TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



Katrs septītais Latvijas iedzīvotājs plāno iegādāties mājokli

15.01.2013. Tuvāko divu gadu laikā aptuveni septītā daļa jeb 14% no Latvijas iedzīvotājiem plāno iegādāties mājokli, liecina nekustamā īpašuma uzņēmuma Pillar Management, SIA, veiktā Latvijas iedzīvotāju aptauja sadarbībā ar tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūru TNS.

Mājokļa iegādi biežāk plāno Rīgas (36%) un Pierīgas (18%) iedzīvotāji.

Salīdzinoši biežāk nekā caurmērā mājokļa iegādi plāno gados jaunākie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 29 gadiem (49%) un vadītāji, augstākā līmeņa speciālisti (29%).

Mājokļa iegādes divas biežākās motivācijas ir dzīves apstākļu uzlabošana (55%) un patstāvīgas dzīves uzsākšana, pirmā mājokļa iegāde (37%). Vien aptuveni katrs desmitais respondents no tiem, kuri plāno iegādāties mājokli tuvāko divu gadu laikā, mājokļa iegādi motivē ar investīciju nekustamajā īpašumā.

Lielākā daļa iedzīvotāju, kuri tuvāko divu gadu laikā neplāno iegādāties mājokli, neizjūt nepieciešamību iegādāties mājokli vai arī viņiem jau ir savs mājoklis (71%). Tomēr daļu respondentu no plāniem par mājokļa iegādi attur dažādi šķēršļi. Divi biežāk minētie šķēršļi ir nepietiekami vai neregulāri ienākumi un nekustamā īpašuma augstās cenas.

Aptuveni puse (52%) Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka šobrīd mājokli ir izdevīgāk pirkt, nevis īrēt. Salīdzinoši biežāk šādās domās ir respondenti ar augstāko izglītību (57%), vadītāji un augstākā līmeņa speciālisti (31%), iedzīvotāji ar personīgajiem mēneša ienākumiem virs 300 latiem (47%).

Aptuveni katrs piektais respondents, kurš uzskata, ka šobrīd ir izdevīgāk pirkt, nevis īrēt mājokli, plāno mājokļa iegādi tuvāko divu gadu laikā. Savukārt, četras piektdaļas respondentu, kuri tuvāko divu gadu laikā plāno iegādāties mājokli, ir pārliecināti, ka šobrīd ir izdevīgāk iegādāties, nevis īrēt mājokli.

Pillar Management, SIA, izpilddirektora vietnieks Raits Kite, komentējot aptaujas rezultātus, norādīja: "Aptaujas rezultāti apliecina mūsu jau iepriekš paustās prognozes par nekustamā īpašuma tirgus attīstību 2013.gadā. Iedzīvotāju interese par īpašuma iegādi palielinās, kas veicina arī pieprasījumu tirgū. Tomēr tuvākajos gados mēs neredzēsim tādu tirgus attīstību, kāda tā bija pirms ekonomiskās krīzes. Tirgū būs novērojama mērena un veselīga attīstība. Arī īpašumu cenu pieaugums sagaidāms 5% robežās."

"Nekustamā īpašuma pārdošanas tirgu veicinās arī īres tirgus. Šobrīd ir novērojams zināms deficīts īres mājokļiem, tādēļ ievērojami pieaugušas īres maksas. Mūsu veiktā aptauja liecina, ka iedzīvotāji šo faktu ir apzinājušies, tādēļ vairums priekšroku dotu mājokļa iegādei, nevis īrēšanai," rezumēja Raits Kite.

Par aptauju

Aptauju pētījumu aģentūra TNS veica sadarbībā ar Pillar Holding Company, laikā no 2012.gada 18. līdz 20. decembrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 800 ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.

TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.

Par Pillar Holding Company

Pillar Holding Company, KS, pieder lielākajai Latvijas privātbankai - ABLV Bank, AS, un apvieno ABLV grupas uzņēmumus, kuru darbības virziens ir nekustamo īpašumu attīstīšana, pārvaldīšana un tirdzniecība. Pillar pieder viens no lielākajiem nekustamā īpašuma portfeļiem Latvijā: daudzdzīvokļu nami, atsevišķi dzīvokļi, privātmājas, zeme un komercobjekti.

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Jānis Bunte
Pillar Management sabiedrisko attiecību speciālists
t 67 775 432
www.pillar.lv

Laura Vendele
TNS mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www.
twitter.com/TNSLatvia


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā


Tavs Neredzamais Sabiedrotais
 
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
#8 #9 #10 #11 #12 #13 #14
#15 #16 #17 #18 #19 #20 #21
#22 #23 #24 #25 #26 #27 #28
#29 #30 #31 #32 #33 #34 #35
#36 #37 #38 #39 #40 #41 #42
#43 #44 #45 #46 #47 #48 #49
#50 #51 #52        
Meklēšana


TNS pasaulē

TNS Global
TNS Emor Igaunija
TNS LT Lietuva

 

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības