TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



Latvijas mediju reklāmas tirgus apjoms 2012. gadā palielinājies par 3%

26.03.2013. Latvijas Reklāmas asociācija ir apkopojusi Latvijas mediju reklāmas tirgus rezultātus par 2012. gadu, un pētījumu aģentūra TNS ir apkopojusi informāciju par lielākajiem reklāmdevējiem un reklamētākajām nozarēm un zīmoliem.

Latvijas Reklāmas asociācijas valdes locekle Ingrīda Krīgere-Lāce komentē, ka mediju reklāmas tirgus 2012.gadā attiecībā pret 2011. gadu audzis par 3%, tas atbilst iepriekš izteiktajām prognozēm par lēnu tirgus pieaugumu. Mediju reklāmas tirgus 2012. gadā ir sasniedzis 49,8 miljonu latu.

Salīdzinot 2012.gadu mediju reklāmas tirgu ar 2011. gadu, redzams, ka vienādā tempā ar tirgu aug TV un radio tirgus. Nedaudz straujāk ir audzis vides reklāmas un žurnālu reklāmas tirgus  - par 5 %. Beidzot atguvies ir arī kino reklāmas tirgus, pieaugot par 4%. Vislielākais pieaugums novērojams interneta reklāmas tirgū +11%. Savukārt vislielāko kritumu piedzīvojis avīžu reklāmas tirgus – 13%.

TOP5 reklamētākās nozares

Turpinoties tendencei pieaugt reklāmas apjomiem, mazumtirdzniecības nozare 2012. gadā ir kļuvusi par visvairāk reklamēto nozari Latvijas medijos. Savukārt mobilo sakaru nozares reklāmdevēji ir nedaudz samazinājuši investīcijas reklāmā, tādēļ šī nozare ieņem otro pozīciju. Tāpat kā 2011.gadā arī pērn zāļu nozare saglabājusi trešo vietu topā. Finanšu institūciju un pakalpojumu nozare arī nemainīgi saglabājusi topa ceturto vietu, pateicoties tieši ne-banku kreditētāju reklāmas aktivitātēm. Reklamētāko nozaru topa piektajā vietā ierindojusies saldumu un konditorejas izstrādājumu nozare, kurā lielākos ieguldījumus reklāmā 2012. gadā veikuši Kraft Foods, Ferrero un Rīgas Piena kombināts.

TOP5 lielākie reklāmdevēji

Lielāko reklāmdevēju topa pirmajās divās vietās izmaiņas nav notikušas, salīdzinot ar 2011.gadu. Lielākais reklāmdevējs Latvijā 2012.gadā bija Tele2, otrajā vietā – Procter & Gamble. Trešo un ceturto pozīciju ieņem reklāmdevēji, kas pakāpušies, salīdzinājumā ar 2011.gadu - Maxima par divām pozīcijām un Henkel par trim vietām. Reklāmdevēju TOP5 noslēdz LMT, kas 2011.gadā ieņēma 3.vietu.

TOP5 reklamētākie zīmoli

2012.gadā Maxima bija Latvijas medijos visvairāk reklamētais zīmols, pakāpjoties no otrās vietas 2011.gadā. 2011.gada līderis Tele2 2012.gada reklamētāko zīmolu topā ieņem otro pozīciju. Trešajā vietā, kāpjot par divām vietām, ierindojas Zelta Zivtiņas zīmols. Bite ir ceturtais reklamētākais zīmols 2012. gadā, atrodoties vienu vietu zemāk nekā 2011.gadā. Topa piekto vietu ieņem vēl viens mazumtirdzniecības nozares zīmols – Rimi.

Kontakti

Laura Vendele
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.vendele@tns.lv
twitter http://twitter.com/tnslatvia

Oskars Rumpēters
TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs
t 67 096 300
e oskars.rumpeters@tns.lv

Ingrīda Krīgere
LRA valdes locekle
t 67 325 532
e ingrida@lra.lv


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā


Tavs Neredzamais Sabiedrotais
 
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
#8 #9 #10 #11 #12 #13 #14
#15 #16 #17 #18 #19 #20 #21
#22 #23 #24 #25 #26 #27 #28
#29 #30 #31 #32 #33 #34 #35
#36 #37 #38 #39 #40 #41 #42
#43 #44 #45 #46 #47 #48 #49
#50 #51 #52        
Meklēšana


TNS pasaulē

TNS Global
TNS Emor Igaunija
TNS LT Lietuva

 

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības