TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



2007. gada pavasarī  interneta lietotāju īpatsvars Latvijas pilsētās sasniedzis 51 %

24.05.2007. Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi interneta auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Internets, Pavasaris 2007 rezultātus.

Pavasara perioda jaunākie pētījuma dati liecina, ka 48 % no Latvijas iedzīvotājiem 15 līdz 74 gadu vecumā ir lietojuši internetu pēdējo sešu mēnešu laikā. 43 % aptaujāto respondentu atzina, ka internetu ir lietojuši regulārāk – pēdējo 7 dienu laikā.

Analizējot interneta lietošanu vecuma grupās, var konstatēt, ka interneta lietotāju īpatsvars 15 – 19 gadu vecu jauniešu vidū tuvojas simts procentiem. 2007. gada pavasarī pēdējo sešu mēnešu laikā internetu ir lietojuši 97 % jauniešu šajā vecuma grupā. Salīdzinoši strauji pieaug interneta patērētāju īpatsvars vecumā no 20 līdz 39 gadiem. Pavasaris 2007 perodā 20 līdz 29 gadu vecuma grupā internetu pēdējo sešu mēnešu laikā ir lietojuši 77 %, Ziema 2007 periodā – 70 %. 30 līdz 39 gadu vecuma grupā 64 % (55 % - Ziema 2007 ) no aptaujātajiem respondentiem ir izmantojuši internetu pēdējā pusgada laikā.

TNS Latvia preses un interneta projektu vadītāja Elīna Krūze secina, ka jaunākie pētījuma rezultāti parāda tendenci, ka arvien samazinās  interneta lietotāju īpatsvara starpība starp Rīgu un pārējām Latvijas pilsētām. Pēdējo sešu mēnešu  laikā internetu ir lietojuši puse jeb 51 % pilsētās dzīvojošo iedzīvotāju, Rīgā – 54 % iedzīvotāju.

Par to, ka interneta patērēšana Latvijas pilsētās un Rīgā izlīdzinās, liecina arī interneta pieslēgumu pieejamība mājās. 41 % no aptaujātajiem Latvijas pilsētu iedzīvotājiem vecumā no 15 līdz 74 gadiem atbildēja, ka mājas datoram ir interneta pieslēgums. Rīgā 48 % no aptaujātajiem rīdziniekiem bija pieejams interneta pieslēgums mājās.

Iespējams, Interneta pieslēguma ierīkošanu mājsaimniecībās ir veicinājuši interneta pakalpojumu sniedzēju piedāvātie mājas komunikāciju komplekti. Abonējot mājas komunikāciju komplektu , par konstantu mēneša maksu iespējams lietot viena pakalpojumu sniedzēja vairākus pakalpojumus. Pavasaris 2007 dati liecina, ka 25 % no respondentiem, kam mājās ir pieejams pastāvīgais interneta pieslēgums, Internetu abonē kopā ar televīziju vai telefonsakariem, vai kopā ar abiem.

2007. gada pavasara periodā kaut vienu no 56 pētījumā iekļautām Latvijas Interneta lapām vidēji dienā ir caurlūkojuši 37 % Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā (2007. gada ziemas periodā – 34 %).

Jaunākie interneta auditorijas pētījuma rezultāti liecina, ka 2007.gada pavasarī pirmās trīs vietas apmeklētāko lapu TOP-ā pēc dienas vidējās auditorijas ieņem „G oogle,”Draugiem.lv” un „ Inbox, kuru vidējā dienas auditorija jau ir pārsniegusi 300 000 apmeklētāju dienā.

Skatītāko interneta lapu TOP-ā pēc kopējā apmeklētāju skaita nedēļā, pirmajā vietā ir ierindojies „Google”, kuru laika periodā no 2007. gada 5.februāra līdz 29.aprīlim nedēļā caurlūkoja vidēji 534 000 apmeklētāju. Otro vietu ieņem ziņu portāls „Delfi (latv. un krievu val.)” ar vidēji 447 000 apmeklētājiem nedēļā šajā laika periodā. Trešajā vietā ierindojas „Inbox”, kuru vismaz reizi nedēļā ir caurlūkojuši vidēji 446 000 apmeklētāju.

Par pētījumu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia interneta auditorijas pētījumu Nacionālais Mediju pētījums: Internets, Pavasaris 2007 veica no 2007.gada 5.februāra līdz 29.aprīlim. Ar tiešās datorizētās intervijas palīdzību (CAPI) visā Latvijā tika aptaujāti 1488 Latvijas pastāvīgie iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija www.tns.lv

Kontakti

Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā


Tavs Neredzamais Sabiedrotais
 
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
#8 #9 #10 #11 #12 #13 #14
#15 #16 #17 #18 #19 #20 #21
#22 #23 #24 #25 #26 #27 #28
#29 #30 #31 #32 #33 #34 #35
#36 #37 #38 #39 #40 #41 #42
#43 #44 #45 #46 #47 #48 #49
#50            
Meklēšana


TNS pasaulē

TNS Global
TNS Emor Igaunija
TNS LT Lietuva

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības