TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



Mediju reklāmas tirgus 2012. gada pirmajā pusgadā ir audzis par 2% un sasniedzis 24,9 miljonus

04.09.2012. Latvijas Reklāmas asociācija ir apkopojusi Latvijas mediju reklāmas tirgus rezultātus par 2012. gada pirmo pusgadu. Balstoties uz šiem datiem, tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS ir apkopojusi informāciju par lielākajiem reklāmdevējiem un reklamētākajām nozarēm un zīmoliem.

Latvijas Reklāmas asociācijas valdes locekle Ingrīda Krīgere-Lāce komentē, ka mediju reklāmas tirgus 2012.gada 1.pusgadā, salīdzinot ar 2011.gada 1.pusgadu, ir audzis par 2%.

Visvairāk ir audzis interneta mediju tirgus – par 12%, bet kritums vērojams avīžu reklāmas tirgū (-6%) un kino reklāmas tirgū (-4%), nemainīgs palicis žurnālu reklāmas tirgus. Salīdzinot ar 2011. gada 1. pusgadu, kopējā mediju reklāmas tirgū avīžu sadaļa šā gada 1.pusgadā ir samazinājusi savu % daļu par 1%, bet interneta sadaļa palielinājusi par 1%. Interneta daļa kopējā mediju reklāmas tirgū saglabā tendenci pieaugt.

TOP5 reklamētākās nozares

Saskaņā ar TNS apkopotajiem datiem, šī gada pirmajos 6 mēnešos reklamētākā nozare bijusi mazumtirdzniecība, atvirzot 2. pozīcijā mobilo sakaru nozari. Tendence pieaugt mazumtirgotāju reklāmas investīcijām novērojama jau kopš 2011. gada nogales, pretstatā mobilo sakaru nozares reklāmdevējiem, kas aktivitāti mediju reklāmas investīcijās uzturējuši nemainīgu vai mazinājuši. Zāļu un finanšu institūciju un pakalpojumu nozares saglabājušas savas pozīcijas 2011. gada pirmā pusgada līmenī, attiecīgi ieņemot 3. un 4. TOP vietu. TOP5 noslēdz automašīnu nozare, kas pēc krituma krīzes laikā ir augusi ļoti strauji, kāpjot par 14 vietām, salīdzinājumā ar 2011. gada pirmo sešu mēnešu rādītājiem.

TOP5 lielākie reklāmdevēji

TNS Reklāmu reģistra dati liecina, ka šī gada pirmajā pusē notikušas izmaiņas Latvijas lielāko reklāmdevēju topā. Uz 1. vietu pakāpies Tele2, atvirzot 2. pozīcijā Procter & Gamble, kas bija lielākais reklāmdevējs 2011. gada pirmajos 6 mēnešos. LMT saglabājis savu vietu topā, ieņemot 3. pozīciju. Maxima, veicot strauju kāpumu par četrām vietām, ierindojas TOP 4. Pozīcijā. Topu noslēdz Henkel, tāpat kā 2011. gada pirmajā pusgadā ieņemot 5. vietu.

TOP5 reklamētākie zīmoli

2012. gada pirmajā pusgadā Latvijā reklamētāko zīmolu topā nav notikušas būtiskas svārstības - pieci reklamētākie zīmoli ir tie paši, kas 2011. gada 1. pusgadā. 1. un 2. vietu saglabājuši, attiecīgi, Maxima un Zelta Zivtiņa. Tele2 kāpjot par divām vietām, ierindojas 3. pozīcijā, uz leju novirzot Rimi un Bite.

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Laura Vendele
TNS mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www.
twitter.com/TNSLatvia

Ingrīda Krīgere - Lāce
LRA valdes locekle
t 67 325 532
ingrida@lra.lv
www.
twitter.com/lra_lv


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā


Tavs Neredzamais Sabiedrotais
 
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
#8 #9 #10 #11 #12 #13 #14
#15 #16 #17 #18 #19 #20 #21
#22 #23 #24 #25 #26 #27 #28
#29 #30 #31 #32 #33 #34 #35
#36 #37 #38 #39 #40 #41 #42
#43 #44 #45 #46 #47 #48 #49
#50 #51          
Meklēšana


TNS pasaulē

TNS Global
TNS Emor Igaunija
TNS LT Lietuva

 

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības