TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju atzīmē Mātes dienu

08.05.2009. Absolūtais vairākums (86 %) Latvijas iedzīvotāju atzīmē Mātes dienu. Šādus datus uzrāda mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia 2009.gada aprīlī veiktais pētījums.

Mātes diena – nozīmīga svētku diena

Pētījuma rezultāti rāda, ka vairāk nekā puse (54 %) Latvijas iedzīvotāju Mātes dienu uzskata par ļoti nozīmīgu dienu, kuru atzīmē vienmēr, un 32 % iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 59 gadiem to uzskata par maznozīmīgu dienu, ko reizēm atzīmē. Kopumā 86 % Latvijas iedzīvotāju Mātes dienu atzīst par svinamu dienu un to atzīmē. Savukārt vairāk nekā desmitā daļa (13 %) iedzīvotāju neatzīmē Mātes dienu.

Salīdzinoši biežāk Mātes dienu par nozīmīgu uzskata šādu sociāli demogrāfisko grupu pārstāvji - iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 24 gadiem, latvieši, studenti, skolnieki, laucinieki, kā arī Pierīgas un Latgales iedzīvotāji. Savukārt starp tiem, kas neatzīmē Mātes dienu, biežāk ir iedzīvotāji vecumā no 45 līdz 59 gadiem, iedzīvotāji ar vidējo speciālo izglītību, kā arī tie, kas dzīvo vieni paši vai divatā.

Mātes diena – ģimenes svētki

Visbiežāk Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 59 gadiem, kuri atzīmē Mātes dienu, šajā dienā apsveic mammas/ saņem sveicienus no bērniem - attiecīgi 40 % iedzīvotāju. Piektā daļa (22 %) iedzīvotāju Mātes dienā dāvina/ saņem ziedus, kā arī 16 % iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 59 gadiem pavada šo dienu kopā ar ģimeni. Tāpat daļa iedzīvotāju dodas ciemos/uzņem ciemiņus(13 %), kā arī klāj svētku galdu (12 %). Savukārt pasākumus ārpus mājām apmeklē 6 % Latvijas iedzīvotāju.

TNS Latvia iekšējo projektu vadītāja Dace Zolberga norāda, ka savas mammas Mātes dienā biežāk apsveic iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 24 gadiem, iedzīvotāji ar vidējo izglītību, pašnodarbinātie, skolēni un studenti, kā arī latgalieši. Savukārt svētku mielastu biežāk gatavo sievietes, iedzīvotāji vecumā no 45 līdz 59 gadiem, iedzīvotāji ar personīgajiem ienākumiem no 101 līdz 150 latiem mēnesī, kā arī vidzemnieki un kurzemnieki.

Par aptauju

Aptauju mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia veica laikā no 2009.gada no 20. līdz 27.aprīlim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 1500 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 59 gadiem.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv

Kontakti

Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t   67 096 300  
e laura.brica@tns.lv


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā


Tavs Neredzamais Sabiedrotais
 
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
#8 #9 #10 #11 #12 #13 #14
#15 #16 #17 #18 #19 #20 #21
#22 #23 #24 #25 #26 #27 #28
#29 #30 #31 #32 #33 #34 #35
#36 #37 #38 #39 #40 #41 #42
#43 #44 #45 #46 #47 #48 #49
#50            
Meklēšana


TNS pasaulē

TNS Global
TNS Emor Igaunija
TNS LT Lietuva

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības