TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



Ietekmīgākie zīmoli Latvijā - Nokia, LMT un Laima

29.09.2010. Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia sadarbībā ar reklāmas aģentūru DDB Latvia un biznesa žurnālu Kapitāls veiktais Latvijā Mīlētāko zīmolu topa 2010 pētījums liecina, ka Latvijā trīs ietekmīgākie zīmoli ir Nokia, LMT un Laima.

Pēdējo gadu laikā iezīmējas tendence, ka patērētāji aizvien aktīvāk iesaistās sarunās par dažādu nozaru zīmoliem. Kā parāda TNS Latvia 2010.gada pavasarī veiktā pētījuma rezultāti, patērētāju komunikācija ieņem nozīmīgu daļu kopējā zīmola komunikācijas struktūrā – caurmērā piektā daļa (20 %) no kopējā komunikācijas apjomā ir tieši patērētāju radītā. Visaktīvāk par zīmoliem patērētāji runā klātienes sarunās, tomēr patērētāji savu viedokli bieži pauž arī internetā - caur sociālajiem tīkliem un rakstot komentārus forumos un interneta lapās.

TNS Latvia klientu vadītāja un mutvārdu slavas pētījumu eksperte Dace Zolberga norāda, ka analizējot zīmolu sniegumu 2010.gadā, redzams, ka patērētāju komunikācija būtiski ietekmē ietekmīgāko zīmolu topu. Šogad topa līderpozīciju ieņem Nokia, kura snieguma pamatā ir lielais zīmola mīlētāju skaits, kas ir pieķērušies savam zīmolam un vienlaikus iesaistās arī komunikācijā par to, tādā veidā veicinot pozitīvu mutvārdu slavu. Stabilu topa otro vietu ieņem LMT, kas vienlīdz labu sniegumu spējis uzrādīt visos mērītajos aspektos. Savukārt trijnieku noslēdz saldumu zīmols Laima, kura trumpis ir lielais piesaistīto lietotāju īpatsvars, kuri ir ļoti pieķērušies savam zīmolam.

Ceturtajā pozīcijā ierindojas Nike, kuram patērētāji sevišķi augstu ir novērtējuši kvalitātes sniegumu. Turpretī Maxima, ierindojas starp ietekmīgākajiem zīmoliem, jo tai ir plašs piesaistīto klientu loks, kā arī augstu tiek novērtēts tās izdevīgums. Likumsakarīgi, ka Top 10 ierindojas divi interneta portāli – Google (6.vietā) un Draugiem.lv (9.vietā), kas saistāms ar plašo interneta lietošanu un augsto lietotāju piesaisti konkrētajiem zīmoliem. Tāpat par spīti krīzes izraisītajam auto tirgus pierimumam, BMW (7.vieta) un Audi (8.vieta) ir spējuši ierindoties ietekmīgāko zīmolu topā – abiem zīmoliem ir samērā neliels mīlētāju loks, tomēr mīlētāji ir aktīvi šo zīmolu vēstneši. Savukārt desmitnieku noslēdz Lāči, kas ar savu kvalitāti un unikalitāti spējis veiksmīgi iekarot patērētāju prātus un sirdis.

Kur un kā iepazīties ar pētījuma rezultātiem?

Ar galvenajām tendencēm un rezultātiem varat iepazīties žurnāla Kapitāls 2010. gada oktobra numurā. Vairāk informācijas Mīlētāko Zīmolu topa mājas lapā www.zimolutops.lv , kur ir iespēja pārbaudīt, cik ļoti atšķiries no vidējā latvieša. Seko Mīlētāko Zīmolu topam arī twitter www.twitter.com/zimolutops .

Ja vēlaties iegūt papildus informāciju par Latvijas Mīlētāko zīmolu topa pētījumu vai saņemt piedāvājumu jūsu zīmola potenciāla un turpmākās vadības stratēģijas novērtējumam, lūdzu, sazinieties ar TNS Latvia pētījumu ekspertiem!

ŠEIT piedāvājam ieskatu Mīlētāko zīmolu topa pētījuma metodoloģijā, inovācijās un iespējās!

Par pētījumu

Latvijas Mīlētāko zīmolu topa 2010 pētījumu veica tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia sadarbībā ar reklāmas aģentūru DDB Latvia un biznesa žurnālu Kapitāls. Pētījums notika laikā no 2010.gada 6.jūlija līdz 10.augustam, kopumā aptaujājot 1001 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Aptauja notika internetā un izlase tika veidota reprezentatīvi Latvijas iedzīvotāju ģenerālajam kopumam šajā vecuma grupā. Pētījuma iekļauti 622 zīmolu no 49 kategorijām, sākot no ikdienas patēriņa un pārtikas precēm un beidzot ar aviokompānijām un datortehnikas zīmoliem.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv

Kontakti

Laura Vendele
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t  67 096 300
e laura.vendele@tns.lv  


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā


Tavs Neredzamais Sabiedrotais
 
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
#8 #9 #10 #11 #12 #13 #14
#15 #16 #17 #18 #19 #20 #21
#22 #23 #24 #25 #26 #27 #28
#29 #30 #31 #32 #33 #34 #35
#36 #37 #38 #39 #40 #41 #42
#43 #44 #45 #46 #47 #48 #49
#50            
Meklēšana


TNS pasaulē

TNS Global
TNS Emor Igaunija
TNS LT Lietuva

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības