TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



Darba dienās laikrakstu un žurnālu lasīšanai tiek veltīts vairāk laika nekā brīvdienās

18.02.2011. Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi jaunākos preses auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Prese rezultātus par 2011. gada ziemas periodu.

Kā liecina 2011. gada ziemas pētījuma rezultāti, šajā periodā vidēji 93 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lasījuši vai caurskatījuši vismaz viena pētījumā iekļautā preses izdevuma kādu no pēdējiem sešiem numuriem. Pētījumā tika apkopota informācija par 238 drukāto preses izdevumu auditoriju. Pētījuma ziemas periodā pēdējo 7 dienu laikā kādu Latvijā izdotu žurnālu vai laikrakstu ir lasījuši vai caurskatījuši 76 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. 69 % Latvijas iedzīvotāju pēdējo 7 dienu laikā ir lasījuši kādu Latvijā izdotu laikrakstu, bet 44 % Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā kādu Latvijā izdotu žurnālu.

Darba dienās laikrakstu un žurnālu lasīšanai Latvijas iedzīvotāji velta vairāk laika nekā brīvdienās. Vidēji darba dienā laikrakstu lasīšanai vairāk nekā 15 minūtes dienā velta 55 % Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā, kas pēdējo 7 dienu laikā ir lasījuši kādu laikrakstu, bet brīvdienās vairāk nekā 15 minūtes laikrakstu lasīšanai atvēl 44 % šīs mērķa grupas pārstāvju. Žurnālu lasīšanai vidēji vairāk nekā 15 minūtes dienā velta 64 % Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā, kas pēdējo 7 dienu laikā ir lasījuši kādu žurnālu, bet brīvdienās vairāk nekā 15 minūtes žurnālu lasīšanai atvēl 55 % žurnālu lasītāju.

TNS Latvia klientu vadītāja Kristīne Daugule komentē: analizējot drukātās preses patēriņu atbilstoši izdevumu iznākšanas regularitātei, redzams, ka visvairāk patērētās preses izdevumu grupas joprojām ir nedēļas un mēneša preses izdevumi, kā arī reģionālā prese. Vismaz vienu drukāto nedēļas preses izdevumu nedēļā ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 64 % Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā, vismaz vienu mēneša izdevumu mēnesī – vidēji 44 % Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā, vismaz vienu reģionālo laikrakstu nedēļā - vidēji 42 % Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā. Salīdzinot preses auditorijas pētījuma 2011. gada ziemas un 2010. gada rudens perioda datus, būtiskas izmaiņas preses izdevumu grupu patēriņā nav notikušas.

Jaunākie dati liecina, ka mērķa grupā latvieši lasītāko preses izdevumu TOP 10 arī šajā periodā pozīcijas ir saglabājuši līdzšinējie līderi. 2011. gada ziemā lasītākie izdevumi mērķa grupā latvieši ir nedēļas žurnāli Ieva, Privātā Dzīve un Kas Jauns . Pirmo reizi lasītāko izdevumu TOP 10 mērķa grupā latvieši ir iekļuvis mēneša žurnāls Ilustrētā Pasaules Vēsture , kurš pēc viena numura vidējās auditorijas mērķa grupā latvieši ierindojas 8. vietā.

Arī mērķa grupā cita tautība lasītāko izdevumu TOP 10 pirmās divas pozīcijas ir saglabājuši rudens perioda līderi - televīzijas programmas TV-Programma (rus) un nedēļas laikraksts MK Latvija (rus), bet trešā vietā ierindojas krievu valodā izdotā televīzijas programma Teleprogramma s dadei Mišei (rus). Šajā periodā lasītāko izdevumu TOP 10 mērķa grupā cittautieši ir iekļuvis arī mēneša žurnāls Lilit (rus), kurš ziemas pētījuma periodā pēc viena numura vidējās auditorijas cittautiešu vidū ierindojas 10. vietā.

Par pētījumu

Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia preses auditorijas pētījumu Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Ziema 2011 veica no 2010. gada 1. novembra līdz 2011. gada 6. februārim. Izmantojot datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā, visā Latvijā tika aptaujāti 3042 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv Kontakti

Kontakti

Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t  67 096 300 
e laura.vendele@tns.lv


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā


Tavs Neredzamais Sabiedrotais
 
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
#8 #9 #10 #11 #12 #13 #14
#15 #16 #17 #18 #19 #20 #21
#22 #23 #24 #25 #26 #27 #28
#29 #30 #31 #32 #33 #34 #35
#36 #37 #38 #39 #40 #41 #42
#43 #44 #45 #46 #47 #48 #49
#50 #51          
Meklēšana


TNS pasaulē

TNS Global
TNS Emor Igaunija
TNS LT Lietuva

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības