāju ir pieraduši pie eiro, ir apmierināti ar eiro naudas dizainu, kvalitāti un drošību, un pozitīvi novērtē eiro lietošanas ieguvumus – ērtības ceļot bez naudas maiņas un ar citām valstīm vieglāk salīdzināmās cenas. Tomēr vienlaikus iedzīvotāji izjūt pārāk lielu sīknaudas daudzumu savos makos. To atklāj pētījumu kompānijas TNS sadarbībā ar Latvijas Banku šā gada februārī un martā veiktais pētījums.

Vairākas pētījumu kompānijas TNS šā gada sākumā veiktas aptaujas atklāj vienu kopīgu tendenci – vairākums Latvijas iedzīvotāju ir pieraduši pie mūsu jaunās valūtas – eiro – un attiecas pret to pozitīvi. Viens no faktoriem, kas ir veicinājis iedzīvotāju pierašanu pie eiro, ir eiro monētu un banknošu dizains, ar kuru caurmērā ir apmierināti 4 no 5 Latvijas iedzīvotājiem. Tostarp ar eiro monētu dizainu apmierināti ir 81% iedzīvotāju (56% monētu dizains “diezgan apmierina” un 25% “ļoti apmierina”), ar banknošu dizainu – 77% iedzīvotāju (57% banknošu dizains “diezgan apmierina” un 20% “ļoti apmierina”).

Tāpat iedzīvotāji ir apmierināti ar jaunās sērijas eiro banknošu ieviešanu (to pozitīvi novērtē 81% iedzīvotāju, tostarp 56% banknošu ieviešana “diezgan apmierina” un 25% “ļoti apmierina”) un nominālu pieejamību jeb vajadzīgo nominālu izdošanu bankomātos, veikalos (ar to ir apmierināti 78% iedzīvotāju, to skaitā 54% nominālu pieejamība “diezgan apmierina” un 24% “ļoti apmierina”).

Svarīgi faktori jaunās valūtas pieņemšanā ir naudas tīrība, kvalitāte, ar ko caurmērā ir apmierināti 7 no 10 Latvijas iedzīvotājiem jeb 73% (55% iedzīvotāju naudas tīrība, kvalitāte “diezgan apmierina” un 18% “ļoti apmierina”).

Ne mazāk svarīgs faktors ir arī naudas drošība, ar ko apmierināti ir vairākums Latvijas iedzīvotāju: ar banknošu drošību apmierināti ir 74% iedzīvotāju (60% banknošu drošība “diezgan apmierina” un 14% “ļoti apmierina”), ar monētu drošību – 70% iedzīvotāju (59% monētu drošība “diezgan apmierina” un 11% “ļoti apmierina”).

Par skaidrās naudas apriti atbildīgais Latvijas Bankā, valdes loceklis Jānis Blūms, komentē: "Eiro ir Eiropas un Latvijas nauda, un Latvijas Banka rūpējas par tās kvalitāti, tīrību, ērtu apriti nominālu ziņā. Savukārt tas, lai eiro ir aizsargāts, drošs un dizainiski interesants, ir visu dalībvalstu iedzīvotāju interesēs, un šo darbu plānojam un veicam kopā ar Eirosistēmas kolēģiem. Turpināsim strādāt, lai iedzīvotāji būtu apmierināti ar naudas kvalitāti un jauna, drošāka 20 eiro banknote mūs gaida jau šoruden."

TNS un Latvijas Bankas šā gada sākumā veiktā pētījuma dati par eiro lietošanu parāda - neskatoties uz to, ka gandrīz 2/3 iedzīvotāju jeb 64% izjūt to, ka viņu makos ir pārāk daudz sīknaudas, tomēr vairāk nekā puse jeb 57% iedzīvotāju pozitīvi novērtē, ka, dodoties ceļojumos uz ārzemēm, nav jāmaina valūta. Puse jeb 50% iedzīvotāju atzīst, ka tagad – ar vienotu eiro valūtu – ir vieglāk salīdzināt cenas precēm un pakalpojumiem ar citu valstu cenām. Gandrīz puse jeb 44% novērtē ērtības, ārvalstīs norēķinoties vai veicot darījumus skaidrā vai bezskaidrā naudā.

Ērtības ceļot bez naudas maiņas vai veikt darījumus ārvalstīs skaidrā vai bezskaidrā naudā, kā arī ar citām valstīm vieglāk salīdzināmās cenas biežāk novērtē gados jaunāki cilvēki 15-34 gadu vecumā, iedzīvotāji ar augstāko izglītību, tie, kuriem ir augstāki ienākumi (vairāk nekā 450 eiro uz vienu cilvēku ģimenē), pašnodarbinātie, uzņēmumu vadītāji, ierēdņi, kalpotāji, studenti un skolnieki. Savukārt par pārāk lielo sīknaudas daudzumu makos biežāk runā jaunieši 15-24 gadu vecumā.

TNS finanšu pētījumu eksperte Ilva Pudule komentē pētījuma rezultātus: ”Pirms pusotra gada, eiro ieviešanas sākuma posmā, mūsu valsts iedzīvotāji sajuta zināmu nostalģiju pēc lata, un viens no tās iemesliem bija lata monētu un banknošu pievilcīgais dizains. Tagad ir pagājis zināms laiks un iedzīvotāji ir novērtējuši jaunās valūtas lietošanas ērtumu, ir apmierināti ar naudas kvalitāti, drošību un dizainu. Jo īpaši iedzīvotāji ir apmierināti ar eiro monētu dizainu – monētu, kur to nacionālajā pusē jeb reversā attēlota Latvijas tautumeita (tautā sauktas par Mildu). Šis nacionālais simbols ir elements, kas Latvijas iedzīvotājos veicina apmierinātību ar eiro monētas dizainu un tādā veidā palīdz veidot emocionālo saikni ar eiro valūtu kopumā.”

Par pētījumu

Iedzīvotāju aptauju par eiro lietošanu pētījumu kompānija TNS veica sadarbībā ar Latvijas Banku laikā no 2015.gada 11.februāra līdz 1.martam, visā Latvijas teritorijā aptaujājot 1007 iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Aptaujas izlase ir reprezentatīva Latvijas iedzīvotāju kopumam šajā vecuma grupā, un aptaujas rezultāti atspoguļo aptuveni 1,7 miljonu mūsu valsts iedzīvotāju viedokļus.

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Laura Vendele
TNS mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www.
twitter.com/TNSLatvia


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā


Tavs Neredzamais Sabiedrotais
 
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
#8 #9 #10 #11 #12 #13 #14
#15 #16 #17 #18 #19 #20 #21
#22 #23 #24 #25 #26 #27 #28
#29 #30 #31 #32 #33 #34 #35
#36 #37 #38 #39 #40 #41 #42
#43 #44 #45 #46 #47 #48 #49
#50 #51          
Meklēšana


TNS pasaulē

TNS Global
TNS Emor Igaunija
TNS LT Lietuva

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības