TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



35 % portatīvo datoru lietotāji pēdējā pusgada laikā ir izmantojuši bezvadu internetu publiskās piekļuves vietās

27.08.2007. Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi interneta auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Internets, Vasara 2007 rezultātus.

Interneta auditorijas pētījuma 2007.gada vasaras perioda dati liecina, ka pēdējo 6 mēnešu laikā internetu ir lietojuši 47 % no Latvijas iedzīvotājiem 15 līdz 74 gadu vecumā. 41 % Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā ir izmantojuši internetu regulārāk – pēdējo 7 dienu laikā.

Aplūkojot interneta lietošanu dažādās mērķa grupās, redzams, ka internetu joprojām aktīvāk izmanto  15 līdz 19 gadus veci Latvijas iedzīvotāji, no kuriem 92 % ir lietojuši internetu pēdējā pusgada laikā. Analizējot interneta auditoriju pēc nodarbošanās, studentu un skolēnu vidū interneta lietošana ir sasniegusi 96 %. Savukārt, no strādājošajiem Latvijas iedzīvotājiem internetu pēdējā pusgada laikā ir lietojuši vairāk nekā puse jeb 54 %.

Jaunākie interneta auditorijas pētījuma Vasara 2007 dati liecina, ka 70% no pēdējo sešu mēnešu interneta lietotājiem internetu ir lietojuši arī mājās. Kā interesantu faktu TNS Latvia preses un interneta projektu vadītāja Elīna Krūze norāda to, ka šī gada vasaras periodā, salīdzinot ar pagājušā gada vasaru, ir dubultojies to iedzīvotāju skaits (no 4 % 2006. gada vasarā uz 8 % 2007. gada vasarā), kam mājās ir pieejams portatīvais dators. Pieaugot portatīvo datoru izplatībai, popularitāti pārnēsājamo datoru īpašnieku vidū iegūst bezvadu interneta (WiFi) lietošana publiskās vietās. Vasara 2007 dati liecina, ka 35 % no pārnēsājamo datoru īpašniekiem pēdējā pusgada laikā ir izmantojuši bezvadu internetu publiskās piekļuves vietās. 1/5 daļa jeb 21 % no pārnēsājamo datoru lietotājiem WiFi ir izmantojuši regulārāk -   pēdējo 7 dienu laikā.

Elīna Krūze komentē, ka arvien lielākam skaitam Latvijas iedzīvotāju mājās ir pieejami abu veidu datori.  7 % aptaujāto datoru īpašnieku atzina, ka viņiem mājās ir vismaz viens galda un vismaz viens pārnēsājamais dators. 2006. gada vasarā tikai 3 % no iedzīvotājiem, kam mājās ir dators to rīcībā bija abu veidu datori.

2007. gada vasaras periodā kaut vienu no 71 pētījumā iekļautās Latvijas interneta lapas vidēji dienā ir caurlūkojuši 34 % no aptaujātajiem respondentiem (2007. gada pavasara periodā – vidēji 37 % ).

Apmeklētāko Latvijas interneta lapu TOP10 pēc vienas dienas vidējās auditorijas būtiskas izmaiņas šajā vasarā nav skārušas. Joprojām 15 līdz 74 gadu vecu Latvijas iedzīvotāju vidū visvairāk apmeklētākā interneta lapa ir „ Google”. 2.vietu šajā vecuma grupā ieņem „ Draugiem.lv”. Trešajā vietā ir ierindojies „Inbox”.

Skatītāko lapu TOP10 pēc nedēļas kopējās auditorijas pirmo vietu nemainīgi ieņem „Google”. No 3.vietas 2007. gada pavasara periodā uz 2.vietu 2007. gada vasaras periodā ir pakāpies „Inbox” . 3.vietā periodā ”Vasara 2007” ierindojas Draugiem.lv.

Regulāru informāciju par interneta resursu lietotāju skaita iknedēļas dinamiku nodrošina mērījumu sistēma TNS Metrix. Lūdzu, skatiet http://tnsmetrix.tns.lv/. 

Par pētījumu Nacionālais Mediju Pētījums: Internets

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia interneta auditorijas pētījumu  Nacionālais Mediju Pētījums: Internets, Vasara 2007 veica laika periodā no 2007.gada 30. aprīļa līdz 2007. gada 5.augustam. Visā Latvijā ar datorizētās intervijas (CAPI) palīdzību tika aptaujāti 1518 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv

Kontakti

Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā


Tavs Neredzamais Sabiedrotais
 
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
#8 #9 #10 #11 #12 #13 #14
#15 #16 #17 #18 #19 #20 #21
#22 #23 #24 #25 #26 #27 #28
#29 #30 #31 #32 #33 #34 #35
#36 #37 #38 #39 #40 #41 #42
#43 #44 #45 #46 #47 #48 #49
#50 #51          
Meklēšana


TNS pasaulē

TNS Global
TNS Emor Igaunija
TNS LT Lietuva

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības