TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



Cik liela ir mūsu „atkarība” no sociālajiem tīkliem?

04.11.2010. Parasti ar atkarību mēs saprotam kādu negatīvu tendenci, kas nodara ļaunumu indivīdam un tā tuvākajiem, kā arī dažkārt plašākai sabiedrības daļai, kas ir saskarē ar šo indivīdu. Tomēr sociālo tīklu un vispār jauno tehnoloģiju iespēju izmantošanas kontekstā būtu jārunā vairāk par „atkarības” pozitīvajiem aspektiem, kas nevis kavē, bet gan virza šo tehnoloģiju attīstību.

Cik stipra ir mūsu vajadzība pēc jaunajām tehnoloģijām?

Par cilvēku vajadzībām tehnoloģiju jomā parasti liecina divi rādītāji: tas, ko viņi lieto (racionālā vajadzību apmierināšana), un tas, bez kā viņiem būtu grūti iedomāties savu ikdienu (pieķeršanās jeb emocionālā vajadzība pēc konkrētās tehnoloģiskās iespējas).Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia šoruden veiktais pētījums par Latvijas iedzīvotāju jauno tehnoloģiju iespēju izmantošanu atklāj, ka vairākums no patērētājiem ikdienā izmanto sociālos tīklus (piemēram, draugiem.lv , facebook.com , twitter.com , one.lv utt.), tomēr augstāka pieķeršanās patērētājiem ir retāk lietotajai interneta jeb online televīzijai (piemēram, TV24 , LZK , Lattelecom iTV utt.). Tas liecina, ka interneta televīzija spēj labāk apmierināt patērētāju vajadzības, tai ir augstāka pievienotā vērtība un cilvēki, kas to izmēģinājuši, ir ciešāk pieķērušies tai un biežāk atzīst, ka būtu grūti savu dzīvi iedomāties bez interneta televīzijas. Lielā mērā šādu noskaņojumu veicina interneta televīzijas spēja nodrošināt savam skatītājam atbilstošu un atraktīvu saturu (jeb, kā to sauc paši tehnologi, content on demand ) tieši tajā laikā, kad viņam ir ērti to skatīties. Šīs tehnoloģijas iespējas turpmāko attīstību jeb patērētāju „atkarības” veicināšanu lielā mērā noteiks tas, cik elastīgi un atsaucīgi savu skatītāju vēlmēm būs interneta televīzijas satura piegādātāji.

Sociālie tīkli ir nākamā jaunā tehnoloģija, kam ir salīdzinoši lielākais pieķērušos lietotāju skaits. Turklāt, kā rāda šis Latvijas iedzīvotāju pētījums, sociālajiem tīkliem ir ne tikai daudz tādu lietotāju, kas nespēj savu dzīvi iedomāties bez tiem, bet arī daudz lietotāju, kam sociālo tīklu potenciālā izzušana varētu beigties ar diezgan smagiem centieniem tikt tam pāri un samierināties ar to neesamību. Protams, ir arī daļa interneta lietotāju, kas tīri labi apzinās, ka nekas nav mūžīgs un tehnoloģijas mainās, tāpēc arī šādā gadījumā viņi ne pārāk skumtu un meklētu sociālajiem tīkliem citas alternatīvas.

Latvijas iedzīvotājiem ir svarīgi būt informētiem par jaunākajiem procesiem valstī un pasaulē, turklāt viņiem patīk iespēja sniegt savu atgriezenisko saiti un pat pašiem būt satura veidotājiem – ar šo var izskaidrot interneta lietotāju salīdzinoši augsto pieķeršanos interneta laikrakstiem un žurnāliem (piemēram, diena.lv , ir.lv , db.lv utt.).

No pašreiz vēl salīdzinoši retāk izmantotajām tehnoloģijām noteikti jāpiemin Latvijas mobilo sakaru operatoru tik aktīvi piedāvāto internetu mobilajā telefonā – neskatoties uz to, ka tā izmantošana vēl ir savā izaugsmes stadijā, lietotāji, kas ir saskārušies ar šo tehnoloģiju, visai ātri tai pieķeras un viņiem ir grūtāk no tās atteikties. Tas nozīmē, ka šī tehnoloģija savā būtībā ir atbilstoša patērētāju gaidām un apmierina viņu vajadzības, un šajā gadījumā mobilo sakaru operatoriem sadarbībā ar telefonu ražotājiem ir jācenšas stimulēt arī pārējos potenciālos lietotājus uzsākt izmantot šo tehnoloģiju.

Ko mēs zinām par 4G?

Latvijas mobilo sakaru operatori pēdējā laikā interneta mobilajā telefonā kontekstā daudz runā arī par jauno tehnoloģiju 4G. Tomēr operatoru sniegtā informācija biežāk attiecas uz pašu tehnoloģiju kā tādu (ātrums, pieejamība, ieviešanas laiks utt.), nevis to, kāpēc patērētājam būtu jāpāriet no 3G uz 4G?

Vai jums pašiem ir skaidrs, kādas savas vajadzības jaunās 4G tehnoloģijas lietotājs varēs apmierināt, ja viņam būs „šāds brīnums” pieejams? Kā rāda šī pētījuma dati, caurmērā tikai katrs ceturtais interneta lietotājs ir dzirdējis par šādu tehnoloģiju. Tomēr, kad lūdzām viņus saviem vārdiem aprakstīt, kas tas īsti ir, atklājām, ka labi ja desmitā daļa patērētāju spēj konkretizēt un adekvāti aprakstīt savu priekšstatu par 4G. Šī desmitā daļa Latvijas patērētāju ir līdzīga tiem apmēram 10 % pasaules iedzīvotāju, ko mēdz dēvēt par tehnoloģiju Early Adopters vai kā TNS viņus sauc par Future Shapers . Lai vai kādus tehnoloģijas izstrādājumus piedāvātu tirgū, ap desmito daļu potenciālo lietotāju to izmēģinās, tomēr ne visas tehnoloģijas pēc šāda izmēģinājuma iedzīvosies plašākā tirgū. Kāpēc tās neiedzīvojas? Atbilde ir pavisam vienkārša – tās neapmierina plašāka patērētāju kopuma vajadzības. Parasti tādas situācijas rodas, ja tehnoloģiju ražotājs ir tik ļoti aizrāvies ar savu jauno „gadžetu”, ka nespēj ieklausīties potenciālo lietotāju vēlmēs – pat ja viņš uztaisa kādu pētījumu vai tehnoloģiju testu (parasti tos sauc par R&D jeb Reseach and Development pētījumiem), viņš netic tam, ko saka pats patērētājs un diemžēl tādējādi riskē ar vairākiem miljoniem investīciju neveiksmīgā produktā.

Latvijas tirgū vajadzība pēc 4G jeb dotajā brīdī vēl tikai interese par 4G tehnoloģiju ir visai viduvēja. Pētījuma ietvaros centāmies aktualizēt respondentu interesi par šo tehnoloģiju, aprakstos tās tehniskās iespējas un pielietošanu ikdienā. Tomēr augstu interesi par šo 4G izrādīja vien 7 % potenciālo lietotāju, kas arī atbilst iepriekš minētajiem 10 % Early Adopters vai Future Shapers . Tāpēc šādā situācijā ieteikums tehnoloģiju ražotājiem un izplatītājiem ir – ieklausieties savu potenciālo lietotāju vajadzībās! Ja jums vajag neitrālu savu jauno tehnoloģiju potenciāla novērtējumu, ir virkne pētniecisko risinājumu, kā to paveikt, sākot no tehnoloģiju testiem un beidzot ar optimālās komunikācijas stratēģijas produkta virzībai tirgū noteikšanu. Jo, kā rāda Latvijas un arī pasaules attīstītāko kompāniju pieredze, tikai adekvāti informēts uzņēmums var būt veiksmīgs tirgū, lai vai kāds tas būtu!

Par pētījumu

Jauno tehnoloģiju izmantošanas pētījumu tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia veica 2010.gada septembrī, internetā aptaujājot 1010 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv Kontakti

Ja vēlaties iegūt papildus informāciju par šo jauno tehnoloģiju izmantošanas pētījumu vai padziļinātu rezultātu analīzi, lūdzu, sazinieties ar mums!

Kontakti uzņēmumiem

Ilva Pudule
Lielo klientu direktore
t  67 096 300 
e ilva.pudule@tns.lv

Kontakti medijiem

Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t  67 096 300 
e laura.vendele@tns.lv


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā


Tavs Neredzamais Sabiedrotais
 
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
#8 #9 #10 #11 #12 #13 #14
#15 #16 #17 #18 #19 #20 #21
#22 #23 #24 #25 #26 #27 #28
#29 #30 #31 #32 #33 #34 #35
#36 #37 #38 #39 #40 #41 #42
#43 #44 #45 #46 #47 #48 #49
#50 #51 #52        
Meklēšana


TNS pasaulē

TNS Global
TNS Emor Igaunija
TNS LT Lietuva

 

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības