TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



Latvijas mediju reklāmas tirgus apjomi 2007. gada novembrī

21.12.2007. Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi novembra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Novembrī mediju reklāmas tirgū turpinājās preses reklāmas apjomu kāpums, savukārt radio un TV tie nedaudz samazinājās.

Prese

Reklāmas apjoms šī gada novembrī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar oktobri, ir pieaudzis par 8 %. Attiecīgi novembrī tika reģistrēti 3,12 miljoni cm², bet oktobrī - 2,89 miljoni cm² reklāmas.

Šī gada novembrī presē reģistrēti 15 980 reklāmas gadījumi, kas ir par 3 % mazāk nekā 2006.gada novembrī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 16 454 reklāmām. Turpinās tendence tam, ka reklāmas kļuvušas lielākas un aizņem vairāk laukuma, bet to skaits ir mazāks.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) novembrī bijuši: Parex, DnB Nord, Maxima, Tele2, L’Oreal, LMT, Lattelecom, Bite, Saliena, Wess Select. Reklamētākās markas presē – Parex, BMW, DnB Nord.

Televīzija

Televīzijā novembrī, salīdzinot ar oktobri, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs sarucis par 2 %. Novembrī televīzijā noraidīti 53,8 tūkstoši minūtes, bet oktobrī – 54,7 tūkstoši minūtes reklāmas.

Televīzijas reklāmas gadījumu skaits novembrī sasniedza 141 814 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2006. gada novembri, ir par 39 % vairāk (2006. gadā reģistrēti 102 011 reklāmas gadījumi).

Novembrī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bijuši Procter & Gamble, Tele2, Unilever, Henkel, Colgate-Palmolive, Reckitt Benckiser, Masterfoods, Wrigley, Danone, Coca-Cola HBC. Reklamētākās markas televīzijā – Tele2, Zelta zivtiņa, Colgate.

Radio

TNS Latvia Adex projekta vadītāja Inese Vēvere norāda, ka radio reklāmas apjomi 2007. gada novembrī, salīdzinot ar oktobri, ir samazinājušies par 4 %, attiecīgi novembrī izskanējušas 20,5 tūkstoši reklāmas minūtes, bet oktobrī – 21,3 tūkstoši minūtes.

Šī gada novembrī radio reģistrētas 46 120 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2006. gada novembri, ir par 3 % vairāk, jo pērn novembrī tika fiksētas 44 768 radio reklāmas.

Novembrī radio lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija LMT, Nordea, Maxima, Latvijas Krājbanka, Hansabanka, Veho, Depo DIY, Elkor, Skandi Motors, Gerons. Reklamētākās markas – Nordea, Latvijas Krājbanka, Hansabanka.

Reklamētākās nozares

Piecas reklamētākās (pēc bruto reklāmas apjoma latos) nozares novembrī:
* Sakari, biroja aprīkojums
* Pārtikas produkti
* Kosmētika, higiēna
* Bizness, finansu pakalpojumi, nekustamais īpašums
* Mājsaimniecības preces

Pētījumā iekļauto mediju izlase

Laikraksti

5 min, 7 Sekretov, Atpūta.TV, B&B Vistavka, Bizness & Baltija, Čas, DB Tavs nams, Diena, Diena Tūrisms, Diena Ceļvedis, Dienas Bizness, DB Eksperti, DB Veiksmīgs un vesels, DB Lietišķais stils, DB Karjera un vadība, DB Latvijas 800 miljonāri, DB Auto, BB Banki & Finansi, BB Bankets, Digital Times, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms, MK-Latvija, Neatkarīgā Rīta Avīze, Reklama.lv, Rīgas Balss, Rīgas Santīms, Rīgas Viļņi Laimīgā Programma, Rītdiena, Subbota, Telegraf, Teleprogramma, Televīzijas Programma, TV programma, Vesti, Vesti Segodņa.

Žurnāli

36,6°C, Apelsīns, Arhitektura i Dizain, Auto Bild Latvija, A-Zet, Biznes.lv, B&B Ņedvižimostj & Dom, Latvijas, Būvniecība, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Deko, DB Numurs, Doctus, Eva & Adam, FHM, Horošo!, Ieva, Impulss, Kapitāls, Kas jauns, Klubs, Labu apetīti!, Latvijas Architektūra, Latvijas Ārsts, Lietišķā Diena, Lilit, Lilit LV, Ļubļu, Māja, Māja.Dzīvoklis, Mājas & Dārzs, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Mērķis, MG, Mūsmājas, Nedēļa, Next, Pastaiga, Pastaiga.ru, Patron, Podium Art, Popcorn, Praktiskā Būvniecība, Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi +, Santa, Sestdiena Shape, Sieviete, Sīrups, Sporta Avīze, Šupulītis, TV Izklaide, Una, Veselība, Vip Lounge, ŽZL, Next, MG Kupejas & Kabrioleti, Kas Jauns speciālizdevums, Privātā Dzīve Ekstra, B&B Pulss

TV kanāli

LTV1, LTV7, LNT, TV 3, PBK, TV 5, 3+, RenTV Baltija, MTV Latvija, PBMK, TV6

Radio stacijas

Doma Laukums, European Hit Radio, Fit FM, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Pik FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv

Kontakti

Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā
 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības