TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



Lieldienas svin lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju

19.03.2008. Saskaņā ar mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia šī gada marta sākumā veiktā pētījuma datiem, absolūtais vairākums Latvijas iedzīvotāju (90 %) vecumā no 15 līdz 74 gadiem plāno svinēt Lieldienas.

Lieldienu svinēšana – nemainīga vērtība gadu no gada

Līdzīgi kā iepriekšējos gados Lieldienu svinēšana ir ļoti aktuāla un tikai 10 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15-74 gadiem norādījuši, ka Lieldienas nesvinēs.

Skatoties sīkāk pēc demogrāfiskajiem rādītājiem, jāteic, ka visaktīvākie Lieldienu svinētāji dzīvo Latgalē, kur Lieldienas plāno svinēt 98 % no visiem aptaujātajiem. Savukārt Rīgā un Kurzemē Lieldienas svin retāk – attiecīgi 85 % un 86 %.

Lieldienas – vai baznīcas svētki?

Tikai nedaudz vairāk nekā trešā daļa (35 %) Latvijas iedzīvotāji Lieldienās plāno apmeklēt dievkalpojumus. Tāpat 23 % no aptaujātajiem plāno apmeklēt dažādus tradicionālos Lieldienu pasākumus.

Populārākās Lieldienu aktivitātes ir radu un draugu apmeklēšana (64 %), atpūta (50 %) un Lieldienu svinēšana atbilstoši tradīcijām (48 %). Var redzēt, ka nav notikušas krasas izmaiņas, salīdzinot ar pagājušā gada aptaujas rezultātiem, attiecībā uz populārākajiem Lieldienu pavadīšanas veidiem.

TNS Latvia iekšējo projektu vadītāja Dace Zolberga norāda, ka sievietes biežāk nekā vīrieši plāno Lieldienās apmeklēt dievkalpojumu. 42 % no aptaujātajām sievietēm ir norādījušas, ka plāno Lieldienās doties uz baznīcu, taču tikai 26 % no aptaujātajiem vīriešiem gatavojas apmeklēt Lieldienu dievkalpojumu. Tāpat arī cittautieši ievērojami biežāk nekā latvieši plāno doties uz dievkalpojumu – attiecīgi 43 % cittautieši un 29 % latviešu dosies Lieldienās uz baznīcu.

Latvijas iedzīvotāji Lieldienās krāso olas, rīko olu kaujas, šūpojas

Līdzīgi kā pagājušajā gadā populārākā Lieldienu svinēšanas tradīcija ir olu krāsošana. Tā norādījuši absolūtais vairākums (91 %) Latvijas iedzīvotāju vecuma grupā no 15 līdz 74 gadiem. Retāk tiek rīkotas olu kaujas (71 %), tāpat iecienīta nodarbošanās Lieldienās ir šūpošanās (38 %).

Jāteic, ka ir vērojamas Lieldienu tradīciju atšķirības latviešu un cittautiešu vidū, Lieldienās šūpojas 16 % cittautiešu un 55 % no aptaujātajiem latviešiem vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Lieldienu svinēšanas tradīciju atšķirības ir vērojamas arī dažādos Latvijas novados dzīvojošajiem. Kurzemnieku vidū salīdzinoši populārāka ir olu slēpšana (32 %), Pierīgā biežāk tiek rīkotas olu ripināšanas sacensības (42 %), savukārt vidzemnieki ir lieli šūpošanās piekritēji (62 %).

Par aptauju

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia aptauju veica laikā no 2008.gada 5. marta līdz 11.martam, visā Latvijā aptaujājot 500 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra, un klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs.

Kontakti

Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā


Tavs Neredzamais Sabiedrotais
 
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
#8 #9 #10 #11 #12 #13 #14
#15 #16 #17 #18 #19 #20 #21
#22 #23 #24 #25 #26 #27 #28
#29 #30 #31 #32 #33 #34 #35
#36 #37 #38 #39 #40 #41 #42
#43 #44 #45 #46 #47 #48 #49
#50 #51          
Meklēšana


TNS pasaulē

TNS Global
TNS Emor Igaunija
TNS LT Lietuva

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības