TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



Ziemā pieaudzis interneta lietotāju skaits mājās

01.03.2007. Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi Interneta auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Internets, Ziema 2007 rezultātus.

Jaunākie pētījuma rezultāti liecina, ka Internetu pēdējo sešu mēnešu laikā ir lietojuši 44 % jeb 803 tūkstoši Latvijas iedzīvotāji 15 līdz 74 gadu vecumā. Regulārāk - pēdējo 7 dienu laikā Internetu ir lietojuši 39 % Latvijas iedzīvotāji. Salīdzinot ar iepriekšējo pētījuma periodu Rudens 2006, kopumā Interneta lietotāju skaits ir palicis līdzšinējais.

Analizējot Interneta lietošanas vietas, strauji ir pieaugusi Interneta lietošana mājās. Ja Rudens 2006 pētījuma periodā Internetu mājās lietoja 56 %, tad periodā Ziema 2007 mājas kā Interneta lietošanas vietu bija nosaukuši 69 % no aptaujātajiem Latvijas iedzīvotājiem, kas pēdējo sešu mēnešu laikā ir izmantojuši Internetu. TNS Latvia preses un Interneta auditorijas pētījumu projektu vadītāja Elīna Krūze skaidro, ka šāda tendence izskaidrojama ar to, ka pēdējā ceturksnī strauji pieaudzis Interneta pieslēgumu skaits mājsaimniecībās. Jaunākie dati liecina, ka 36 % Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā ir pieejams Interneta pieslēgums mājās ( Rudens 2006 – 27 % ).

Interneta izmantošanas vieta ( %) no pēdējo sešu mēnešu Interneta lietotājiem

Analizējot Interneta lietošanu dažādās mērķa grupās, joprojām visvairāk Interneta lietotāju ir vecuma grupā no 15 līdz 19 gadiem. 93 % šajā mērķa grupā ir lietojuši Internetu pēdējo 6 mēnešu laikā.

Arī galvaspilsētas iedzīvotāju Interneta lietošanas aktivitāte nav samazinājusies. Pēdējo 6 mēnešu laikā Rīgā Internetu ir izmantojuši 57 % rīdzinieku.

Interneta lietotāju skaits ( %) dažādās mērķa grupās

Kā liecina Interneta auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Internets, Ziema 2007 rezultāti, Internetu visbiežāk lieto, lai nosūtītu un saņemtu elektroniskās vēstules (e-mail), apmeklētu Interneta portālus un izmantotu meklētājprogrammas. Ziema 2007 periodā 78 % no Interneta lietotājiem 15 līdz 74 gadu vecumā, kas Internetu ir izmantojuši pēdējo sešu mēnešu laikā, ir sūtījuši/ saņēmuši e-pasta vēstules. Ir vērts atzīmēt, ka Latvijas iedzīvotāju vidū arvien populārāki kļūst Interneta telefonsakari (Skype, Messenger). Ja 2006. gada ziemas periodā Interneta telefonsakarus izmantoja tikai 17 % no pēdējo sešu mēnešu Interneta lietotājiem vecuma grupā 15 līdz 74 gadi, tad 2007. gada ziemas periodā jau 37 % no Interneta lietotājiem sazinājās pa telefonu, izmantojot Internetu.

Interneta izmantošanas vieta ( %) no pēdējo sešu mēnešu Interneta lietotājiem

2007. gada ziemas periodā 34 % Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā vidēji dienā apmeklēja kaut vienu no 54 pētījumā iekļautajām Latvijas Interneta lapām (Rudens 2006 periodā – 32 %).

TNS Latvia preses un Interneta auditorijas pētījumu projektu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka analizējot apmeklētāko Interneta lapu TOP 10 Ziema 2007 periodā, izmaiņas ir skārušas pirmo trijnieku. Pirmo vietu ieņem „ Google.lv” , kuru laika periodā no 2006. gada 15. oktobra līdz 2007.gada 4.februārim vidēji dienā ir apmeklējuši 310 tūkst. Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā (Rudens 2006 periodā - 2.vieta). Otrajā vietā ierindojas „Draugiem.lv” ar 272 tūkst. lielu vidējo dienas auditoriju. TOP-a trešo vietu ieņem portāls „Delfi (latviešu un krievu versija)” ar 268 tūkst. vidējo apmeklētāju skaitu dienā.

Apmeklētāko Interneta lapu/ Interneta mediju TOP 10 pēc vienas dienas vidējās auditorijas (tūkstošos)

Par pētījumu

TNS Latvia Interneta auditorijas pētījums Ziema 2007 tika veikts no 2006.gada 16.oktobrim līdz 2007. gada 4.februārim. visā Latvijā ar tiešās datorizētās intervijas palīdzību (CAPI) tika aptaujāti 1492 Latvijas pastāvīgie iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija www.tns.lv

Kontakti

Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā
 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības