TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



Aprīlī turpinās TV un radio reklāmu apjoma pieaugums, presē joprojām  kritums

27.05.2010. Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi aprīļa televīzijas, preses un radio reklāmas apjomus. Aprīlī, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar 2009. gada aprīli, televīzijā un radio ir novērojams reklāmas apjoma pieaugums, bet presē kopējais reklāmu apjoms samazinājies.

Televīzija

Televīzijā aprīlī, salīdzinot ar martu, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs pieaudzis par 15 %. Martā televīzijā tika noraidītas 37 898 minūtes, bet aprīlī – 43 683 minūtes reklāmas. TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka televīzija aprīlī ir vienīgais medijs, kas, salīdzinot ar pagājušo gadu, piedzīvo kāpumu gan pēc reklāmu skaita, gan pēc kopējā reklāmas laika, turklāt TV ēters šobrīd ar reklāmu tiek aizpildīts straujāk, jo martā pieaugums pret februāri bija 10 %.

Televīzijas reklāmas gadījumu skaits 2010. gada aprīlī bija 117 471, kas, salīdzinot ar pagājušā gada aprīlī, kad tika reģistrētas 94 664 reklāmas, ir par 24 % vairāk.

Aprīlī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija: HENKEL, UNILEVER, PROCTER & GAMBLE, LATTELECOM un RECKITT BENCKISER. Reklamētākie zīmoli televīzijā: LATTELECOM, VIASAT, DANONE, SCHWARZKOPF un MAXIMA.

Prese

Reklāmas apjoms presē 2010. gada aprīlī, salīdzinot ar martu, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros ir samazinājies par 3 %. Martā tika reģistrēti 1,12 miljoni cm², bet aprīlī – 1,08 miljoni cm² reklāmas. Novērojama tendence, ka reklāmdevēji izvēlas presē izvietot mazāka izmēra reklāmas, taču lielāku skaitu.

2010. gada aprīlī presē reģistrētas 7 249 reklāmas, kas ir par 5 % mazāk nekā 2009.gada aprīlī, kad preses izdevumos bija publicēta 7 601 reklāma. Salīdzinot ar iepriekšējā mēneša 3 % kritumu, preses rādītāji nav uzlabojušies, taču svārstības ir nelielas, līdz ar to nav pamata uzskatīt, ka preses reklāmas tirgus turpinās samazināties.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) aprīlī bija: L'OREAL, TELE2, BALTKOM, LATTELECOM un PROCTER & GAMBLE. Reklamētākie zīmoli presē: LATTELECOM, L'OREAL, BALTKOM, LĪVU AKVAPARKS un CENUKLUBS.LV.

Radio

Radio reklāmas apjoms 2010. gada aprīlī, salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, ir pieaudzis par 2 %. Aprīlī radio izskanējušas 16 877 reklāmas minūtes, bet martā – 16 596 minūtes.

2010. gada aprīlī radio reģistrētas 35 268 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2009. gada aprīli, ir par 2 % mazāk, jo 2009. gada aprīlī tika fiksētas 36 108 radio reklāmas. Interesanti, ka šī tendence ir pretēja presē novērojamai – reklāmdevēji radio izvieto mazāku reklāmu skaitu, taču vidējais reklāmas garums ir lielāks.

Aprīļa lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija: LATTELECOM, RIMI, MAXIMA, CENUKLUBS.LV un RAUTAKESKO. Visvairāk reklamētie zīmoli: LATTELECOM, MAXIMA, RIMI, VIASAT un CENUKLUBS.LV.

Pētījumā iekļauto mediju izlase

Avīzes

5 min (lat, rus), 7 Sekretov (rus), Biznes & Baltija (rus), Čas (rus), Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus), MK Latvija (rus), Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa Kabatā, Reklama.lv (rus), Rīgas Santīms (rus), Subbota (rus), Tava Programma, Telegraf (rus), Teleprogramma s dadei Mišei (rus), Televīzijas Programma, TV-Programma (rus), Vesti (rus), Vesti Segodņa (rus).

Žurnāli

36,6C, Auto Bild Latvija, B&B Plus (rus), Copes Lietas, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Deko, Detki.lv, Dienas Bizness & Lietišķā Diena, Doctus, FHM, GEO, Ieva, Ievas Māja, Ievas Stāsti, Ievas Veselība, Ievas Veselība pielikums, Ilustrētā Junioriem, Ilustrētā Latvijas Zinātne, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Zinātne, Joy, Kapitāls, Kas Jauns, Klubs, Latvijas Architektūra, Latvijas Ārsts, Leģendas, Lilit, Lilit (rus), L'Officiel (lat, rus), Ļubļu (rus), Māja, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Marta (rus), Mūsmājas, Mūsmāju bibliotēka, Otkrito (rus), Pastaiga, Pastaiga.ru (rus), Patiesā Dzīve, Patron (rus), Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, Šūpulītis, TV izklaide, Una, Una Stila un skaistuma ABC, Vakara Ziņas, Veselība, ŽZL (rus).

TV kanāli

3+, LNT, LTV1, LTV7, PBK, PBMK, RenTV Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5 Rīga, TV6.

Radio stacijas

Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv

Kontakti

Laura Briča
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t  67 096 300
e laura.brica@tns.lv


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā


Tavs Neredzamais Sabiedrotais
 
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
#8 #9 #10 #11 #12 #13 #14
#15 #16 #17 #18 #19 #20 #21
#22 #23 #24 #25 #26 #27 #28
#29 #30 #31 #32 #33 #34 #35
#36 #37 #38 #39 #40 #41 #42
#43 #44 #45 #46 #47 #48 #49
#50 #51 #52        
Meklēšana


TNS pasaulē

TNS Global
TNS Emor Igaunija
TNS LT Lietuva

 

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības