TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju nezina, kāpēc tiek atzīmēta Lāčplēša diena

11.11.2008. 11.novembrī tiek svinēta Lāčplēša diena, kas kalendārā ir ierakstīta par godu neatkarīgās Latvijas valsts karaspēka uzvarai 1919. gada 11. novembrī, atbrīvojot Rīgu no fon der Golca un Bermonta-Avalova vadītājām armijām.

Katrs ceturtais Latvijas iedzīvotājs zina kāpēc tiek svinēta Lāčplēša diena

Lielai daļai Latvijas iedzīvotāju par šiem svētkiem zināšanas ir nepietiekamas. Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia veiktajā Latvijas iedzīvotāju aptaujā, kas norisinājās no 2008. gada 5. līdz 10. novembrim, tikai ceturtā daļa (23 %) varēja nosaukt precīzu iemeslu, kāpēc tiek atzīmēta Lāčplēša diena. Liela daļa no respondentiem norādīja, ka tā ir Varoņu piemiņas diena (25 %), vai ka šie svētki saistīti ar kaujām (12 %) un vēsturiskiem notikumiem (6 %). Aptuveni katrs desmitais (8 %) Latvijas iedzīvotājs uzskata, ka Lāčplēša diena tiek atzīmēta par godu Lāčplēsim.

TNS Latvia iekšējo projektu vadītāja Dace Zolberga norāda, ka lielāka izpratne par Lāčplēša dienu ir šādu sociāli demogrāfisko grupu pārstāvjiem - latviešiem, cilvēkiem ar augstāko izglītību, kā arī Vidzemes un Zemgales reģionā dzīvojošajiem. Savukārt iedzīvotājiem vecumā no 21 līdz 31 gadiem, cittautiešiem, kā arī Latvijas nepilsoņiem izpratne par Lāčplēša dienu ir mazāka.

Lāčplēša diena lielākajai daļai Latvijas iedzīvotāju – nenozīmīgi svētki

Aptuveni katram piektajam Latvijas iedzīvotājam Lāčplēša diena ir ļoti nozīmīga diena, un viņi vienmēr vai gandrīz vienmēr to atzīmē (17 %). Salīdzinoši biežāk Lāčplēša dienu par ļoti nozīmīgu dienu uzskata iedzīvotāji vecumā no 41 līdz 49 gadiem, latvieši, kā arī laukos dzīvojošie.

Tomēr lielākajai daļai iedzīvotāju šie svētki ir vai nu maznozīmīgi, dažreiz tos atzīmē (29 %) vai arī nepavisam nav nozīmīgi (42 %). Iedzīvotāji vecumā no 21 līdz 30 gadiem, cittautieši, kā arī nepilsoņi ir tie, kuriem Lāčplēša diena salīdzinoši biežāk nepavisam nav nozīmīga.

Lāčplēša dienu visbiežāk atzīmē, vērojot pārraides televīzijā un apmeklējot pasākumus

Visbiežāk Lāčplēša diena tiek atzīmēta, vērojot Lāčplēša dienai veltītos raidījumus televīzijā (23 %) vai arī apmeklējot dažādus Lāčplēša dienai veltītos pasākumus (19 %). Tāpat iedzīvotāji šo dienu atzīmē, ieliekot logā svecīti (18 %), kā arī svin kopā ar ģimeni vai draugiem (3 %).

Pētījuma rezultāti rāda, ka gandrīz puse Latvijas iedzīvotāju nekādā veidā neatzīmē šos svētkus (43 %). Tie, kuri nekādā veidā neatzīmē šos svētkus, visbiežāk ir iedzīvotāji vecumā no 21 līdz 30 gadiem, cittautieši, nepilsoņi, rīdzinieki, kā ari neprecētie iedzīvotāji.

Par aptauju

Aptauju mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia veica laikā no 2008.gada 5. līdz 10.novembrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 575 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 49 gadiem.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv

Kontakti

Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā


Tavs Neredzamais Sabiedrotais
 
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
#8 #9 #10 #11 #12 #13 #14
#15 #16 #17 #18 #19 #20 #21
#22 #23 #24 #25 #26 #27 #28
#29 #30 #31 #32 #33 #34 #35
#36 #37 #38 #39 #40 #41 #42
#43 #44 #45 #46 #47 #48 #49
#50 #51          
Meklēšana


TNS pasaulē

TNS Global
TNS Emor Igaunija
TNS LT Lietuva

 

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības