TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



Pakalpojumu kvalitāte un inovācijas stiprina banku reputāciju

23.04.2012. Apdrošināti kredītmaksājumi, balsošanas iespēja no internetbankas, biļetes bankomātos, skaidra nauda veikalā un bankomāts ar nenomazgājamu tinti laupītājam – tie ir tikai nedaudzi no jaunajiem banku pakalpojumiem, kas Latvijā ieviesti pēdējā gada laikā, rūpējoties par klientu ērtībām un naudas drošību. Banku aktivitāte un inovācijas acīmredzami tiek pamanītas un novērtētas, jo banku produktu un pakalpojumu klāsts un kvalitāte, kā arī laba sadarbība ar klientiem ir aspekti, kas veicina sabiedrības pozitīvu attieksmi pret bankām un to reputācijas augstāku vērtējumu, liecina korporatīvās reputācijas pētījums banku nozarē Latvijā, ko pēc Latvijas Komercbanku asociācijas (LKA) pasūtījuma veica pētījumu aģentūra TNS.

Neraugoties uz 2011. gada novembrī un decembrī piedzīvotajiem Latvijas finanšu sektora satricinājumiem, kopējais banku reputācijas vērtējums Latvijas iedzīvotāju vidū kopš 2011. gada novembra ir palielinājies no 42 punktiem uz 45 punktiem*.


*bez Parex bankas datiem.

Banku jaunos produktus un pakalpojumus, kas pilnveido klientu servisu, var dalīt vairākās lielās grupās. Pirmkārt, ņemot vērā tehnoloģiju attīstību, banku nozarē, tāpat kā daudzās citās jomās, klienti turpina mainīt savus paradumus un ikdienas bankas pakalpojumus arvien vairāk lieto attālināti. Tādēļ liela daļa nozīmīgāko banku jauno produktu pēdējā gadā ir saistīti tieši ar jaunām attālināto pakalpojumu iespējām, vienlaikus neaizmirstot par šo pakalpojumu drošību:

■ internetbanku uzlabojumi un papildu iespējas internetbankās, kā dažādu e-pakalpojumu saņemšana, budžeta plānotājs, e-paraksta karšu saņemšana, iespēja piedalīties tautas skaitīšanā utml.;
■ mobilās aplikācijas telefoniem;
■ paplašinātas saziņas iespējas ar banku – Skype, Twitter, Facebook u.c.;
■ 3D Secure sistēmas ieviešana drošiem pirkumiem internetā.

Pastāvīgi tiek pilnveidotas maksājumu kartes un ar tām saistītie pakalpojumi, padarot tos lētākus, ērtākus un drošākus:

■ divu dažādu maksājumu karšu piesaiste vienam kontam;
■ mobilais norēķinu karšu lasītājs, kas dod iespēju pieņemt maksājumus ar kartēm jebkurā vietā, kur ir interneta pieslēgums;
■ bankomātu drošības paaugstināšana, piemēram, antiskimmeru uzstādīšana, nenomazgājamā tinte bankomātos utml.;
■ maksājumu karšu piegāde mājās (jaunums visā Baltijas tirgū);
■ pasākumu biļešu iegāde bankomātos;
■ skaidras naudas izņemšana veikalos.

Papildus tam visas bankas piedāvā bonusu un atlaižu programmas tirdzniecības vietās, iepērkoties ar karti, nevis izņemot skaidru naudu.

Tāpat netiek aizmirsti klasiskie banku pakalpojumi, meklējot jaunas iespējas piedāvāt klientiem pievilcīgākus produktus, kā piemēram:

■ kredītmaksājumu apdrošināšana;
■ hipotekārais kredīts ar iespēju dzēst kredītsaistības, nododot bankas īpašumā ieķīlāto nekustamo īpašumu.

Ja 2011. gada novembrī veiktajā pētījumā banku produktu un pakalpojumu kvalitāti Latvijā kā augstu un ļoti augstu vērtēja 26% aptaujāto, tad 2012. gada marta pētījumā jau 32% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju ir uzslavējuši banku produktus un pakalpojumus. Attiecīgi no 8% uz 6% ir samazinājies to cilvēku skaits, kas banku pakalpojumu kvalitāti novērtējuši kā zemu. Tāpat martā augstāk ir novērtēti gan banku finansiālie sasniegumi, gan kopējā reputācija, gan kopējā attieksme un uzticamība.

TNS korporatīvās reputācijas pētījumu eksperte Inta Priedola komentē: "Kopumā kopš 2010.gada rudens ir vērojama banku nozares korporatīvās reputācijas stabilizēšanās. Banku nozarē saglabājas pozitīvā tendence nozares reputācijas rādītāja pieaugumā. Šobrīd Latvijas banku nozares kopējā reputācijas atbilst Eiropas banku nozares vidējam rādītājam, kas Latvijas situācijā, kad nozarei bija jāpārdzīvo būtiski satricinājumi 2008. un 2009.gadā, ir augsts sasniegums.
Lai arī 2011.gada nogalē bija vērojama zināma nestabilitāte iedzīvotāju attieksmē pret banku nozari, kas izteikti izpaudās negatīvajā vērtējumā banku uzticamībai, šobrīd banku nozare un tās pārstāvji ir atguvuši iedzīvotāju uzticēšanos.
Šajā aspektā nozīmīga loma ir bijusi tam, kā nozare kopumā, kā arī pašu banku pārstāvji ir darbojušies un kādu komunikāciju ir veidojuši ar sabiedrību un bankas klientiem problēmsituācijās. Profesionālā un konstruktīvā pieeja ir veicinājusi banku kompetences vērtējumu."

Kontakti

Baiba Melnace
LKA komunikācijas speciāliste
t 29265135
baiba.melnace@bankasoc.lv

Laura Vendele
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www.
twitter.com/TNSLatvia


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā


Tavs Neredzamais Sabiedrotais
 
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
#8 #9 #10 #11 #12 #13 #14
#15 #16 #17 #18 #19 #20 #21
#22 #23 #24 #25 #26 #27 #28
#29 #30 #31 #32 #33 #34 #35
#36 #37 #38 #39 #40 #41 #42
#43 #44 #45 #46 #47 #48 #49
#50 #51 #52        
Meklēšana


TNS pasaulē

TNS Global
TNS Emor Igaunija
TNS LT Lietuva

 

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības