TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



Trešdaļa rīdzinieku nejūtas piederīgi tirdzniecības centram, ko viņi apmeklē visbiežāk

28.04.2010. Pētījuma dati liecina, ka 58 % rīdzinieku ir mainījuši savus iepirkšanās ieradumus tirdzniecības centros – 13 % šobrīd tirdzniecības centros iepērkas biežāk, bet 45 % - retāk kā pirms diviem gadiem. Starp tiem, kuru iepirkšanās tirdzniecības centros ir kļuvusi retāka, biežāk sastopami cilvēki vecumā no 50 līdz 60 gadiem un tie, kuru vidējie ienākumi uz vienu ģimenes locekli nepārsniedz 200 Ls mēnesī.

Tirdzniecības centrs „Galleria Rīga” sadarbībā ar pētījumu aģentūru „TNS Latvia” 2010.g. martā veica pētījumu par Rīgas pilsētas un rajona iedzīvotāju iepirkšanās ieradumiem Rīgas tirdzniecības centros.

Apskatot kopumā Rīgas pilsētas un rajona iedzīvotājus tirdzniecības centriem ekonomiski pievilcīgākajā mērķa grupā – vecumā no 15 līdz 65 gadiem - redzams, ka 7 % šo iedzīvotāju Rīgas tirdzniecības centros neiepērkas vispār, 26 % iepērkas ļoti reti – vienu reizi mēnesī vai retāk, bet 67 % - biežāk kā reizi mēnesī.

Sociālekonomiskais fons attiecībā uz bezdarba līmeni valstī un strādājošo vidējo algu labi raksturo to, kādēļ notikušas iepirkšanās ieradumu izmaiņas – bezdarbs Latvijā 2008.-2009.gadā pēc Eurostat datiem pieaudzis no 7,5 % līdz 17,6 %, bet vidējā strādājošo mēneša bruto alga (pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem) Latvijā kritusies no 479 līdz 461 Ls.

No tiem Rīgas pilsētas un rajona iedzīvotājiem, kuri Rīgas tirdzniecības centros iepērkas biežāk kā reizi mēnesī, gandrīz puse (46 %) iepērkas vairākas reizes nedēļā, katrs trešais (32 %) – reizi nedēļā, bet 22 % - vairākas reizes mēnesī. Kā norāda Ilze Kronberga, TNS Latvia lielo klientu direktore, iepirkšanās biežums ir cieši saistīts gan ar ģimenes materiālo stāvokli, gan tās lielumu – biežāk tirdzniecības centros iepērkas tie iedzīvotāji, kuru rīcībā ir vairāk naudas resursu un kam ir lielākas ģimenes.

Stāstot, kādas ir viņu pirmās asociācijas par jēdzieniem „tirdzniecības centrs” un „iepirkšanās tirdzniecības centrā”, iedzīvotāji pauž uz pienākuma izjūtu vērstas atbildes – viņu uztverē tas ir pienākums, no kura nevar izvairīties, iepirkšanās ir vienkārši nepieciešamība un lielā mērā negatīvās asociācijas rodas, jo iepirkšanās ietver sevī naudas izdošanu, kas daudziem šobrīd ir ļoti jūtīgs temats.

Tomēr iedzīvotāji arī atzīst, ka tirdzniecības centriem ir daudz priekšrocību – tajos ir ērti iepirkties, jo vienuviet atrodas daudzi veikali un pakalpojumu sniedzēji, kas tādējādi ietaupa laiku. Trīs galvenie iemesli, kādēļ rīdzinieki izvēlas iepirkties tieši tirdzniecības centros, ir to atrašanās vieta (83 %), veikalu klāsts (30 %) un atmosfēra (11 %).

Ņemot vērā, ka pamatā iedzīvotāji izvēlas iepirkties tajā tirdzniecības centrā, kurš atrodas vistuvāk mājām, darba vietai vai ko ir ērti apmeklēt pa ceļam, iezīmējas potenciāla tirdzniecības centru kopējā vājā vieta – pircēji nesaskata lielas atšķirības starp tirdzniecības centru piedāvājumu.

Kopumā trešā daļa (32 %) pircēju nejūtas piederīgi tam tirdzniecības centram, ko viņi apmeklē visbiežāk – viņiem ir zema emocionālā piesaiste un līdz ar to pastāv reāla iespēja, ka šie cilvēki var nomainīt šo centru pret kādu citu (pie nosacījuma, ka centra komunikācija viņus uzrunā gan rīcības, gan emocionālajā līmenī). Tāpēc jebkuram tirdzniecības centram ir jāstrādā ar saviem pircējiem, jāzina, ko viņi patiesībā vēlas, un jādomā, kā viņus noturēt ne tikai fiziskā, bet arī emocionālā ziņā.

Viens no svarīgākajiem aspektiem pircēju noturēšanā, protams, ir pozitīva personiskā pieredze un citu cilvēku ieteikumi – mūsdienu pasaulē sociālajiem tīkliem un mutvārdu slavai ir tik liela loma, kā vēl nekad agrāk. Lai šī pieredze veidotos pozitīva, ar preču un pakalpojumu kvalitātes un cenas atbilstību, protams, nepietiek. Ir nepieciešama arī augsta apkalpošanas kultūra, kas sevī ietver arī investīcijas darbinieku apmācībā, kā arī apkalpošanas standartu noteikšanu un regulāru servisa kvalitātes pārbaudi.

Tāpat pircēju noturēšanā populārs un efektīvs paņēmiens ir dažādas lojalitātes programmas. Aptaujā tika noskaidrots, ka 43 % Rīgas pilsētas un rajona iedzīvotāju pieder kāda Rīgas tirdzniecības centra lojalitātes karte. Starp šiem cilvēkiem vairāk ir sieviešu, iedzīvotāju ar labu izglītību un to, kuru vidējie ienākumi uz vienu ģimenes locekli mēnesī pārsniedz 200 Ls.

Lai šajā tirgus situācijā piesaistītu un arī noturētu pircēju emocionālā līmenī, tirdzniecības centram ir jāpiedāvā kaut kas īpašs, ar ko tas atšķiras no kopējā, pircēju uztverē vienveidīgā tirdzniecības centru piedāvājuma.

Par pētījumu

Rīgas pilsētas un rajona iedzīvotāju aptauju TNS Latvia veica 2010.g. martā telefoninterviju veidā aptaujājot 606 Rīgas pilsētas un rajona iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 65 gadiem, kuri iepērkas Rīgas tirdzniecības centros biežāk kā reizi nedēļā.

Par Galleria Rīga

Centrs atradīsies pašā Rīgas centrā – kvartālā starp Dzirnavu, Blaumaņa, Brīvības un Tērbatas ielām. „Galleria Rīga” pircējiem piedāvās unikālu iepirkšanās konceptu, kas ļaus veikala apmeklētājiem ātri un efektīvi izdarīt pirkumus, tai pat laikā ļaujot interesanti pavadīt laiku un baudīt veikala unikālo interjeru, skatlogus, restorānus, kafejnīcas un slidotavu, kas atradīsies uz tirdzniecības centra 7. stāva terases. Tirdzniecības centra platība ir 41 tūkstoši kvadrātmetru no kuriem 29,7 tūkstoši kvadrātmetru ir paredzēti tirdzniecībai, restorāniem un izklaides vietām, savukārt divos līmeņos zem veikala būs vieta 150 automašīnām.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv

Kontakti

Laura Briča
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t  67 096 300
e laura.brica@tns.lv


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā


Tavs Neredzamais Sabiedrotais
 
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
#8 #9 #10 #11 #12 #13 #14
#15 #16 #17 #18 #19 #20 #21
#22 #23 #24 #25 #26 #27 #28
#29 #30 #31 #32 #33 #34 #35
#36 #37 #38 #39 #40 #41 #42
#43 #44 #45 #46 #47 #48 #49
#50 #51          
Meklēšana


TNS pasaulē

TNS Global
TNS Emor Igaunija
TNS LT Lietuva

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības