TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



Latvijas mediju reklāmas tirgus apjomi 2009. gada augustā

01.10.2009. Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi augusta televīzijas, preses, radio un interneta reklāmas apjomus. Augustā, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros, televīzijas un radio reklāmas minūtēm un pēc skaita internetā, salīdzinot ar jūliju, presē un radio ir novērojams reklāmas apjoma kritums, kas ir raksturīgs vasaras mēnešiem, taču TV neierasti reklāmas apjoms augustā ir bijis lielāks nekā jūlijā. Arī internetā šajā laika periodā novērojams neliels reklāmu skaita pieaugums.

Televīzija

TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka televīzijā augustā, salīdzinot ar jūliju, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs pieaudzis par 11 %. Augustā televīzijā noraidītas 36 583 minūtes, bet jūlijā – 32 951 minūte reklāmas.

Televīzijas reklāmas gadījumu skaits šī gada augustā bija 91 958 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2008. gada augustu, kad tika reģistrēti 96 750 reklāmas gadījumi, ir par 5 % mazāk, kas salīdzinot ar iepriekšējā mēneša kritumu par 13 % ir pozitīva tendence. Jāņem gan vērā, ka 2008. gada augustā jau bija vērojams TV reklāmas tirgus sarukums.

Augustā televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija: PROCTER & GAMBLE, LMT, HENKEL, COCA-COLA HBC, TELE2, ALDARIS, DANONE, RECKITT BENCKISER, RIMI, KRAFT FOODS. Reklamētākās markas televīzijā: LMT, TELE2 un O KARTE.

Prese

Reklāmas apjoms 2009. gada augustā presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar 2009. gada jūliju, ir samazinājies par 12 %. Jūlijā tika reģistrēti 0,98 miljoni cm², bet augustā – 0,87 miljoni cm² reklāmas.

Šī gada augustā presē reģistrēti 7 170 reklāmas gadījumi, kas ir par 28 % mazāk nekā 2008.gada jūlijā, kad TNS Latvia Reklāmu reģistra datu bāzē tika ievadītas 9 899 reklāmas no preses izdevumiem. Arī preses reklāmu apjoma kritumam attiecībā pret iepriekšējo gadu ir tendence samazināties.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) augustā bija: BALTKOM, BITE, EXPRESS TOURS, PROCTER & GAMBLE, I.JAPIŅA SPORTA AĢENTŪRA, TALLINK, LMT, MAKROENTERTAINMENT, MAXIMA, PAREX. Reklamētākās markas presē: BALTKOM, VIENĪBAS BRAUCIENS un TALLINK.

Radio

Radio reklāmas apjoms šī gada augustā, salīdzinot ar jūliju, ir krities par 10 %. Augustā radio izskanējušas 14 145 reklāmas minūtes, bet jūlijā – 15 771 minūte.

2009. gada augustā radio reģistrētas 30 933 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2008. gada augustu, ir par 28 % mazāk, jo 2008. gada augustā tika fiksētas 43 054 radio reklāmas.

Augusta lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija: LMT, DEPO DIY, MAXIMA, RIMI, BITE, LATTELECOM, STATOIL, TELE2, KURŠI TIRDZNIECĪBAS NAMS, SWEDBANK. Reklamētākās markas: DEPO, MAXIMA un O KARTE.

Internets

Interneta reklāmas apjoms šī gada augustā, salīdzinot ar jūliju, ir pieaudzis par 10 %. Augustā pētījumā iekļautajos interneta resursos tika reģistrētas 3885 reklāmas, bet jūlijā – 3533.

Augustā lielākie reklāmdevēji internetā pēc reklāmu skaita bija: LMT, TELE2, BITE, TURĪBAS MĀCĪBU CENTRS, QUELLE, BT 1, SPILVA, ACME FILM, LATVIJAS VALSTS MEŽI un SEB BANKA, LATTELECOM. Reklamētākās markas: O KARTE, QUELLE un LMT.

2009. gada augustā pētījumā iekļauto mediju izlase

TV

3+, LNT, LTV1, LTV7, PBK, PBMK, RenTV Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5 Rīga, TV6.

Avīzes

5 min, 7 Sekretov, Biznes & Baltija, Čas, Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus), MK-Latvija, Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa. Kabatā, Reklama.lv, Rīgas Santīms, Subbota, Telegraf, Teleprogramma, Televīzijas Programma, TV Programma, Vesti, Vesti Segodņa.

Žurnāli

Auto Bild Latvija, Būvēt, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Deko, Digital Times, Doctus, Ieva, Ievas Māja, Ievas Veselība, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Zinātne, Kapitāls, Kas Jauns, Klubs, Latvijas Architektura, Latvijas Ārsts, Leģendas, Lietišķā Diena, Lilit, Lilit (lat), L'Officiel, Ļubļu, Māja, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Marta (rus), Mazulis, Men's Gadgets, Mūsmājas, Next, Otkrito, Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, Šūpulītis, TV izklaide, Una, Vakara Ziņas, Veselība, ŽZL.

Radio

Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock.

Internets

Apollo City, DB.lv, Delfi.lv, Diena.lv, Draugiem.lv, esports.lv, Inbox.lv, KasJauns.lv, Mango.lv, Orb.lv, rus.Delfi.lv, Tvnet.lv.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv

Kontakti

Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā


Tavs Neredzamais Sabiedrotais
 
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
#8 #9 #10 #11 #12 #13 #14
#15 #16 #17 #18 #19 #20 #21
#22 #23 #24 #25 #26 #27 #28
#29 #30 #31 #32 #33 #34 #35
#36 #37 #38 #39 #40 #41 #42
#43 #44 #45 #46 #47 #48 #49
#50 #51          
Meklēšana


TNS pasaulē

TNS Global
TNS Emor Igaunija
TNS LT Lietuva

 

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības