TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



2/3 pasaules mobilo telefonu lietotāju nākotnē vēlas izmantot uz atrašanās vietu balstītus pakalpojumus

24.04.2012. Uz atrašanās vietu balstīti pakalpojumi (location-based services jeb LBS) pasaulē ierindojas pirmajā vietā kā mobilo telefonu funkcija ar lielākajām attīstības iespējām. Pētījumu aģentūras TNS veiktais Mobile Life pētījums atklāj, ka 2/3 iedzīvotāju, kuri vēl nelieto šo pakalpojumu, vēlas sākt to izmantot.

TNS ikgadējais Mobile Life pētījums, kura ietvaros 58 valstīs izpētīta mobilo telefonu lietošana 48 000 cilvēku vidū, parāda, ka vairums cilvēku visā pasaulē atzīst, ka ir vērtīgi līdzdalīt informāciju par savu atrašanās vietu, lai gūtu labumu no dažādiem pakalpojumiem.

Pētījuma rezultāti liecina, ka cilvēku izmantotie pakalpojumi un lietojumprogrammas dažādos reģionos ievērojami atšķiras.

Uz atrašanās vietu balstīti pakalpojumi kļūst par masveida pakalpojumiem

Gandrīz piektā daļa (19%) no sešiem miljardiem mobilo telefonu lietotāju visā pasaulē jau izmanto uz atrašanās vietu balstītus pakalpojumus, bet trīsreiz vairāk (62%) lietotāju vēlas tos lietot nākotnē. Navigācija ar kartēm un GPS šobrīd ir izplatītākais iemesls, lai sāktu lietot uz atrašanās vietu balstītus pakalpojumus (46%), bet interese pieaug par daudzpusīgākām aktivitātēm. 13% pašreizējo sociālo tīklu lietotāju izmanto tādas platformas, kā Foursquare vai Facebook Places, kas ir par 50% vairāk nekā 2011. gadā.

Uz atrašanās vietu balstītu pakalpojumu lietotāji arvien biežāk izmanto pakalpojumus, lai bagātinātu savu sociālo dzīvi. Katrs piektais (22%) iedzīvotājs tos izmanto, lai atrastu netālu esošos draugus. Aptuveni ceturtdaļa izmanto šo tehnoloģiju, lai atrastu restorānus un izklaides vietas (26%) vai aplūkotu sabiedriskā transporta kustības sarakstus (19%), un 8% – lai izsauktu taksometru.

Atjautīgākie uz atrašanās vietu balstītu pakalpojumu lietotāji ir sapratuši, ka var gūt labumu no zīmoliem un mazumtirgotājiem, līdzdalot informāciju par savu atrašanās vietu – katrs astotais lietotājs (12,5%) līdzdala šo informāciju apmaiņā pret izdevīgu darījumu vai īpašu piedāvājumu. No pašreizējiem uz atrašanās vietu balstītu pakalpojumu lietotājiem trešdaļa cilvēku pasaulē (33%), kuri jau izmanto vai gribētu izmantot mobilo kuponu shēmas, augstu vērtē iespēju saņemt piedāvājumus, atrodoties iecienīta veikala tuvumā. Katrs piektais mobilā telefona lietotājs (21%) atzinis, ka viņus saista mobilā reklāma, ja tā piedāvā izdevīgu darījumu netālu no viņu atrašanās vietas.

Džeimss Fergusons (James Fergusson), TNS digitālo un tehnoloģiju pētījumu globālais vadītājs, skaidro: „Mēs tiešām redzam, ka uz atrašanās vietu balstīti pakalpojumi „sasniedz pilngadību”. Cilvēki saprot, ka, līdzdalot informāciju par savu atrašanās vietu, viņiem bieži tiek piedāvāta atlīdzība atlaides vai izdevīga darījuma veidā. Laika un konteksta apvienojums, kas pievelk cilvēkus izdevīgam darījumam, kuru tie var viegli izmantot, nodrošina spēcīgu rīku tirgotājiem, lai izstrādātu precīzas mērķorientētas pieejas.”

Sarežģīta pasaules karte lietošanas ziņā

Pētījuma rezultāti liecina par pieaugošu vēlmi izmantot uz atrašanās vietu balstītus pakalpojumus, taču dažādos tirgos ir novērojamas būtiskas atšķirības iemeslos, kāpēc cilvēki izmanto šos pakalpojumus.

No visiem pašreizējiem uz atrašanās vietu balstītu pakalpojumu lietotājiem Latīņamerikas iedzīvotāji visbiežāk izmanto šo funkciju, lai atrastu draugus – 39% to norāda kā galveno iemeslu, lai līdzdalītu informāciju par savu atrašanās vietu. Indijā tie ir tikai 11%. Draugu atrašanu kā iemeslu izmantot uz atrašanās vietu balstītus pakalpojumus norāda tikai 9% Ziemeļamerikas iedzīvotāju, bet Eiropā šis rādītājs ir tikai nedaudz augstāks – 20%.

Uz atrašanās vietu balstītu pakalpojumu pielietojums arī krasi atšķiras visā pasaulē. Attīstītās Āzijas tehnoloģiju piesātinātajos tirgos 36% cilvēku lieto uz atrašanās vietu balstītus pakalpojumus, lai atrastu tuvumā esošus restorānus un izklaides vietas. Tajā pašā laikā Ķīnā šis rādītājs ir 17%, kas nozīmē, ka Ķīna apsteidz Āfriku, kur 10% uz atrašanās vietu balstītu pakalpojumu lietotāji tos izmanto, lai atrastu izklaides vietas.

Džeimss Fergusons turpina: „Šīs reģionālās atšķirības norāda uz to, cik svarīga ir mērķtiecīga stratēģija, runājot par uz atrašanās vietu balstītu mārketingu. Uz atrašanās vietu balstīti pakalpojumi piedāvā tirgotājiem nebijušas iespējas uzrunāt un aizsniegt pircējus. Tomēr tas ir jādara atbilstoši tam, kā cilvēki konkrētos tirgos vēlas tikt uzrunāti no zīmolu puses, lai tie nekļūtu uzbāzīgi. Ja zīmoli to pareizi saprot, ir redzami ievērojami rezultāti attiecībā uz zīmola pievilcību, lojalitāti un pārdošanas ieņēmumiem.”

Par Mobile Life pētījumu

Mobile Life ir ikgadējs TNS veikts pētījums par pasaules mobilo telefonu lietotāju rīcību, motivāciju un prioritātēm. Šobrīd, Mobile Life septītajā pastāvēšanas gadā, tas sniedz visaptverošāko ieskatu par to, kā patērētāji visā pasaulē izmanto savus telefonus un kādas iespējas tas paver zīmoliem.

Interaktīvas datu vizualizācijas, kas aplūko dažādu lietojumprogrammu un pakalpojumu pašreizējo un iespējamo izmantošanu nākotnē, ir pieejamas tīmekļa vietnē www.tnsglobal.com/mobilelife

Balstoties uz intervijām ar 48 000 cilvēku 58 valstīs, Mobile Life aptver visu mobilo telefonu lietotāju populāciju katrā tirgū. Pētījums ietver šādas valstis: Argentīna, Austrālija, Beļģija, Brazīlija, Kamerūna, Kanāda, Čīle, Ķīna, Kolumbija, Kotdivuāra, Čehija, Dānija, Ēģipte, Somija, Francija, Vācija, Gana, Grieķija, Honkonga, Ungārija, Indija, Indonēzija, Īrija, Izraēla, Itālija, Japāna, Kenija, Malaizija, Meksika, Nīderlande, Jaunzēlande, Nigērija, Norvēģija, Pakistāna, Filipīnas, Polija, Portugāle, Rumānija, Krievija, Saūda Arābija, Senegāla, Singapūra, Slovākija, Dienvidāfrika, Dienvidkoreja, Spānija, Zviedrija, Šveice, Taivāna, Tanzānija, Taizeme, Turcija, AAE, Uganda, AK, Ukraina, ASV, Vjetnama.

Par TNS pasaulē

Balstoties uz ilgtermiņa pieredzi un pētījumu tirgus vadošajiem risinājumiem, TNS konsultē uzņēmumus par izaugsmes stratēģijām jaunu tirgu iekarošanā, inovāciju veidošanā, zīmolu maiņā un uzņēmumā iesaistīto pušu pārvaldībā. Atrodoties vairāk nekā 80 valstīs, TNS sarunājas ar patērētājiem visā pasaulē vairāk nekā jebkura cita kompānija un tādēļ izprot cilvēku rīcību un attieksmi visos pasaules kultūras, ekonomikas un politiskajos reģionos.
TNS ir daļa no Kantar - viena no lielākajām pētījumu, informācijas un konsultāciju tīkliem pasaulē.

Plašāka informācija atrodama apmeklējot www.tnsglobal.com

Par Kantar

Kantar ir viens no lielākajiem pētījumu, informācijas un konsultāciju tīkliem pasaulē. Apvienojot talantīgus speciālistus 13 tīkla uzņēmumos, grupas mērķis ir kļūt par izcilāko drošas, ticamas un iedvesmojošas informācijas sniedzēju globālajā darījumu vidē. Tās 28 500 darbinieku strādā 100 valstīs un visdažādākajās pētniecības un konsultāciju jomās, un tas ļauj grupai piedāvāt klientiem padziļinātu biznesa informāciju par ikvienu ar patērētājiem saistītu aspektu. Grupas pakalpojumus izmanto vairāk nekā puse Fortune Top 500 uzņēmumu.

Lai iegūtu papildus informāciju, apmeklējiet mūs interneta vietnē www.kantar.com

Kontakti

Zoe Lawrence
Head of Influencer Marketing
TNS Global Marketing
t +44 7414 473 073
zoe.lawrence@tnsglobal.com
twitter
: http://twitter.com/TNSLatvia

Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
TNS Latvia
t 67 096 325, 26 490 407
laura.vendele@tns.lv
twitter:
http://twitter.com/TNSLatvia


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā


Tavs Neredzamais Sabiedrotais
 
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
#8 #9 #10 #11 #12 #13 #14
#15 #16 #17 #18 #19 #20 #21
#22 #23 #24 #25 #26 #27 #28
#29 #30 #31 #32 #33 #34 #35
#36 #37 #38 #39 #40 #41 #42
#43 #44 #45 #46 #47 #48 #49
#50            
Meklēšana


TNS pasaulē

TNS Global
TNS Emor Igaunija
TNS LT Lietuva

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības