TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



Jāņus un Līgo latvieši visbiežāk pavada kopā ar draugiem

19.06.2008. Divas trešdaļas Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem šogad Jāņus un Līgo svētkus plāno pavadīt kādā individuālā pasākumā kopā ar draugiem. Šādu iezīmi atklāj mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia šā gada maija beigās – jūnija sākumā veiktā iedzīvotāju aptauja.

Vairākumam Latvijas iedzīvotāju Jāņi un Līgo svētki ir nozīmīgs pasākums

Lielākā daļa jeb 76  % no Latvijas iedzīvotājiem vecumā no 15 līdz 74 gadiem atzīst, ka Jāņi un Līgo svētki viņiem ir ļoti nozīmīgi un viņi tos vienmēr vai gandrīz vienmēr svin. Kopumā var secināt, ka absolūtajam vairākumam Latvijas iedzīvotāju Jāņi un Līgo svētki ir lielākā vai mazākā mērā nozīmīgs pasākums, kuru viņi mēdz svinēt, jo tikai 5  % iedzīvotāju šie svētki nepavisam nav nozīmīgi un viņos tos nesvin.

TNS Latvia iekšējo projektu vadītāja Dace Zolberga norāda, ka, salīdzinot ar pagājušo gadu, nedaudz ir palielinājies to Latvijas iedzīvotāju skaits, kam Līgo svētki ir ļoti nozīmīgi. Attiecīgi 70  % no Latvijas iedzīvotājiem pagājušajā gadā bija norādījuši, ka Jāņi viņiem ir ļoti nozīmīgi un tos vienmēr atzīmē.

Likumsakarīgi, ka šādu sociāli demogrāfisko grupu pārstāvjiem - latviešiem, iedzīvotājiem vecumā no 25 līdz 44 gadiem, lauku iedzīvotājiem, tāpat arī iedzīvotājiem, kuriem ģimenē ir 3 un vairāk cilvēki - šie svētki biežāk ir ļoti nozīmīgi un viņi tos svin vienmēr vai gandrīz vienmēr. Savukārt starp tiem, kas Līgo svētkus vispār nesvin, salīdzinoši biežāk ir vecākās paaudzes pārstāvji (55-74 gadi), pensijā esošie cilvēki.

Jāņi – vairākumam iedzīvotāju individuāls pasākums kopā ar draugiem

Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem šogad Jāņus un Līgo svētkus plāno pavadīt lielākos vai mazākos saviesīgos pasākumos. Visbiežāk Latvijas iedzīvotāji Jāņus un Līgo plāno pavadīt kādā individuālā pasākumā kopā ar draugiem (65  %). Savukārt vairāk nekā desmitā daļa iedzīvotāju šos Jāņus un Līgo plāno pavadīt kādā sabiedriskā pasākumā vai koncertā (16  %).

Salīdzinoši biežāk sabiedriskus pasākumus plāno apmeklēt jaunieši un iedzīvotāju vecumā no 35 līdz 44 gadiem.  Tāpat sabiedriskos pasākumus biežāk plāno apmeklēt lauku iedzīvotāji, īpaši Pierīgas un Vidzemes reģionos dzīvojošie.

Jānorāda, ka 2  % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem Jāņu nakti ir ieplānojuši pavadīt papardes zieda meklējumos. Īpaši uz papardes zieda meklēšanu ir noskaņojušies iedzīvotāji vecumā no 25 līdz 34 gadiem - gandrīz katrs desmitais iedzīvotājs šajā vecuma grupā plāno meklēt papardes ziedu.

Tomēr ir jāatzīmē, ka nedaudz vairāk nekā desmitā daļa iedzīvotāju svētkus svinēs mājās pie televizora (12  %), bet vēl daļa cilvēku Jāņus pavadīs darbā, strādājot (4  %). Jāņus pie televizora ekrāna biežāk plāno pavadīt vecākās paaudzes cilvēki – katrs ceturtais Latvijas iedzīvotājs vecumā no 55 līdz 74 gadiem ieplānojis tieši šādi nosvinēt Jāņus. Taču nevar teikt, ka vecākās paaudzes pārstāvji būtu neaktīvi Jāņu svinētāji, jo apmēram puse šīs mērķa grupas pārstāvju Līgo svētkus svinēs kopā ar draugiem vai ģimeni un radiniekiem.

Tāpat jāpiebilst, ka aptaujas laikā, kas noritēja vairākas nedēļas pirms Jāņiem, desmitā daļa iedzīvotāju vēl nebija izlēmuši, kā viņi svinēs Jāņus (9  %), bet tikai 3  % atzinuši, ka šos svētkus nesvinēs vispār.

Par pētījumu

Pētījumu mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia veica laikā no 2008.gada 28. maija līdz 3. jūnijam, regulārās OMNIbusa aptaujas ietvaros aptaujājot 510 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Izlase ir reprezentatīva visam Latvijas iedzīvotāju ģenerālajam kopumam vecuma grupā 15-74 gadi (1,8 miljoniem cilvēku).

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv

Kontakti

Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā


Tavs Neredzamais Sabiedrotais
 
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
#8 #9 #10 #11 #12 #13 #14
#15 #16 #17 #18 #19 #20 #21
#22 #23 #24 #25 #26 #27 #28
#29 #30 #31 #32 #33 #34 #35
#36 #37 #38 #39 #40 #41 #42
#43 #44 #45 #46 #47 #48 #49
#50            
Meklēšana


TNS pasaulē

TNS Global
TNS Emor Igaunija
TNS LT Lietuva

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības