TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



Pieaudzis to iedzīvotāju īpatsvars, kas negatīvi vērtē Latvijas Krājbankas maksātnespējas pasludināšanu valsts interešu kontekstā

17.12.2013. 64% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju atbalsta Vladimira Antonova izdošanu tiesāšanai Lietuvā, liecina pētījumu kompānijas TNS decembrī veiktais pētījums.  Šis jautājums aktualizējies, jo Lielbritānijas Vestminsteras tiesa tuvākā mēneša laikā – līdz 20. janvārim – pieņems lēmumu, vai bijušo Latvijas Krājbankas un Snoras bankas īpašnieku Vladimiru Antonovu izdot Lietuvai.

Salīdzinoši biežāk šādam risinājumam piekrīt tieši vīrieši, kā arī aptaujātie, kas ģimenēs pamatā runā latviski, un iedzīvotāji ar salīdzinoši augstākiem personīgajiem ienākumiem (virs 300 latiem mēnesī). Pret V.Antonova izdošanu Lietuvai ir 13% ekonomiski aktīvo iedzīvotāju. Starp tiem salīdzinoši biežāk ir cittautieši.

Vēl apmēram piektdaļai (23%) aptaujāto ir grūtības formulēt konkrētu viedokli par V.Antonova izdošanu Lietuvai.

Pašlaik ir jau pagājuši gandrīz divi gadi kopš 2011. gada 23. decembra, kad dažādu negatīvu notikumu rezultātā tika pieņemts valstiski svarīgs lēmums – pasludināt "Latvijas Krājbankas" maksātnespēju. Šajā laikā pieaudzis to iedzīvotāju īpatsvars, kas negatīvi vērtē bankas maksātnespējas pasludināšanu valsts interešu kontekstā. Ja pērn, 2012. gada martā, 39% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem uzskatīja, ka risinājums – pasludināt "Latvijas Krājbanka" par maksātnespējīgu – ir neatbilstošs valsts ekonomiskajām un politiskajām interesēm, tad šobrīd tie jau ir 46%. Salīdzinoši biežāk šāds viedoklis dominē vīriešu vidū.

Vienlaikus par 5 procentpunktiem ir sarucis to iedzīvotāju īpatsvars, kuri uzskata, ka risinājums bija atbilstošs valsts interesēm – no 33% 2012. gadā uz 28% 2013. gadā.

Aptuveni ceturtajai daļai (27%) aptaujāto ir grūti paust konkrētu vērtējumu par „Latvijas Krājbankas” lietas risinājumu.

Absolūtais vairākums Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju (91%) uzskata, ka valsts nepietiekami stingri vēršas pret cilvēkiem, kas noveduši valstiski nozīmīgus uzņēmumus Latvijā līdz kraham. Īpaši kritiski pret valsts spēju būt pietiekami stingrai šajā jautājumā ir uzņēmumu vadītāji un augstākā līmeņa speciālisti. Un tikai 5% aptaujāto uzskata, ka vēršanās pret cilvēkiem, kas noveduši valstiski nozīmīgus uzņēmumus līdz kraham, ir pietiekami stingra.

TNS finanšu nozares pētījumu eksperte Ilva Pudule norāda: „Šo divu gadu laikā, kopš „Latvijas Krājbankas” maksātnespējas, iedzīvotājiem ir bijusi iespēja pavērot, kādu iespaidu šis gadījums ir atstājis uz viņiem personīgi, kā arī valsts ekonomiku kopumā. Diemžēl ir pieaudzis kritiski noskaņoto īpatsvars. Kopumā iedzīvotāji ir visai jūtīgi pret satricinājumiem banku nozarē, ko varētu skaidrot gan ar negatīvo pieredzi 90-tajos gados ar bankas „Banka Baltija” krahu, gan arī piedzīvotajām „Parex bankas” finanšu problēmām. Acīmredzot valstij ir vēl daudz darba darāms, lai uzlabotu sistēmu, kā vērsties pret tiem, kas noveduši valstiski nozīmīgus uzņēmumus Latvijā līdz kraham, un iedzīvotājos radītu pārliecību par pietiekoši stingru rīcību.”

Par aptauju

Aptauju pētījumu kompānija TNS veica laikā no 2013.gada 10. līdz 12. decembrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 850 Latvijas ekonomiski aktīvos iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem, kā arī no 2012.gada 20.marta līdz 22.martam – 800 iedzīvotājus.

TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā


Tavs Neredzamais Sabiedrotais
 
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
#8 #9 #10 #11 #12 #13 #14
#15 #16 #17 #18 #19 #20 #21
#22 #23 #24 #25 #26 #27 #28
#29 #30 #31 #32 #33 #34 #35
#36 #37 #38 #39 #40 #41 #42
#43 #44 #45 #46 #47 #48 #49
#50 #51 #52        
Meklēšana


TNS pasaulē

TNS Global
TNS Emor Igaunija
TNS LT Lietuva

 

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības