TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



Mediju reklāmas tirgus 2013. gadā sasniedzis 73,4 miljonus eiro

29.04.2014. Latvijas Reklāmas asociācija ir apkopojusi Latvijas mediju reklāmas tirgus rezultātus par 2013. gadu un pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi informāciju par lielākajiem reklāmdevējiem un reklamētākajām nozarēm un zīmoliem.

Reklamētākās nozares 2013. gadā

TNS Reklāmu reģistra dati liecina, ka 2013. gadā būtiskas izmaiņas starp Latvijas medijos reklamētākajām nozarēm nav notikušas. Reklamētākā nozare Latvijas medijos 2013. gadā bija mazumtirdzniecības nozare, pateicoties lielāko reklāmdevēju – Maxima, Rimi un Prisma – aktivitātei. Mobilie sakari, salīdzinot ar 2012.gadu, nemainīgi saglabā 2. pozīciju reklamētāko nozaru vidū. Par vienu vietu zemāk atvirzot zāļu nozari, 3. reklamētākā 2013. gadā bijusi finanšu institūciju un pakalpojumu nozare, kurā joprojām lielākās investīcijas reklāmā veikuši ne-banku kreditētāji. Tāpat kā gadu iepriekš TOP5 noslēdz saldumu un konditorejas izstrādājumu nozare.

Lielākie reklāmdevēji 2013. gadā

Tele2 ir bijis lielākais reklāmdevējs Latvijas medijos 2013. gadā. Tāpat nemainīgi, salīdzinot ar 2012. gadu, 2. vietu ieņem Procter & Gamble. LMT, kāpjot par 2 pozīcijām, 2013. gadā bija 3. lielākais reklāmdevējs. Henkel ir saglabājis savu 4. vietu topā. Maxima noslēdz lielāko reklāmdevēju TOP5 2013. gadā, par 2 vietām zemāk nekā 2012. gadā.

Reklamētākie zīmoli 2013. gadā

2013. gadā, tāpat kā 2012. gadā, Maxima ir bijis Latvijas medijos reklamētākais zīmols. 2. reklamētākais zīmols 2013. gadā bija Bite, kāpjot par 2 vietām augstāk nekā 2012. gadā. Zelta Zivtiņa 2013. gadā saglabāja 3. vietu starp TOP5 reklamētākajiem zīmoliem. Rimi ierindojās 4. vietā, bet TOP5 2013. gadā noslēdz Tele, atrodoties par trīs vietām zemāk nekā 2012. gadā.

TNS komentārs

Pētījumu kompānijas TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka 2013. gads lielākajiem reklāmdevējiem bijis stabils. Starp TOP5 lielākajiem reklāmdevējiem, nozarēm un arī zīmoliem nav iekļuvis neviens jauns dalībnieks. Salīdzinot ar 2012. gadu, notikušas tikai svārstības TOP5 ietvaros. Tendences liecina, ka mazumtirdzniecības nozare nostiprinājusi pozīcijas kā lielākā Latvijas mediju tirgū. Mobilo sakaru nozares reklāmdevēji savukārt nav palielinājuši reklāmas aktivitātes, vairāk orientējoties uz finansiāli labāko piedāvājumu nodrošināšanu klientiem. Pēc krīzes stabilu kāpumu jau ilgstoši piedzīvo finanšu institūciju un pakalpojumu nozare, iespējams tuvā nākotnē jau kļūstot par 2. reklamētāko nozari Latvijas medijos. Vēl nedaudz augot auto nozares reklāmas apjomam, tā arī var ieviest izmaiņas starp TOP5 reklamētajām nozarēm. Paredzams, ka starp 2014. gada un 2013. gada TOP būs lielākas atšķirības nekā starp 2013. un 2012. gadu.

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā


Tavs Neredzamais Sabiedrotais
 
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
#8 #9 #10 #11 #12 #13 #14
#15 #16 #17 #18 #19 #20 #21
#22 #23 #24 #25 #26 #27 #28
#29 #30 #31 #32 #33 #34 #35
#36 #37 #38 #39 #40 #41 #42
#43 #44 #45 #46 #47 #48 #49
#50 #51          
Meklēšana


TNS pasaulē

TNS Global
TNS Emor Igaunija
TNS LT Lietuva

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības