TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



Iedzīvotājiem patīk jaunā Latvijas eiro monēta

26.08.2013. Latvijas iedzīvotājiem, salīdzinot Latvijas viena eiro monētu ar jebkuras citas eirozonas valsts eiro monētām, mūsu valsts jaunais eiro ar tautumeitas Mildas attēlu uz tā liekas pievilcīgāks, nekā pārējo 17 valstu monētas – to atklāj pētījumu aģentūras TNS augustā veiktais pētījums.

Vēl šī gada maijā tikai nepilna piektā daļa Latvijas iedzīvotāju bez priekšā teikšanas vai monētu dizaina rādīšanas zināja, ka uz Latvijas eiro monētām tiks attēlots tautumeitas jeb Mildas portrets. Pēc jūlijā pieņemtā lēmuma par eiro ieviešanu Latvijā, arī iedzīvotāju vidū sāka pieaugt informētība par mūsu jaunās valūtas dizainu.

Šā gada augustā jau vairāk nekā puse jeb 55% Latvijas iedzīvotāju 15-74 gadu vecumā televīzijā, presē, internetā vai kur citur bija redzējuši Latvijas eiro monētas dizainu ar tautumeitas attēlu. Salīdzinoši biežāk mūsu jauno eiro monētas dizainu bija ievērojuši jaunieši 15-24 gadu vecumā, vīrieši, latviešu tautības cilvēki, vidzemnieki, iedzīvotāji no ģimenēm ar augstiem ienākumiem, kā arī no ģimenēm, kurās pamatā runā latviešu valodā.

Lai noskaidrotu Latvijas iedzīvotāju attieksmi pret mūsu jauno eiro monētu salīdzinājumā ar citu valstu monētām, aptaujātie tika lūgti salīdzināt mūsu viena eiro monētu ar tautumeitas Mildas attēlu uz tā ar katras no pārējo 17 eirozonas valstu eiro monētām. Rezultātā tika noskaidrots, ka mūsu eiro monētas dizains iedzīvotājiem ir pievilcīgāks, nekā pārējo valstu eiro dizaini.

TNS finanšu nozares pētījumu eksperte Ilva Pudule norāda, ka Latvijas eiro dizains ar tautumeitu pievilcīgāks nekā visā aptaujāto izlasē kopumā ir bijis iedzīvotājiem 45-74 gadu vecumā, pensionāriem, latviešu tautības cilvēkiem, galvenokārt lauku iedzīvotājiem, vidzemniekiem un zemgaliešiem, kā arī iedzīvotājiem ar latviešu kā pamata valodu ģimenē.

No 17 salīdzinātajiem eiro dizainiem, neskaitot mūsu eiro dizainu, kas guva izteiktu pārsvaru, Latvijas iedzīvotājiem tāpat pievilcīgāki bija Itālijas eiro ar Leonardo da Vinči slaveno zīmējumu ar Vitrūvija cilvēku, Maltas eiro ar ordeņa zīmi jeb Maltas krustu un Īrijas eiro ar ķeltu arfu. Nākamie pievilcīgākie bija Igaunijas eiro ar valsts ģeogrāfisko attēlu jeb karti uz tā un Francijas eiro, uz kura attēlots mākslinieka Hoakima Himineza zīmēts koks, kas simbolizē dzīvību, nepārtrauktību un izaugsmi.

Par pētījumu

Aptauju pētījumu aģentūra TNS veica laikā no 2013.gada 13. līdz 15. augustam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 800 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Izlase ir reprezentatīva un atspoguļo aptuveni 1,7 miljonu Latvijas iedzīvotāju 15-74 gadu vecumā viedokli. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā


Tavs Neredzamais Sabiedrotais
 
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
#8 #9 #10 #11 #12 #13 #14
#15 #16 #17 #18 #19 #20 #21
#22 #23 #24 #25 #26 #27 #28
#29 #30 #31 #32 #33 #34 #35
#36 #37 #38 #39 #40 #41 #42
#43 #44 #45 #46 #47 #48 #49
#50 #51 #52        
Meklēšana


TNS pasaulē

TNS Global
TNS Emor Igaunija
TNS LT Lietuva

 

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības