TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



8 % Latvijas iedzīvotāju pēdējo 7 dienu laikā ir lasījuši vai rakstījuši blogus

04.06.2008. Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi Interneta auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Internets, Pavasaris 2008 rezultātus.

Interneta auditorijas pavasara pētījuma perioda dati liecina, ka vidēji 53 % jeb 952 000 Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā pēdējo 6 mēnešu laikā ir izmantojuši internetu. Regulārāk – pēdējo 7 dienu laikā – tīmekli ir izmantojuši vidēji 49 % jeb 877 000 Latvijas iedzīvotāju aptaujātajā mērķa grupā.

Regulāro interneta lietotāju skaits visvairāk ir pieaudzis vecuma grupā no 30 līdz 39 gadiem. Šajā vecumā grupā internetu pēdējo 7 dienu laikā ir izmantojuši vidēji 69 %, kas ir par 18 procentpunktiem vairāk nekā pirms gada – 2007. gada pavasarī. Jāatzīmē, ka interneta izmantošana pēdējā gada laikā ir pieaugusi ekonomiski neaktīvo iedzīvotāju vidū - +6 procentpunkti, salīdzinot ar 2007. gada pavasari. Pētījuma rezultāti liecina, ka regulāro interneta lietotāju īpatsvars ir izlīdzinājies starp galvaspilsētu un pārējām Latvijas pilsētām. Gan Rīgā, gan pārējās Latvijas pilsētās pēdējo 7 dienu laikā internetu ir izmantojuši vidēji 51 % iedzīvotāju.

2008.gada pavasara interneta auditorijas pētījumā tika aplūkots, kā sadalās interneta lietotāji pēc kopējās interneta lietošanas pieredzes. Regulāro (pēdējo 7 dienu) interneta lietotāju vidū vidēji 28 % izmanto internetu jau vairāk nekā 5 gadus. Savukārt 11 % no regulārajiem interneta lietotājiem ir tādi, kas internetu izmanto mazāk nekā gadu.

Jaunākā Interneta auditorijas pētījuma rezultāti liecina, ka interneta lietotāji ar ilgāku interneta lietošanas pieredzi aktīvāk izmanto internetu dažādiem mērķiem. Starp tiem, kuri internetu izmanto vairāk nekā 5 gadus, biežāk sastopami tādi, kas izmanto interneta banku pakalpojumus, lasa tiešsaistē laikrakstus un žurnālus vai lejuplādē tos, klausās internetā radio, kā arī lasa vai raksta blogus jeb emuārus.

Kopumā blogus pēdējo 7 dienu laikā ir lasījuši vai rakstījuši vidēji 8 % jeb 151 000 Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā. TNS Latvia preses un interneta projektu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka visbiežāk blogu lasītāji un rakstītāji ir vecumā no 15 līdz 39 gadiem, bet pēc nodarbošanās visbiežāk tie ir gan skolēni un studenti, gan arī dažādu līmeņu vadītāji.

Laika posmā no 4. februāra līdz 27. aprīlim, vismaz vienu no 76 pētījumā iekļautiem Latvijas Interneta resursiem vai to sadaļām pēdējo 7 dienu laikā bija caurlūkojuši vidēji 47 % aptaujāto respondentu vecumā no 15 līdz 74. gadiem.

Interneta auditorijas pētījuma Pavasaris 2008 perioda aptaujas rezultāti liecina, ka pēc nedēļas kopējas auditorijas 15 līdz 74 gadu vecu iedzīvotāju vidū Latvijas interneta mediju TOP 10 pirmajā vietā ierindojas elektroniskā pasta serveriss Inbox.lv (Latviešu un Krievu val.), otrajā vietā ierindojot portālu  Draugiem.lv. Savukārt trešo vietu starp Latvijas interneta medijiem ieņem portāls Delfi (Latviešu un Krievu.val).

Mērķa grupā latvieši pēc nedēļas kopējās auditorijas pirmo vietu ieņem portāls Draugiem.lv . Otrajā vietā ierindojas Inbox.lv, bet trešais apmeklētākais ir portāls Delfi.lv.

Mērķa grupā cita tautība trīs apmeklētākie interneta resursi pēc nedēļas kopējas auditorijas ir Inbox.lv, One.lv un SS.lv.

Regulāru informāciju par interneta resursu lietotāju skaita iknedēļas dinamiku nodrošina mērījumu sistēma TNS MetrixTM . Lūdzu, skatiet http://tnsmetrix.tns.lv/ .

Par pētījumu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia Interneta auditorijas pētījumu Nacionālais Mediju Pētījums: Internets, Pavasaris 2008  veica laika periodā no 2008.gada 4. februāra līdz 2008. gada 27. aprīlim. Visā Latvijā ar datorizētās intervijas (CAPI) palīdzību tika aptaujāti 1508 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv

Kontakti

Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā


Tavs Neredzamais Sabiedrotais
 
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
#8 #9 #10 #11 #12 #13 #14
#15 #16 #17 #18 #19 #20 #21
#22 #23 #24 #25 #26 #27 #28
#29 #30 #31 #32 #33 #34 #35
#36 #37 #38 #39 #40 #41 #42
#43 #44 #45 #46 #47 #48 #49
#50 #51          
Meklēšana


TNS pasaulē

TNS Global
TNS Emor Igaunija
TNS LT Lietuva

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības