TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



Kā zīmolam būt konsekventi saskaņotam gan izskatā, gan ziņojumā, gan emocionālajā vēstījumā?

02.09.2014. Visiem neatvairāmiem zīmoliem ir saskaņoti saskares punkti jeb komunikācijas ar auditoriju veidi, kas ne tikai uzlabo zīmola neatvairāmību, bet arī maksimāli palielina mārketingā ieguldītā budžeta atdevi.

Saskares punktiem ir nepieciešams ne tikai saskaņots izskats un izjūtas, bet tiem ir arī jāsūta viens un tas pats vēstījums par izstrādājumu vai pakalpojumu, kā arī jāizraisa vienas un tās pašas emocijas. Tas attiecas burtiski uz katru zīmola sastāvdaļu - logotipu, iesaiņojumu, iesaiņojuma stilu, komunikācijām, tīmekļa vietni, izstrādājuma dizainu, pat uz tādiem sajūtu elementiem kā garša un smarža, mazumtirdzniecības vide un klientu apkalpošanas principiem. Konsekvence nozīmē to, ka katrs saskares punkts izmanto pārējo komunikācijas materiālu spēku.

Zīmolu konsekvences piemēri

Audi ir teicams konsekventa zīmola piemērs. Pašos pamatos Audi dod emocionālu solījumu izsmalcinātībai un izcilībai, kas lieliski sasaistās ar izstrādājuma solījumu būt perfektam, kas tiek panākts ar modernāko tehnoloģiju un dizaina palīdzību. Tas darbojas visos saskares punktos:

■  Zīmola logotipa dizains ir vienkāršs un izsmalcināts;
■  Katram Audi izstrādājumam piemīt skaļi nepateikta kvalitāte un progresīvāko tehnoloģiju dizains;
■  „Golf un Audi Dizaina fonda” sponsorēšana tikai pastiprina zīmola vērtību;
■  Apmeklējot tīmekļa vietni, varam būt pārsteigti par dizaina vienkāršību un navigācijas skaidrību;
■  Audi mazumtirdzniecības zāles ir kā dizaina un tehnoloģiju tempļi.

Savukārt Šveices pulkstņu zīmola TAG Heuer konsekvence vērojama tajā, kā tiek izvēlēti zīmola vēstnieki. TAG Heuer produkcija tiek pozicionēta kā luksus sporta pulksteņi. Zīmola emocionālais solījums patērētājiem ir pašpārliecinātība un piemērotība personām, kuras sagaida no zīmola un tā produktiem visaugstākā līmeņa sniegumu.

■  Slavenības, kas iesaka šo zīmolu, pilnībā atbilst šīm īpašībām. Viņi ir zināmi, kā veiksmīgi savas jomas pārstāvji, kā savas jomas dzinējspēki un ietekmētāji;
■  Pašpārliecinātība un sniegums visaugstākajā līmenī tiek izcelts gan ziņojuma tonī, gan personu pozās un izturēšanās stilā;
■  Zīmola konsekvence vērojama arī tajā, kā tiek izvēlēti projekti, kurus zīmols atbalsta – Golfa spēle, Formula 1. Tie ir sporta viedi, kuri viennozīmīgi demonstrē prestižu, pašpārliecinātību un spēlētāju veiksmīgumu visaugstākajā līmenī.

Vērojot šo divu zīmolu piemērus, konsekvence zīmola komunikācijā un sniegumā šķiet pašsaprotama lieta, un tas izklausās vienkārši, tomēr tikai retais zīmols to īsteno.

Arī Latvijā zīmolu komunikācijā bieži vien vērojama pavisam pretēja tendence. Zīmolu komunikācija bieži vien tiek piemērota nevis zīmola vērtībām, uzstādījumiem un emocionālajām ziņojumam, bet priekšštatiem par mērķa grupu uztveri, ieradumiem un attieksmi pret notikumiem. Piemēram, vienam un tam pašam zīmolam ne reti ir dažādas „sejas” – uzrunājot jauniešu auditoriju, tas ir ātrs, neprātīgs un bezrūpīgs, uzrunājot sievietes, tas kļūst piezemētāks un cenšas uzsvērt ģimeniskās vērtības, bet Ziemassvētku reklāmas kampaņās tas kļūst sirsnīgs, mazliet melanholisks. Šāds zīmols nekādi nevar kļūt par neatvairāmu, jo konsekvences trūkuma dēļ zūd tā identitāte un pātērētāju uzticamība zīmola solījumiem un vēstījumam.

Neatvairāmi zīmoli, tādi kā Audi, TAG Heuer, RedBulL, L’orel u.c., teicami īsteno zīmola konsekvenci visos saskares punktos:

■  Tie seko līdzi zīmola saskaņotībai tā izskatā, vēstījumā un emocionālajā ziņojumā;
■  Visos saskares punktos ar patērētāju zīmola tēls un emocionālais vēstījums ir saskanīgs, kas patērētājos izraisa vienādas emocijas.

Kontakti

Inta Priedola
t 67 096 300
inta.priedola@tns.lv

Arta Kudlāne
t 67 096 300
arta.kudlane@tns.lv

Revita Logina
t 67 096 300
revita.logina@tns.lv


 


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā


Tavs Neredzamais Sabiedrotais
 
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
#8 #9 #10 #11 #12 #13 #14
#15 #16 #17 #18 #19 #20 #21
#22 #23 #24 #25 #26 #27 #28
#29 #30 #31 #32 #33 #34 #35
#36 #37 #38 #39 #40 #41 #42
#43 #44 #45 #46 #47 #48 #49
#50            
Meklēšana


TNS pasaulē

TNS Global
TNS Emor Igaunija
TNS LT Lietuva

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības