TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



Lielākā daļa iedzīvotāju un uzņēmumu pāreju uz eiro atzīst par ērtu

13.01.2014. Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju (66%) un uzņēmēju (64%) atzīst, ka pāreja uz eiro viņiem vai viņu uzņēmumam bijusi ērta. Tā liecina nedēļu pēc eiro ieviešanas veiktā Swedbank un TNS aptauja. Tikai ceturtā daļa iedzīvotāju un uzņēmumu vadītāju (attiecīgi 26% un 25%), pārejot uz jauno valūtu, saskārušies ar kādām neērtībām.

Ērtākai pārejai uz eiro naudu glabāja kontā

Lai pāreja uz eiro nesagādātu nekādas neērtības, lielākā daļa iedzīvotāju un uzņēmumu (attiecīgi 65% un 61%) naudas uzkrājumus turēja bankas kontā, lai tur tie 1.janvārī automātiski konvertētos eiro. Tāpat iedzīvotāji priekšroku deva norēķiniem ar karti nevis skaidru naudu (norādījuši 40%), bet piektdaļa (24%) vēl decembrī centās iztērēt atlikušos latus. Savukārt uzņēmumi vairāk izmantoja bezskaidras naudas norēķinus (28%), un latu banknotes iemaksāja bankomātos (19%). Arī iedzīvotāju vidū naudas iemaksas bankomāti bija populārākais veids latu iemaksai kontā – tos izmantoja piektdaļa (19%) respondentu.

Iedzīvotājiem grūtības ar cenu pārrēķināšanu, uzņēmumiem – sistēmu pārprogrammēšanu

Iedzīvotāji, kuriem pāreja uz eiro nav bijusi ērta, kā biežākos iemeslus tam min neērtības ar cenu pārrēķināšanu, cenu zīmju neesamību latos un eiro, rindas veikalos, pie bankomātiem un pasta nodaļās, kā arī eiro monētu smagumu. Savukārt uzņēmēji visbiežāk norāda, ka neērtības pārejā uz eiro radījusi grāmatvedības un IT sistēmu pārprogrammēšana, darbinieku apmācību organizēšana, kā arī paralēlā cenu atspoguļošana un eiro un latu paralēlās apgrozības periods.

Informācijas avots par pāreju uz eiro – masu mediji

Absolūtais vairākums iedzīvotāju (85%) un arī uzņēmēju (68%) atzīst, ka informāciju par svarīgāko pārejā uz eiro guva no masu medijiem – televīzijas, laikrakstiem, radio un ziņu portāliem. Otrs populārākais informācijas avots bija savas bankas mājas lapa vai internetbanka – tur informāciju guvuši 25% iedzīvotāju un 39% uzņēmumu. Vēl piektdaļa uzziņai par pārejas procesiem izmantoja oficiālās eiro vietnes internetā (piemēram, eiro.lv) vai Eiro informatīvo tālruni (attiecīgi 18% iedzīvotāju un 21% uzņēmumu).

“Esam gandarīti, ka lielākajai daļai iedzīvotāju un uzņēmumu pāreja uz eiro noritējusi veiksmīgi un papildu sarežģījumus nav radījusi. Mēs jau savlaicīgi aicinājām iedzīvotājus samazināt skaidras naudas īpatsvaru savā ikdienā, jo nauda kontā nozīmēja arī ērtāku pāreju uz eiro. Arī aptauja apliecina, ka tā daļa iedzīvotāju un uzņēmumu, kas savus uzkrājumus noglabāja kontā, pāreju uz eiro atzina par ērtu. Kopumā, lai arī bija ilgs un darbietilpīgs, šis process arī bankai noritējis sekmīgi, par ko pateicība visai Swedbank eiro komandai! Milzīgu ieguldījumu, protams, veica arī masu mediji, kuri regulāri informēja iedzīvotājus un uzņēmumus par svarīgākajiem procesiem un veicamajiem darbiem,” saka Ģirts Bērziņš, Swedbank Klientu apkalpošanas pārvaldes vadītājs un valdes loceklis.

Par aptauju

Pētījumu kompānija TNS aptauju veica laikā no 2014.gada 6. līdz 9. janvārim, ar aptaujas internetā starpniecību visā Latvijā aptaujājot 800 iedzīvotājus 15-74 gadu vecumā un 510 uzņēmumu īpašniekus un vadītājus.

Kontakti

Laura Vendele
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia

Kristīne Jakubovska
Swedbank Eiro projekta komunikācijas vadītāja
t 67 444 560, 29 128 208
kristine.jakubovska@swedbank.lv
Twitter: @SwedbankLatvia


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā


Tavs Neredzamais Sabiedrotais
 
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
#8 #9 #10 #11 #12 #13 #14
#15 #16 #17 #18 #19 #20 #21
#22 #23 #24 #25 #26 #27 #28
#29 #30 #31 #32 #33 #34 #35
#36 #37 #38 #39 #40 #41 #42
#43 #44 #45 #46 #47 #48 #49
#50 #51          
Meklēšana


TNS pasaulē

TNS Global
TNS Emor Igaunija
TNS LT Lietuva

 

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības