TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



Drukātās preses patēriņš 2009. gadā

14.01.2010. Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi preses auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju pētījums: Prese 2009.gada rezultātus. 2009. gada laikā visā Latvijā uz jautājumiem par preses izdevumu patēriņu atbildēja 12 510 respondenti vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Kopumā gada datos tika apkopota informācija par 252 drukātajiem preses izdevumiem.

Kā liecina Nacionālā Mediju pētījuma: Prese 2009.gada rezultāti, vismaz vienu no pētījumā iekļautajiem izdevumiem 2009. gadā bija lasījuši 95 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir tieši tik pat daudz, cik 2008. gadā.

2009. gadā salīdzinoši mazāk nekā 2008. gadā ir lasīti avīžu pielikumi, 2009. gadā vidēji vienu laikraksta pielikumu lasīja vai caurskatīja 13 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, bet 2008. gadā – 23 %. Tas, galvenokārt, skaidrojams ar pētījumā iekļauto pielikumu skaita samazināšanos, jo tie arvien biežāk tiek integrēti izdevumos kā rubrikas un vairs nav atdalāmi no pamata izdevuma. 2009. gadā, salīdzinot ar 2008. gadu, par 6 procentpunktiem krities arī dienas laikrakstu patēriņš, kas daļēji saistīts ar atsevišķu dienas laikrakstu vasaras brīvdienām. Reklāmas izdevumu, reģionālās preses, mēneša laikrakstu, mēneša žurnālu un divnedēļu žurnālu vidējai patēriņš 2009. gadā, salīdzinot ar 2008. gadu, ir palicis nemainīgs.

TNS Latvia mediju un patēriņa pētījumu projektu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka visvairāk patērētā preses izdevumu grupa pēc viena izdevuma vidējās auditorijas ir reģionālie laikraksti. Vidēji vienu reģionālo laikrakstu lasījuši vai caurskatījuši 46 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Reģionālos laikrakstus aktīvāk patērē latviešu tautības iedzīvotāji, vidēji vienu reģionālo laikrakstu lasījuši vai caurskatījuši 54 % latviešu tautības iedzīvotāju, bet tikai 35 % citas tautības pārstāvju. Vērojamas arī citas būtiskas atšķirības starp latviešu un cittautiešu preses izdevumu patēriņu grupām. Cittautiešu vidū patērētākā preses izdevumu grupa ir nedēļas avīzes, vidēji vienu nedēļas izdevumu lasījuši 62 % cittautiešu vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Salīdzinoši biežāk nekā visi Latvijas iedzīvotāji cittautieši patērē arī reklāmas izdevumus, vidēju vienu reklāmas izdevumu ir lasījuši vai caurskatījuši 20 % cittautiešu. Latviešu tautības iedzīvotāju vidū bez jau pieminētajiem reģionālajiem izdevumiem lasītāki nekā visu iedzīvotāju vidū ir mēneša, divnedēļu un nedēļas žurnāli, kā arī pielikumi.

2009. gada Nacionālā Mediju pētījuma: Prese dati parāda, ka būtiskas atšķirības ir ne tikai dažādu tautību lasītākajos izdevumos, bet arī lasītāko izdevumu sarakstā atkarībā no respondentu dzīves vietas. Lasītāko izdevumu TOP5 katrā Latvijas reģionā ir atšķirīgs. Katrā reģionā vismaz viens reģionālais izdevums ierindojas lasītāko drukāto preses izdevumu sarindojuma pirmajā pieciniekā: Pierīgā – Kaleidoskops , Vidzemē – Liesma un Druva , Kurzemē – Kurzemes Vārds , Zemgalē – Zemgales Ziņas un Bauskas Dzīve , bet Latgalē reģionālie izdevumi ir īpaši populāri, tur lasītāko izdevumu topa pirmajās četrās vietās ierindojas četri krievu valodā iznākoši reģionālie laikraksti: Million (in Rus), Nasha Gazeta (in Rus), Seichas (in Rus) un Panorama Rezekne (in Rus).

Par pētījumu

Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia preses auditorijas pētījumu Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Gads 2009 veica no 2008. gada 27.oktobra līdz 2009. gada 25. oktobrim. Izmantojot datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā, visā Latvijā tika aptaujāti 12510 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv Kontakti

Kontakti

Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t  67 096 300 
e laura.brica@tns.lv


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā


Tavs Neredzamais Sabiedrotais
 
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
#8 #9 #10 #11 #12 #13 #14
#15 #16 #17 #18 #19 #20 #21
#22 #23 #24 #25 #26 #27 #28
#29 #30 #31 #32 #33 #34 #35
#36 #37 #38 #39 #40 #41 #42
#43 #44 #45 #46 #47 #48 #49
#50            
Meklēšana


TNS pasaulē

TNS Global
TNS Emor Igaunija
TNS LT Lietuva

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības