TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



TNS Atlas™ – jauna karte ceļā pie patērētāja
TNS Latvia jaunākās paaudzes patēriņa pētījuma TNS Atlas™ rezultāti

14.06.2007. Šodien mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia iepazīstināja ar jaunu Latvijas karti – TNS Atlas™, kas iezīmē virzienus, sniedz norādes, piedāvā ceļus  un  palīdz atrast Latvijas patērētāju. Jaunā karte sniedz atbildes uz vairākiem desmitiem jautājumu par patērētāju izvēli Latvijā - kādus produktus, pakalpojumus un zīmolus viņš (viņa) atpazīst, lieto, izvēlas, iegādājas un plāno iegādāties.

Jaunā karte - patēriņa pētījums TNS Atlas™ sniedz pārskatu par kopumā 1157 zīmoliem 134 preču un pakalpojumu grupās, - to atpazīstamību, lietošanu, iegādi un attieksmi pret tiem. Pētījumā ir iekļauti gan plaša un īslaicīga patēriņa preču un pakalpojumu, gan ilgstošas lietošanas preču un pakalpojumu zīmoli, gan arī iepirkšanās vietas. Pētījuma rezultātus iespējams analizēt apvienojumā ar Nacionālā Mediju Pētījuma: Prese rezultātiem, tādējādi nodrošinot iespēju vēl dziļāk izpētīt Latvijas preses izdevumu auditorijas ieradumus.

Kāds ir patērētājs Latvijā? ....es, Tu, viņš, viņa
Pārtika

Patēriņa pētījuma TNS Atlas™ 2007.gada pavasara pētījuma rezultāti liecina, ka Latvijas vīrieši vismaz 4-6 reizes nedēļā lieto rupjmaizi (78 %), baltmaizi (73 %), tēju (71 %), augu eļļu (60 %) un kartupeļus (56 %). Savukārt Latvijas sieviešu lietotāko pārtikas produktu TOP5 ierindojas tēja (76 %), rupjmaize (74 %), augu eļļa (69 %), garšvielas (62 %) un baltmaize (58 %). Interesanti, ka sievietes salīdzinoši biežāk nekā vīrieši vismaz 4 līdz 6 reizes nedēļā lieto augu eļļu, garšvielas un svaigus dārzeņus.

Visplašāk lietotais baltmaizes un rupjmaizes zīmols Latvijā ir Hanzas maiznīcas . Šī zīmola maizi kā savu pēdējā iepirkšanās reizē pirkto maizi visbiežāk norāda gan vīrieši (rupjmaize – 27 %; baltmaize – 30 %), gan sievietes (rupjmaize – 25 %; baltmaize – 29 %).

Higiēnas un skaistumkopšanas preces

2007.gada pavasarī lietotākie (vismaz 4 līdz 6 reizes nedēļā)  higiēnas produkti vīriešu vidū bija ziepes (95 %), zobu pasta (87 %), skuveklis (49 %), dezodorants (48 %) un parfimērija – smaržas, tualetes ūdens (44 %). Arī sievietes vismaz 4 līdz 6 reizes nedēļā visvairāk izmanto ziepes (92 %) un zobu pastu (92 %), tomēr turpmākais sarindojums atšķiras no stiprā dzimuma pārstāvjiem. Latvijas sieviešu lietotāko higiēnas produktu TOP5 vēl ierindojas roku (71 %) un sejas ādas (68 %) kopšanas līdzekļi, kā arī dekoratīvā kosmētika (66 %). TNS Latvia TNS Atlas™ projekta vadītāja Signe Hokonena norāda, ka – mazliet pārsteidzoši – bet, atbilstoši pētījuma datiem, arī 6 % Latvijas vīriešu vismaz 4 līdz 6 reizes nedēļā lieto dekoratīvo kosmētiku.

Abu dzimumu pārstāvji par lietotāko zobu pastas zīmolu ir norādījuši Colgate, savukārt atšķirības novērojamas ziepju lietošanā - vīrieši visvairāk lieto Palmolive ziepes (62 %) un sievietes – Camay ziepes (92 %).

2007. gada pavasara periodā vislielāko atpazīstamību starp patēriņa pētījumā TNS Atlas™ iekļautajiem tirdzniecības centriem ir ieguvis Stockmann, tomēr visvairāk apmeklētais tirdzniecības centrs ir Alfa – 30 % vīriešu un 31 % sievietes galvenokārt un/ vai dažreiz apmeklē šo tirdzniecības centru.

Mobilās telekomunikācijas

Analizējot mobilā telefona lietošana, jāatzīmē, ka absolūtais vairākums Latvijas iedzīvotāji lieto mobilo telefonu. Pētījuma rezultāti liecina, ka 89 % vīriešu un 85 % sieviešu lieto mobilo telefonu (personīgo vai darba). Analizējot situāciju pētījumā iekļauto mobilo telefonu zīmolu vidū, jāatzīmē, ka līderis atpazīstamības un novērtējuma ziņā ir Nokia, jo to zina 94 % vīriešu un 91 % sieviešu. Uz jautājumu - Vai nākamajā reizē iegādājoties mobilo telefonu Jūs zīmolu Nokia izvēlēsieties? – apstiprinoši atbildēja 63 % vīriešu un 56 % sieviešu.

Visu veidu kredītsaistības
“Parāds ir brālis” . Vai varbūt tomēr nav?

Pēdējo 6 mēnešu laikā 33 % Latvijas vīriešu un 36 % Latvijas sieviešu ir izmantojuši kādu no kredītu veidiem – īstermiņa kredītu ( overdraftu , patēriņa kredītu, kredītlīniju), hipotekāro kredītu, auto līzingu, līzingu preču vai pakalpojumu iegādei, kredītkarti. Visbiežāk Latvijā tiek izmantots īstermiņa kredīts (overdrafts , patēriņa kredīts, kredītlīnija), kuru pēdējo 6 mēnešu laikā ir  izmantojuši 18 % vīriešu un 19 % sieviešu. Attiecībā uz kredītu izmantošanas plāniem, jāatzīmē, ka nedaudz vairāk par 1/5 daļu vīriešu (22 %) un gandrīz ¼ daļa sieviešu (24 %) plāno tuvāko 6 mēnešu laikā izmantot kādu no kredīta veidiem.

Ceļošana

Atbilstoši pētījuma datiem, pēdējo sešu mēnešu laikā uz ārzemēm vienlīdz bieži devušās kā Latvijas sievietes (24 %) tā arī vīrieši (24 %). Jāpiebilst, ka sievietes biežāk kā sava ceļojuma mērķi minējušas braucienu pie radiem, paziņām, savukārt vīrieši  - došanos lietišķā braucienā, komandējumā. Pētījuma rezultāti atklāj, ka atpazīstamākās ceļojumu aģentūras Latvijā ir Novatours (52 %), Impro (39 %), Latvia Tours (37 %).

Zemāk var iepazīties ar dažādiem interesantiem faktiem no plašā TNS Atlas™ piedāvātā informācijas klāsta par Latvijas reģionu iedzīvotāju patēriņu.

Par pētījumu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia patēriņa pētījumu TNS Atlas™ veica laika periodā no 2007.gada 5.februāra līdz 2007.gada 29.aprīlim. Pašaizpildāmās anketas aizpildīja 1274 respondenti – pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Izlase ir nacionāli reprezentatīva Latvijas iedzīvotāju ģenerālajam kopumam.

Pētījums TNS Atlas™ vienlaicīgi tika veikts arī Lietuvā un Igaunijā, tādējādi nodrošinot salīdzināmus patēriņa datus arī Baltijas griezumā.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija www.tns.lv

Papildus informācija

par pētījumā iekļautajām preču un pakalpojumu grupām un zīmoliem:
Signe Hokonena
TNS Atlas™ projekta vadītāja
t 67 096 300
e signe.hokonena@tns.lv

Informācija presei

Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.brica@tms.lv


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā
 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības