TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



2007. gada rudenī Rīgā pieaudzis dienas laikrakstu patēriņš

14.11.2007. Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi jaunākos preses auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Rudens 2007 rezultātus.

2007. gada rudens periodā kaut vienu no 296 pētījumā iekļauto preses izdevumu pēdējiem 6 numuriem ir lasījuši vai caurskatījuši 95 % aptaujāto respondentu 15 līdz 74 gadu vecumā.

Jaunākie pētījuma rezultāti liecina, ka patēriņš pa preses izdevumu grupām 2007. gada rudenī ir saglabājies līdzīgs kā 2007. gada vasarā. Vismaz vienu dienas laikrakstu dienā ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 44 % Latvijas iedzīvotāju, vismaz vienu laikraksta pielikumu nedēļā – vidēji 33 % Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā. TNS Latvia preses un interneta projektu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka, salīdzinājumā ar vasaras pētījuma periodu, dienas laikrakstu patēriņš par 3 procentpunktiem ir pieaudzis latviešu un rīdzinieku vidū. Savukārt, laikrakstu pielikumi krievvalodīgo iedzīvotāju vidū tika patērēti mazāk kā 2007. gada vasarā.

Laika posmā no 6. augusta līdz 28. oktobrim vidēji viens Latvijas iedzīvotājs vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lasījis vai caurskatījis vidēji 5,9 drukātos preses izdevumus, kas ir par 0,2  izdevumiem mazāk kā 2007. gada vasaras periodā. Izlasīto preses izdevumu skaits uz vienu Latvijas iedzīvotāju ir sarucis cetukšņa izdevumu kategorijā. Pārējās preses izdevumu kategorijās lasīto izdevumu skaits uz vienu Latvijas iedzīvotāju ir saglabājies prakstiski nemainīgs. Vidēji viens Latvijas iedzīvotājs rudens periodā izlasīja vai caurskatīja 1,3 mēneša žurnālus, 1,1 nedēļas žurnālu un 0,9 nedēļas laikrakstus, 0,9 laikrakstu pielikumus, 0,7 reģionālos laikrakstus, 0,6 dienas laikrakstus, 0,2 reklāmas laikrakstus un 0,1 mēneša laikrakstu.

Jaunākie preses auditorijas pētījuma 2007.gada rudens perioda rezultāti liecina, ka mērķa grupā Latvieši   lasītāko preses izdevumu TOP pirmās 3 vietas ieņem žurnāli Ieva un Privātā Dzīve kā arī laikraksts Diena , kas 2007.gada vasaras periodā ieņēma 5. vietu . Jāatzīmē, ka 2007. gada rudens periodā 10 lasītāko preses izdevumu vidū, kā jaunpienācēji ir ierindojušies nedēļas žurnāls Kas jauns un bezmaksas laikraksts Rītdiena , kas iepriekšējā pētījuma periodā ieņēma attiecīgi 12. un 11. vietu.

Mērķa grupā Cita tautība 2007. gada rudens periodā lasītāko izdevumu TOP 10 prakstiski nav mainījies, salīdzinājumā ar iepriekšējo pētījuma periodu Vasara 2007 . Joprojām, pirmās trīs vietas ieņem TV televizionnaja programma (Kr. val.) , TeleProgramma s djadjei Misei  (Kr. val.) un 5 min.

Rīgā lasītāko izdevumu TOP 10 pirmās trīs vietas joprojām ieņem bezmaksas avīze 5min , reklāmas avīze Rīgas Santīms un televīzijas programma TV televizionnaja programma (Kr. val.) . Galvaspilsētā 10 lasītāko preses izdevumu vidū  2007.gada rudenī ir iekļuvis nedēļas žurnāls Privātā dzīve (2007.gada vasarā – 11.vieta).

Par pētījumu

Nacionālā Mediju Pētījuma: Prese, Rudens 2007 lauka darbs tika veikts no 2007.gada 6. augusta līdz 2007. gada 28.oktobrim. Visā Latvijā ar datorizētās intervijas (CAPI) palīdzību tika aptaujāti 2987 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Pētījuma periodā Rudens 2007  iekļauti 296 preses izdevumi.

Pētījumā 2007.gada rudens periodā iekļauti sekojoši jauni preses izdevumi:

Astes

Ģimenei
Laimīgā Māja
Scastlivij Dom
Nams 24 – nekustamie īpašumi

2007.gada rudens periodā vairs netika mērīti sekojoši preses izdevumi:
Jūrmala Plus
Ogres Ziņas – reklāmas pielikums
Pasta Avīze

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv

Kontakti

Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā
 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības