TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



Viedtālruņus lieto jau 12% Latvijas iedzīvotāju

30.05.2012. Jau otro gadu pētījumu aģentūra TNS veic interneta patēriņa paradumu pētījumu TNS Latvia Digital, kura mērķis ir izzināt Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem paradumus digitālajā vidē. Šobrīd ir apkopoti jaunākie rezultāti par 2012. gada pavasara periodu.

Papildus jau 2011. gadā apskatītājām tēmām, 2012. gadā pētījums papildināts ar informāciju par mobilā telefona (parastā un viedtālruņu) lietotāju skaitu un to lietošanas paradumiem. Tāpat arī padziļināti tiek izzināti sociālo tīklu lietošanas ieradumi, piemēram, draugu skaits dažādos sociālos tīklos, sekošana zīmoliem un citi.

Saskaņā ar jaunākā interneta patēriņa paradumu TNS Latvia Digital pētījuma rezultātiem internetu 2012. gada pavasarī pēdējo 6 mēnešu laikā ir izmantojuši vidēji 70% jeb 1 212 000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir par 4 procentpunktiem vairāk nekā 2011. gada atbilstošajā periodā. Pieaudzis arī regulāro interneta lietotāju īpatsvars - ja 2011. gada pavasarī pēdējo 7 dienu laikā internetu bija izmantojuši 63% iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, tad 2012. gada pavasarī tie jau ir 67%.

Visstraujākais interneta lietotāju skaita pieaugums vērojams Latvijas iedzīvotāju vidū, kas ir vecumā no 40 līdz 49 gadiem. Internetu pēdējo 7 dienu laikā 2012. gada pavasarī izmantojuši 72% iepriekš minētās vecuma grupas pārstāvju, kas ir par 10 procentpunktiem vairāk nekā pirms gada. Salīdzinoši straujāks interneta lietotāju īpatsvara pieaugums vērojams arī citu pilsētu (ne Rīgas) iedzīvotāju vidū. Ja 2011. gada pavasarī internetu bija lietojuši 61% citu pilsētu iedzīvotāji, tad 2012. gada pavasarī tie jau ir 70%. Interneta lietotāju īpatsvars gada laikā saglabājies stabils tādās sociāli demogrāfiskās grupās kā iedzīvotāji vecumā 50 līdz 74 gadiem, Rīgas un lauku iedzīvotāji, citas tautības pārstāvji, skolēni un studenti.

Pētījuma rezultāti liecina, ka, līdzīgi kā 2011. gadā, arī 2012. gada pavasarī visbiežāk veiktā aktivitāte regulāro interneta lietotāju (lieto internetu vismaz reizi nedēļā) vidū ir sociālo tīklu pārlūkošana. To vismaz reizi dienā veic 55% regulāro interneta lietotāju, kas ir par 1 procentpunktu vairāk nekā pagājušā gada atbilstošajā periodā.

Ņemot vērā tehnoloģiju straujo attīstību pasaulē un arī Latvijā, pētījumā tika ietverta informācija par viedtālruņu (smartphone) izplatību. Saskaņā ar 2012. gada pavasara pētījuma rezultātiem viedtālruņus lieto jau 12% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Pieaugot šo mobilo ierīču lietotāju skaitam, mainās arī iedzīvotāju interneta lietošanas paradumi. TNS mediju pētījumu vecākā klientu vadītāja Signe Hokonena norāda - jau šobrīd to interneta lietotāju vidū, kuru īpašumā ir viedtālrunis, vispopulārākā ierīce interneta izmantošanai ir viedtālrunis (81% gadījumu) savukārt, parasto mobilo telefonu lietotāju vidū joprojām vispopulārākais interneta piekļuves veids ir, izmantojot galda (stacionāro) datoru (74% gadījumu).

Pētījuma ietvaros tika mērīta arī dažādu interneta lapu – gan Latvijas, gan ārvalstu lietošanas paradumi. Pētījumā pieejama informācija par tādām Latvijas iedzīvotāju vidū arvien apmeklētākām interneta vietnēm kā Facebook.com, Gmail.com, Twitter.com un citām.

Par pētījumu

Pētījumu aģentūra TNS interneta patēriņa paradumu pētījumu TNS Latvia Digital, Pavasaris 2012 veica laika periodā no 2012. gada 6. februāra līdz 2012. gada 13. maijam. Izmantojot tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā, visā Latvijā tika aptaujāti 2122 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www.
twitter.com/TNSLatvia


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā


Tavs Neredzamais Sabiedrotais
 
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
#8 #9 #10 #11 #12 #13 #14
#15 #16 #17 #18 #19 #20 #21
#22 #23 #24 #25 #26 #27 #28
#29 #30 #31 #32 #33 #34 #35
#36 #37 #38 #39 #40 #41 #42
#43 #44 #45 #46 #47 #48 #49
#50 #51 #52        
Meklēšana


TNS pasaulē

TNS Global
TNS Emor Igaunija
TNS LT Lietuva

 

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības