TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



Nedēļas izdevumi ir lasītākais preses veids Latvijā

12.12.2012. Pētījumu aģentūra TNS ir apkopojusi jaunākos preses auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Prese rezultātus par 2012. gadu. Laika posmā no 2011. gada 31. oktobra līdz 2012. gada 28. oktobrim preses auditorijas pētījumā ir piedalījušies 12667 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem. 2012.gada pētījumā ir apkopota informācija par 217 drukāto preses izdevumu auditoriju.

Preses auditorijas pētījuma rezultāti par 2012. gadu liecina, ka vismaz viena pētījumā iekļautā preses izdevuma kādu no pēdējiem sešiem numuriem ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 90% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir par 2 procentpunktiem mazāk nekā 2011. gadā. Pēdējo 7 dienu laikā kādu Latvijā izdotu preses izdevumu ir lasījuši vai caurskatījuši 66% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir par 6 procentpunktiem mazāk nekā 2011. gadā. 58% Latvijas iedzīvotāju pēdējo 7 dienu laikā ir lasījuši kādu Latvijā izdotu laikrakstu, bet 37% aptaujātajā vecuma grupā - kādu Latvijā izdotu žurnālu. Analizējot pēdējo 7 dienu lasīšanu dažādās vecuma grupās, var secināt, ka kopumā visstraujāk regulāro lasītāju skaits ir sarucis 20 līdz 39 gadu vecu iedzīvotāju vidū (– 8 procentpunkti), bet 15 – 19 gadus vecu jauniešu vidū samazinājums ir visnelielākais, tikai -3 procentpunkti.

TNS mediju pētījumu vecākā klientu vadītāja Elīna Krūze komentē: „Analizējot drukātās preses patēriņu atbilstoši izdevumu iznākšanas regularitātei, redzams, ka nedēļas izdevumi joprojām ir visvairāk patērētākā preses izdevumu kategorija.” Vismaz vienu drukāto nedēļas preses izdevumu nedēļā ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 60% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Otrā visvairāk patērētā preses izdevumu kategorija ir mēneša izdevumi (41%), bet trešajā vietā ierindojas reģionālā prese (37%). Jāatzīmē, ka 2012. gadā salīdzinājumā ar 2011. gadu vislielākais samazinājums (-4 procentpunkti) tika konstatēts dienas laikrakstu un reģionālās preses izdevumu kategorijā. Savukārt vislielākais patēriņa pieaugums (+3 procentpunkti) salīdzinājumā ar 2011. gadu ir ceturkšņa žurnālu kategorijā, kas daļēji ir izskaidrojams izdevumu skaita palielināšanos šajā žurnālu kategorijā.

2012. gada apkopotie preses auditorijas pētījuma rezultāti liecina, ka TOP5 lasītāko žurnālu sarindojumā līderpozīcijas ir saglabājuši tie paši žurnāli, kas 2011. un 2010. gadā. Trīs lasītākie žurnāli pēc viena numura vidējās auditorijas 2012. gadā ir nedēļas žurnāli „Ieva”, „Privātā Dzīve” un „Kas Jauns”. Ceturtajā vietā ierindojas žurnāls „Ievas Stāsti”, bet piektais lasītākais ir žurnāls „Ilustrētā Zinātne”.

TOP5 lasītāko laikrakstu sarindojumā salīdzinājumā ar 2011. gadu ir notikušas nelielas izmaiņas. Līderpozīcijas ir saglabājis krievu valodā rakstošais nedēļas laikraksts „MK Latvija (rus)”, kas arī šogad pēc viena numura vidējās auditorijas ieņem pirmo vietu. Otrajā vietā ierindojas TV programmu avīze „TV-Programma (rus)”, bet trešajā vietā ir reklāmas avīze „Rīgas Santīms”. No 6. vietas 2011. gadā uz 4. vietu 2012. gadā ir pakāpies laikraksts „Diena”, bet no 9. vietas uz 5. vietu ir pakāpies krievu valodā rakstošais laikraksts „Vesti”.

Analizējot pētījuma rezultātus reģionu griezumā, redzams, ka reģionālie preses izdevumi joprojām spēj konkurēt ar nacionālā mēroga preses izdevumiem. Gandrīz katrā reģionā TOP5 lasītāko preses izdevumu vidū ir sastopams arī kāds vietēja mēroga preses izdevums: „Tava Izvēle” – Vidzemē, „Kurzemes Vārds” – Kurzemē, „Jelgavas Vēstnesis” un „Zemgales Ziņas” – Zemgalē, „Seičas (rus)”, „Miļļion (rus)”, „Panorama Rezekne (rus)”, „Rezeknenskie Vesti (rus)” – Latgalē. Rīgā pēc viena numura vidējās auditorijas lasītākais ir reklāmas izdevums „Rīgas Santīms”, otrajā vietā ierindojas krievu valodā rakstošais nedēļas laikraksts MK Latvija (rus), bet trešā ir avīze „TV-Programma (rus)”.

Par pētījumu

Pētījumu aģentūra TNS preses auditorijas pētījumu Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Gads 2012 veica no 2011. gada 31. oktobra līdz 2012. gada 28. oktobrim. Izmantojot datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā, visā Latvijā tika aptaujāti 12 667 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Pētījumā iekļautie preses izdevumi

Dienas laikraksti (iznāk 3 un vairāk reizes nedēļā)

Biznes & Baltija (rus), Čas (rus), Diena. Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Vēstnesis, Neatkarīga Rīta Avīze, Sport Ekspress (rus), Telegraf (rus), Vestji Segodņa (rus).

Laikrakstu pielikumi

Auto. Tehnika/Latvijas Avīze, Delovije Vestji/Vestji Segodna (rus), Delovoj Telegraf/Telegraf (rus), Referent/Biznes & Baltija (rus), Ģimene. Veselība/Latvijas Avīze, Izglītība.Karjera/Latvijas Avīze, Karjeras Diena/Diena, Kultūras Diena/Diena,  Magazin Skanvordov/Vestji Segodna (rus), Māja. Vide/Latvijas Avīze, Nedēļa Kabatā/Latvijas Avīze, Saimniecība/ Latvijas Avīze, Saldo/Dienas Bizness, Telegraf Life/Telegraf, Tirgus Diena/Diena.

Nedēļas laikraksti (iznāk 1 – 2 reizes nedēļā)

7 sekretov (rus), Argumenti i Fakti (rus), Ekspress Gazeta (rus), Izglītība un Kultūra, MK Latvija (rus), Pavards, Rigas Viļņi Laimīgā Programma, Subbota (rus), TV-Programma (rus), Televizor (rus), Tava Programma, Teleprogramma s dadei Misei (rus), TeleVīzijas programma, The Baltic Times, Vesti (rus).

Mēneša laikraksti (iznāk 1 – 2 reizes mēnesī)

Atbalsts, Avīze Vecākai Paaudzei, Autoinfo, Mājas Dakteris, Mana Māja, Moi Dom (rus), Riga Avtomobiļnaja (rus), Sovershenno Sekretno (rus), Horošee čtivo (rus), Ļečebnie pisma (rus).
Nedēļas žurnāli (iznāk 1 reizi nedēļā): Biznesa žurnāls Lietišķā Diena, Dienas Izklaide, Ieva, Ir, Jurista Vārds, Kas Jauns, Ļubļu (rus), Māja, Otkrito (rus), Praktiskais Latvietis, Privāta Dzīve, Rīgas Viļņi, Sestdiena, Sīrups, Sporta Avīze, Vakara Ziņas.

Divnedēļu žurnāli (iznāk 2 reizies mēnesī)

Bilance, Citāda Pasaule, Dienas Ēdieni, Ievas Māja, Ievas Stāsti, Ievas Veselība, Mājas Viesis, Mezgls, Mūsmājas, Patiesā Dzīve, Zintnieks.

Mēneša žurnāli (iznāk 10 - 12 reizes gadā)

100 labi padomi, 36,6 C, 360 Gradusov (rus), 40 plus, Agro Tops,  Auto Bild Latvija, Auto Euro, Copes Lietas, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Dārzā, FHM, Forbes, GEO, Ievas Mezgls, Ievas Virtuve, Ilustrētā Junioriem, Ilustrēta Zinātne, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Kapitāls, Klubs, L’OFFICIEL Latvija (lat, rus), Labirinta Zviedru Mīklas, Labirints, Lauku Avīzes tematiskā  avīze, Leģendas, Lilit, Lilit (rus), m2, Maģiskās Rūtis, Mans Īpašums, Mans Mazais, Mājas Konsultants, Mājas Virtuve, Medības. Makšķerēšana. Daba, Meistarmezgls, Mezgla sudoku, Mīklu Omnibuss, Mistērija, Nekustamie Īpašumi. Nedvizimostj Rinok Latviji. Real Estate, Next, Otkritij gorod (rus), Pastaiga, Pastaiga.RU (rus), Patron (rus), Playboy, Poplavok+ (rus), Princese, Rīgas Laiks, SaimnieksLV, Santa, Semero s ložkoj (rus), Shape, Sports, Supermezgls, Šūpulītis, Tēvijas Sargs, Una, Veselība, Zviedru mezgls, Žirafe.LV.

Ceturkšņa žurnāli (iznāk 4 – 6 reizes gadā)

Annas Psiholoģija, Astes, B&B Plus (rus), B&B Zdorovje (rus), Būvēt, Degpunktā, Deko, Dārzs un Drava, Kabinets, Karjera (rus), Kosmetik Baltikum (rus), Kosmetik Baltikum Professional (rus), Latvijas Architektūra, Latvijas Būvniecība, Liepājas Vēstules, Mūzikas Saule, Pārvaldnieks, Patiesās Dzīves Speciālizlaidums, Platinum (rus), Prakstiskā Astroloģija, Studija, Veto Magazine, Vides Vēstis, Vip Lounge (rus).

Reklāmas laikraksti (iznāk 1 – 3 reizes nedēļā)

Latvijas Santīms, Rīgas Santīms.

Reģionālie preses izdevumi

Alūksnes Ziņas, Auseklis, Bauskas Dzīve, Brīvā Daugava, Brīva Daugava (rus), Ceturtdiena, Dinaburg Vesti (rus), Druva, Dzirkstele, Dzīvespriekam, Ezerzeme, Ezerzeme (rus), Ielukojies..., Jaunais Vēstnesis, Jelgavas Vēstnesis, Jūrmalas Nedēļa/ Nedela Jurmali, Kaleidoskops, Kursas Laiks, Kurzemes Vārds, Kurzemes Vārds (rus), Kurzemnieks, Latgales Laiks, Latgales Laiks (rus), Liesma, Ludzas Zeme, Ludzas Zeme (rus), Malienas Zinas, Miļļion (rus), Naša Gazeta (rus), Neatkarīgās Tukuma Ziņas, Novadnieks, Novostji Jurmali (rus), Ogres Vēstis Visiem, Panorama Rezekne (rus), Reklāma Piektdienas, Rezeknenskie Vesti (rus), Rēzeknes Vēstis, Rīgas Apriņķa Avīze, Rūjienas Vēstnesis, Salaspils Vēstis, Salaspils Vēstis (rus), Saldus Zeme, Saulkrastu Avīze, Seičas (rus), Staburags, Stars, Talsu Vēstis, Tava Izvēle, Tukuma Ziņotājs, tvDiena, Vaduguns, Ventas Balss, Ventas Balss (rus), Vietējā Latgales Avīze, Zemgale, Zemgales Ziņas, Ziemeļlatvija.

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā


Tavs Neredzamais Sabiedrotais
 
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
#8 #9 #10 #11 #12 #13 #14
#15 #16 #17 #18 #19 #20 #21
#22 #23 #24 #25 #26 #27 #28
#29 #30 #31 #32 #33 #34 #35
#36 #37 #38 #39 #40 #41 #42
#43 #44 #45 #46 #47 #48 #49
#50 #51          
Meklēšana


TNS pasaulē

TNS Global
TNS Emor Igaunija
TNS LT Lietuva

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības