TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



Pavasarī pieaugusi radio klausīšanās darba vietā

02.06.2008. Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi regulārā radio auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Radio, Pavasaris 2008 rezultātus.

Radio klausīšanās Latvijā

2008.gada pavasara radio auditorijas pētījuma rezultāti liecina, ka salīdzinājumā ar 2008.gada ziemas periodu radio klausīšanās paradumos vērojamas stabilas tendences. 2008.gada pavasarī Latvijā kopumā vismaz reizi nedēļā radio ir klausījušies vidēji 77 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 - 74 gadiem, bet vismaz reizi dienā radio ir klausījušies vidēji 58 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 – 74 gadiem.

Attiecībā uz radio klausīšanās vietu jāatzīmē, ka joprojām populārākā radio klausīšanās vieta ir mājas, kur radio 2008.gada pavasara periodā klausījušies 49 % no vidējās radio klausītāju auditorijas, tomēr tas ir par 6 procentpunktiem mazāk nekā 2008.gada ziemas periodā. Savukārt, pieaugums vērojams attiecībā uz radio klausīšanos darbā. Ja 2008.gada ziemas periodā darbā radio klausījās 29 % no vidējās radio klausītāju auditorijas, tad 2008.gada pavasara periodā tie jau ir 34 %.

Kā liecina apkopotie pētījuma rezultāti, 2008. gada pavasarī radio internetā vismaz reizi nedēļā ir klausījušies 11 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem.

TNS Latvia radio un patēriņa pētījumu projektu vadītāja Signe Hokonena komentē, ka saskaņā ar pētījuma rezultātiem viens radio klausītājs radio ir klausījies vidēji 261 minūti dienā, kas ir par 1 minūti vairāk nekā 2008.gada ziemas periodā, tātad radio klausīšanās ilgums ir saglabājies iepriekšējā līmenī.

Analizējot kopējo radiostaciju nedēļas auditoriju Latvijā kopumā un dažādās mērķa grupās, jāatzīmē, ka vismaz reizi nedēļā radio 2008.gada pavasara periodā aktīvāk ir klausījušies šādu sociāli–demogrāfisko grupu pārstāvji: sievietes (80 %), latvieši (82 %), strādājošie (81 %), iedzīvotāji, kuru ģimenes ienākumi uz vienu ģimenes locekli ir no 201 līdz 300 latiem (84 %) un vairāk nekā 300 LVL (84 %), vidzemnieki (85 %) un kurzemnieki (86 %).

Kā liecina jaunākā pētījuma rezultāti 2008.gada pavasara periodā Latvijā kopumā visklausītākās radiostacijas ir nacionālās apraides radiostacija Latvijas Radio 2 (26,2 %), Radio SWH (9,2 %) un Latvijas Radio 1 (8,7 %). Desmit Latvijā klausītāko radiostaciju vidū ir arī tādas radiostacijas kā Radio Skonto (7,7 %), European Hit Radio (6,8 %), Latvijas Radio 4 (6,4 %), Star FM (5,0 %), Novoje Radio* (4,5 %), SWH+ (4,2 %), 96,2 – Krievijas Hiti (Russkoje Radio) (3,9 %).

Nacionālais Mediju Pētījums: Radio, Pavasaris 2008  iekļautās radiostacijas

Nacionālās apraides radiostacijas

Latvijas Kristīgais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Radio SWH, Star FM; European Hit Radio;

Rīgas radiostcijas

BBC World Service, Capital FM, Fit FM, Novoje Radio, Radio Baltkom-Eho Moskvi; Radio MIX FM, Radio NABA, Radio NORD, Radio PIK 100 FM, Radio Skonto, SWH +, SWH Rock; 96,2 – Krievijas Hiti (Russkoje Radio);

Reģionālās radiostacijas

Jēkabpils radio 1, Kurzemes radio, Latgales radio, Progressive FM, Radio 3, Radio Alise+, Radio Ef – Ei, Radio Jūrmala, Radio Liepāja, Radio Maksimums (Europa Plus), Radio Mazsalaca, Radio Saldus, Radio Sigulda, Radio Skonto (Latgalē), Radio Skonto Liepāja, Radio Valka, Radio Valmiera, Radio Zemgale, Rietumu radio, Zaļais vilnis.

Par pētījumu

Nacionālais Mediju Pētījums: Radio, Pavasaris 2008 tika veikts laika periodā no 2008.gada 11.februāra līdz 2008.gada 4.maijam. Radio dienasgrāmatas visā Latvijā aizpildīja 1808 respondenti – pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija www.tns.lv

Kontakti

Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā
 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības