TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



Latvijas mediju reklāmas tirgus apjomi 2009. gada aprīlī

28.05.2009. Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi 2009. gada aprīļa televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Aprīlī, analizējot reklāmas apjomus pēc preses laukuma kvadrātcentimetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar martu, TV un radio ir novērojams reklāmas apjoma pieaugums, savukārt presē neliels kritums. TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka pavasara periodā tradicionāli ir vērojams reklāmas apjomu kāpums pret iepriekšējiem mēnešiem.

Televīzija

Televīzijā aprīlī, salīdzinot ar martu, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs palielinājies par 10 %. Aprīlī televīzijā noraidītas 37 387 minūtes, savukārt martā – 33 951 minūte reklāmas. Līdzīga tendence bija novērojama arī 2008. gadā, kad aprīlī, salīdzinot ar martu, TV reklāmas apjoms pieauga par 5 %.

Televīzijas reklāmas gadījumu skaits šī gada aprīlī bija 94 664 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2008. gada aprīli, kad tika reģistrēti 120 661 reklāmas gadījums, ir par 21 % mazāk.

Aprīlī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija COCA-COLA HBC, TELE2, RECKITT BENCKISER, HENKEL, PROCTER & GAMBLE, BITE, ALDARIS, DANONE, DNB NORD, L'OREAL. Reklamētākās markas televīzijā – ZELTA ZIVTIŅA, COCA COLA un ALDARIS.

Prese

Reklāmas apjoms 2009. gada aprīlī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar 2009. gada martu, ir samazinājies par 4 %. Attiecīgi martā tika reģistrēti 1,38 miljoni cm², bet aprīlī – 1,32 miljoni cm² reklāmas. Pērn šajā periodā bija vērojams neliels (4 %) kāpums preses reklāmas apjomā.

Šī gada aprīlī presē reģistrēti 7 610 reklāmas gadījumi, kas ir par 43 % mazāk nekā 2008. gada aprīlī, kad TNS Latvia Reklāmu reģistra datu bāze tika papildināta ar 13 371 preses reklāmu.

Lielākie reklāmdevēji presē pēc reklāmas laukuma cm² aprīlī bija BITE, TELE2, MAXIMA, L'OREAL, BALTKOM, LINSTOW, STOCKMANN, APRANGA, BALTIJAS AUTO CENTRS, TOYOTA BALTIC. Reklamētākās markas presē – MAXIMA, BALTKOM un BITE.

Radio

Radio reklāmas apjoms šī gada aprīlī, salīdzinot ar martu, ir palielinājies par 9 %, attiecīgi aprīlī izskanējušas 16 351 reklāmas minūte, savukārt martā – 15 054 minūtes. Līdzīgi arī 2008. gada aprīlī, salīdzinot ar martu, radio reklāmas apjoma pieaugums bija 10 %.

2009. gada aprīlī radio reģistrētas 36 103 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2008. gada aprīli, ir par 28 % mazāk, 2008. gadā šajā laika periodā tika fiksētas 50 274 radio reklāmas.

Aprīlī radio lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija LATTELECOM, RIMI, BITE, LMT, DEPO DIY, MAXIMA, SWEDBANK, PRISMA PEREMARKET, STATOIL, DROGAS. Reklamētākās markas – LATTELECOM, RIMI un DEPO.

Reklamētākās nozares

Piecas TV, presē un radio reklamētākās (pēc apjoma sekundēs un cm2) nozares aprīlī:
* sakari, biroja aprīkojums;
* bizness finansu pakalpojumi, nekustamais īpašums;
* medicīna;
* tirdzniecība;
* kosmētika, higiēna.

Pētījumā iekļauto mediju izlase

Laikraksti

5 min, 7 Sekretov, Biznes & Baltija, Čas, Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms, MK-Latvija, Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa. Kabatā, Reklama.lv, Rīgas Santīms, Subbota, Telegraf, Teleprogramma, Televīzijas Programma, TV Programma, Vesti, Vesti Segodņa.

Žurnāli

36,6, Auto Bild Latvija, Biznes & LV, Būvēt, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, DB Impulss, Deko, Digital Times, Doctus, FHM, GEO, Ieva, Ievas Māja, Ievas Veseība, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Zinātne, Joy, Kapitāls, Kas Jauns, Kas Jauns speciālizlaidums, Klubs, Latvijas Architektura, Latvijas Ārsts, Leģendas, Lietišķā Diena, Lilit, Lilit (lat), L'Officiel, Ļubļu, Māja, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Marta (rus), Men's Gadgets, Mūsmājas, Nedēļa, Next, Otkrito, Otkrito speciālizlaidums, Pastaiga, Pastaiga.ru, Patron, Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, Šūpulītis, TV izklaide, Una, Vakara Ziņas, Veselība.

TV kanāli

3+, LNT, LTV1, LTV7, PBK, PBMK, RenTV Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5 Rīga, TV6.

Radio stacijas

Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Pik FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv

Kontakti

Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā


Tavs Neredzamais Sabiedrotais
 
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
#8 #9 #10 #11 #12 #13 #14
#15 #16 #17 #18 #19 #20 #21
#22 #23 #24 #25 #26 #27 #28
#29 #30 #31 #32 #33 #34 #35
#36 #37 #38 #39 #40 #41 #42
#43 #44 #45 #46 #47 #48 #49
#50 #51 #52        
Meklēšana


TNS pasaulē

TNS Global
TNS Emor Igaunija
TNS LT Lietuva

 

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības