TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



8.marts – Latvijas iedzīvotājiem nozīmīga un atzīmējama diena

06.03.2008. Vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju 8.martu – Starptautisko Sieviešu dienu uzskata par ļoti nozīmīgu un atzīmējamu dienu. Šādus datus uzrāda mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia 2008.gada februārī veiktais pētījums.

Vairākums Latvijas iedzīvotāju atzīmē Starptautisko Sieviešu dienu

Līdzīgi kā pagājušajā gadā, nedaudz vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15-74 gadiem (53 %), Starptautisko Sieviešu dienu uzskata par ļoti nozīmīgu dienu, ko vienmēr atzīmē. Trešdaļa jeb 34 % no iedzīvotājiem šo dienu uzskata par maznozīmīgu, taču reizēm to atzīmē. Savukārt, tikai 12 % no aptaujātajiem 8.marts nav nozīmīga diena un viņi to nesvin.

Interesanti, ka, salīdzinot ar pagājušo gadu, ir samazinājušās atšķirības attieksmē pret Starptautiskās sieviešu dienas atzīmēšanu dažādu tautību pārstāvju vidū. Ja gadu atpakaļ latviešu vidū tikai 35 % uzskatīja šos svētkus par ļoti nozīmīgiem, kurus vienmēr atzīmē, un krievu vai citu tautību cilvēku vidū šie svētki ļoti nozīmīgi bija 71 %. Tad šajā gadā 47 % no latviešiem un 62 % no cittautiešiem Starptautisko Sieviešu dienu uzskata par ļoti nozīmīgu.

Starptautiskā Sieviešu diena – ģimenes svētki

No tiem Latvijas iedzīvotājiem, kas atzīmē Starptautisko Sieviešu dienu, lielākā daļā šo dienu atzīmē kopā ar ģimenes locekļiem (72 %), nedaudz retāk kopā ar draugiem (45 %). Savukārt darbā ar kolēģiem atzīmē mazāk nekā trešā daļa (26 %) no respondentiem, kuri atzīmē šo dienu.

Likumsakarīgi, ka visbiežāk 8.martu atzīmē kopā ar ģimenes locekļiem tie respondenti, kas ir precējušies un dzīvo kopā ar partneri. Ar draugiem biežāk atzīmē neprecētie respondenti, savukārt kopā ar darba kolēģiem Starptautisko Sieviešu dienu salīdzinoši biežāk atzīmē respondenti, kas ir precējušies, bet nedzīvo kopā ar partneri, kā arī tie, kas ir šķīrušies vai atraitņi.

8.martā sievietes visbiežāk tiek iepriecinātas ar ziediem

Latvijas iedzīvotāji, kas atzīmē Starptautisko Sieviešu dienu,  visbiežāk šajos svētkos dāvina/ saņem ziedus (90 %), kam seko dāvanu dāvināšana/ saņemšana (33 %).

TNS Latvia iekšējo projektu vadītāja Dace Zolberga norāda, ka, analizējot sīkāk pēc demogrāfiskajiem rādītājiem, var redzēt atšķirības starp latviešiem un cittautiešiem 8.marta dāvanu izvēlē – attiecīgi 44 % no cittautiešiem, kas atzīmē 8.martu, dāvina dāvanas, kas ir ievērojami biežāk nekā latviešu vidū (24 %).

Rozes, tulpes un neļķes – populārākie ziedi 8.martā

Vispopulārākie ziedi, ko dāvina sievietēm Starptautiskajā Sieviešu dienā ir rozes ( 50 %), nedaudz retāk tiek dāvinātas tulpes (38 %). Savukārt kā trešie biežāk dāvinātie ziedi 8.martā ir neļķes – attiecīgi 11 % no respondentiem, kas Starptautiskajā Sieviešu dienā dāvina/saņem ziedus.

Interesanti, ka 58 % no vīriešiem, kas 8.martā dāvina ziedus,  norādījuši, ka Starptautiskajā Sieviešu dienā dāvina rozes, kam seko tulpes (30 %), savukārt sievietes kā iecienītākos/ biežāk saņemtos ziedus vienlīdz bieži norādījušas tulpes (44 %) un rozes (42 %). Atšķirību iespējams skaidrot ar to, ka sievietes Starptautiskajā Sieviešu dienā apsveic arī viena otru, nevis tikai saņem ziedus no vīriešiem.

Par aptauju

Aptauju mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia veica laikā no 2008.gada 19. līdz 25.februārim, visā Latvijā aptaujājot 496 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra, un klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs.

Kontakti

Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā


Tavs Neredzamais Sabiedrotais
 
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
#8 #9 #10 #11 #12 #13 #14
#15 #16 #17 #18 #19 #20 #21
#22 #23 #24 #25 #26 #27 #28
#29 #30 #31 #32 #33 #34 #35
#36 #37 #38 #39 #40 #41 #42
#43 #44 #45 #46 #47 #48 #49
#50 #51          
Meklēšana


TNS pasaulē

TNS Global
TNS Emor Igaunija
TNS LT Lietuva

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības