TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



Baltijas reklāmas tirgus 2012.gadā pieaudzis par 1,2%

26.03.2013. Pētījumu aģentūra TNS, sadarbībā ar LRA Latvijā un TNS uzņēmumiem Igaunijā un Lietuvā, ir apkopojusi informāciju par reklāmas tirgus izaugsmi Baltijā 2012. gadā. Pētījums liecina, ka Baltijas reklāmas tirgus pērn, salīdzinot ar 2011. gadu, ir pieaudzis par 1,2 procentiem.

Līdz ar to kopējais Baltijas 2012. gada mediju reklāmas tirgus apjoms sasniedz 242,7 miljonus eiro. Lietuvā 2012. gadā mediju reklāmas tirgus pieauga par 0,7%, salīdzinot ar 2011. gadu, un sasniedza 99,4 miljonus eiro (343,1 miljons litu). Igaunijā reklāmas tirgus apjoms 2012. gadā bija 72,5 miljoni eiro, pieaugot par 0,3%, salīdzinājumā ar 2011. gadu. Latvijā mediju reklāmas tirgus sasniedza 70,9 miljonus eiro (49,8 miljoni latu), kas ir par 3% vairāk nekā 2011. gadā.

Analizējot reklāmas tirgus attiecību pret iekšzemes kopproduktu, redzams, ka Baltijā līderpozīcijā, kā ierasts, arī 2012. gadā bija Igaunija ar 0,43%. Latvijā šis rādītājs bija 0,32%, bet Lietuvā – 0,3%. Visās Baltijas valstīs reklāmas tirgus attiecība pret iekšzemes kopproduktu ir kritusies, salīdzinot ar 2011. gadu.

Aplūkojot Baltijas reklāmas tirgus izaugsmi pēc reklāmas investīcijām uz vienu iedzīvotāju 2012.gadā, Latvija ar 34,7 eiro un Lietuva ar 33 eiro uz vienu iedzīvotāju ir zem Baltijas vidējā līmeņa. Igaunijā šis rādītājs ir augstākais starp Baltijas valstīm, 2012. gadā sasniedzot 54,1 eiro. Šie rādītāji visās Baltijas valstīs ir augstākie kopš 2008. gada.

Reklāmas apjoma izmaiņas mediju grupās Baltijā

TV reklāmas kopējais apjoms Baltijā bija 101,8 miljoni eiro. Kaut arī 2012.gadā Baltijā reklāma avīzēs piedzīvojusi 5,6% kritumu pret 2011.gadu, šī mediju grupa ar 42 miljonu eiro reklāmas apjomu joprojām ir otrais lielākais medijs pēc investīcijām reklāmā. Reklāmas apjoms internetā Baltijā pieauga par 12,6% līdz 32,8 miljoniem eiro. Radio reklāmas apjoms bija 22,6 miljoni eiro – par 1,8% vairāk nekā 2011. gadā. Žurnālu reklāmas apjoms palielinājās par 2,6% un sasniedza 21,9 miljonus eiro. Vides reklāmas apjoms Baltijā saruka par 1,1% un bija 20,8 miljoni eiro. Kino reklāmā tika investēti 700 tūkstoši eiro, kas bija par 17,7% vairāk nekā 2011. gadā (par kino reklāmu nav datu no Igaunijas).

Baltijas mediju reklāmas tirgus daļas

2012. gadā reklāmai TV bija lielākā reklāmas tirgus daļa – 42%, tāpat kā 2011. gadā. Avīžu reklāmas tirgus daļa ir otrā lielākā ar 17%, kas ir par 2 procentpunktiem mazāk nekā 2011. gadā. Savukārt interneta reklāmas tirgus daļa kopš 2011.gada ir pieaugusi par 2 procentpunktiem un 2012.gadā sasniedza 14%. Radio, žurnālu un vides reklāmas tirgus daļas Baltijā 2012. gadā katra bija 9%, nemainoties, salīdzinot ar 2011. gadu. 0,3% mediju reklāmas tirgus daļu ieņēma kino reklāma.

TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters komentē: „Latvijā pirmo reizi kopš 2006.gada ir fiksēts lielākais reklāmas tirgus pieaugums Baltijas valstīs - +3%. Tiesa gan, lai arī visām trim valstīm vēl ir tālu līdz 2008. gada maksimumam, Lietuva un Igaunija jau kopš pagājušā gada ir pārsniegušas krīzes zemākā punkta līmeni, kas bija 2009. gadā. Domājams, ka Latvijai šo slieksni izdosies pārkāpt nākamajā gadā.
Lielāko pieaugumu 2012. gadā Baltijā nodrošināja reklāma internetā - +3,7 miljoni eiro jeb kāpums par 12,6%. Visā Baltijā turpina samazināties reklāmas apjoms avīzēs, kopā krītot par 2,5 miljoniem eiro jeb -5,6%. Igaunijā avīzes ir labākā pozīcijā ar 26,8% tirgus daļu un tikai ar 1,8% kritumu, bet Latvijā avīžu reklāmas apjoms krities visstraujāk – par 900 tūkstošiem eiro (-12,7%), samazinoties tirgus daļai līdz 9%.”

Par TNS

Balstoties uz ilgtermiņa pieredzi un pētījumu tirgus vadošajiem risinājumiem, TNS konsultē uzņēmumus par izaugsmes stratēģijām jaunu tirgu iekarošanā, inovāciju veidošanā, zīmolu maiņā un uzņēmumā iesaistīto pušu pārvaldībā. Atrodoties vairāk nekā 80 valstīs, TNS sarunājas ar patērētājiem visā pasaulē vairāk nekā jebkura cita kompānija un tādēļ izprot cilvēku rīcību un attieksmi visos pasaules kultūras, ekonomikas un politiskajos reģionos.

TNS ir daļa no Kantar - viena no lielākajām pētījumu, informācijas un konsultāciju tīkliem pasaulē.
Plašāka informācija atrodama apmeklējot www.tnsglobal.com

Kontakti

Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www.
twitter.com/TNSLatvia


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā


Tavs Neredzamais Sabiedrotais
 
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
#8 #9 #10 #11 #12 #13 #14
#15 #16 #17 #18 #19 #20 #21
#22 #23 #24 #25 #26 #27 #28
#29 #30 #31 #32 #33 #34 #35
#36 #37 #38 #39 #40 #41 #42
#43 #44 #45 #46 #47 #48 #49
#50 #51 #52        
Meklēšana


TNS pasaulē

TNS Global
TNS Emor Igaunija
TNS LT Lietuva

 

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības