TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



TV un radio attīstība digitālajā pasaulē

08.01.2007. 2006. gada novembra vidū saulainajā Romā norisinājās  asi (Advertising Seminars International) rīkotais ikgadējais radio un televīzijas simpozijs, kuru sponsorēja TNS. Un man ir dota tā iespēja īsumā iepazīstināt jūs ar svarīgākajiem jaunumiem radio un TV attīstībā, kas liek aizdomāties mediju pētniekiem.

The 2006 European Radio Symposium
‘Radio in a multimedia world’

Digitālajā pasaulē radio, tāpat kā televīzijai, paveras daudz raidīšanas iespēju. Viena un tā pati stacija var tikt klausīta radio, digitālajā televīzijā vai internetā. Tāpat arī ir daudz un dažādu iespēju radio pārraides ierakstīt un klausīties citā vietā un laikā (podcasting), piemēram, izmantojot lielu popularitāti guvušo iPod . Paplašinoties digitālajai radio apraidei, klausītājiem tiek piedāvāts daudz plašāks radiostaciju skaits nekā iepriekš. Šie ir galvenie izaicinājumi mediju pētniekiem radio jomā.

Par jaunākajiem tehnoloģiju sasniegumiem digitālajā radio translācijā informēja WorldDAB. Šeit vairs nav runa tikai par digitālu audio signāla translāciju, bet arī par, piemēram, bildes vai teksta translāciju uz radio displeja. Tādējādi „Tev ir iespēja klausīties savu mīļāko mūzikas programmu un dziedāt līdzi saviem elkiem, kopš dziesmu teksti var tikt parādīti uz tava radio displeja...”, teikts WorldDAB interneta lapā. Pateicoties šai tehnoloģiju attīstībai, šogad organizācija no DAB (Digital Audio Broadcasting)  tika pārdēvēta par DMB (Digital Multimedia Broadcasting).

Kā jau tiku ziņojis Tavs Neredzamais Sabiedrotais #10 , līderi radio auditoriju mērījumos ar personālmetru (PPM, Portable People Meter) metodi ir Norvēģija. Vēl vasarā industrija bija dilemmas priekšā par norēķinu valūtas vienību (1, 5 vai 15 minūtes), taču šā gada augustā industrija ir apstiprinājusi 1 minūtes norēķinu vienību, tāpat kā televīzijai. Tāpat, par ieguvumiem no šo datu izmantošanas, tika stāstīts no mediju aģentūras Carat skatpunkta.

Apvienotajā Karalistē TNS ir noslēdzis nākamo divu gadu sadarbības līgumu ar RAJAR (Radio Joint Audience Reaserch) par pilot PPM paneļa izveidi Londonā. RAJAR tika izpētījis pašlaik tirgū pastāvošos visus četrus personālmetru piedāvājumus, un par atbilstošāko atzina Arbitron PPM . TNS ar Arbitron sadarbojas jau kopš 2000. gada.

Par jaunumiem personālmetru attīstībā stāstīja divi konkurenti: Eurisko Meter un MediaCell Meter.

Eurisko Meter jaunākais sasniegums ir: apvienot vienā ierīcē ne tikai personālmetru, kas mēra audio signālu (radio, TV), bet ievietot tajā arī skeneri, ar kura palīdzību respondentam ir iespēja noskenēt laikraksta, kuru viņš lasa, svītru kodu. Tāpat personālmetram ir pievienots arī mikrofons, ar kura palīdzību respondents var saglabāt līdz 10 sekundēm garus ziņojumus, piemēram, „es apmeklēju kino”, vai „esmu saņēmis tiešā pasta sūtījumu no kompānijas X”. Tādā veidā ir iespējams iegūt informāciju par vairāku mediju lietošanu no vienas respondentu bāzes, kas mūsdienās ir kļuvis ļoti nepieciešams mediju plānošanas procesā. Vērts piebilst, ka šis personālmetrs nav lielāks par vidēja izmēra mobilo telefonu, un tie ir sākti izmantot Itālijā.

MediaCell Meter ir nedaudz savādāks personālmetrs. Tas ir balstīts uz software risinājumiem, un tam nav nepieciešams savs hardware. Vienkāršāk sakot – tā ir programma. Šo programmu atbalsta visi tā saucamie smart phone mobilie telefoni, t.i., mobilie telefoni, kuri darbojas ar Windows Mobile vai Symbian operētājsistēmu. Šiem personālmetriem ir veikti plaši testi ASV, un jau tuvākajā laikā tie tiks ieviesti arī darbībā ASV tirgū.

The 2006 European Television Symposium
‘TV on the move’

Strauja tehnoloģiju attīstība ir vērojama vēl joprojām arī televīzijā. Tā kā lielākajās Eiropas valstīs TV pārraižu ierakstīšana PVR (Personal Video Recorder) ir kļuvusi par pašsaprotamu parādību, lielākā daļa maksas TV operatori skatīšanos ar nobīdi laikā (time-shifted viewing) sāk uzskatīt par nozīmīgu pieauguma faktoru vidējos ieņēmumos uz vienu lietotāju (ARPU, Average Revenue Per User). Tirgū tiek piedāvātas jaunas tehnoloģijas lejuplādēt video PVR cietajā diskā fonā un neīstā laikā. Tādējādi pat satelīt operatoriem tagad ir iespēja piedāvāt video pēc pieprasījuma (VOD, Video On Demand) pakalpojumus. Papildus šim visam, ir trīs galvenie veidi, kā skatīties video citā vietā (place-shifted viewing) : paņemot saturu sev līdzi kādā no pārnēsājamām ierīcēm; mobilā televīzija; un internet televīzija (IPTV, Internet Protocol Television) . Atklāts paliek jautājums: „Vai tā ir regulārās televīzijas nāve?” Atbilde uz šo jautājumu vairākkārtīgi bija viennozīmīga: „Nē!”

Konferencē izskanēja izteikumi, ka ir sākusies otrā digitālā revolūcija un raidsabiedrībām kā viena no straujāk augošajām perspektīvām ir mobilā televīzija. Straujajā digitālo tehnoloģiju attīstībā vēl īsti nav skaidrs, kā attīstīsies televīzija, vai tā būs TV vai PC virzienā vērsta. Taču jau tagad raidsabiedrības tika aicinātas vairāk pievērsties jauno tehnoloģiju radītajām iespējam, kā sasniegt savu skatītāju.

Interesantus pētījuma rezultātus prezentēja ACB Actual Customer Behaviour . Sadarbībā ar London Business School tika veikts pētījums par patērētāja uzvedību izmantojot PVR . Galvenais pētījuma mērķis bija noskaidrot, kā uzvedas skatītājs reklāmas laikā TV, vai viņa uzmanība ir piesaistīta TV, vai nē, un, vai izmantojot PVR , reklāmas tiek pārtītas, vai nē. Pētījumā piedalījās 22 respondenti no 8 ģimenēm, kurās ir PVR, un šis pētījums no visiem pārējiem līdzīgiem pētījumiem pasaulē atšķīrās ar to, ka respondenti tika filmēti 2-3 nedēļas. Tādējādi pētījuma rezultāti nebalstās tikai uz to, ko respondenti ir teikuši intervijas laikā, bet tiek analizēta reālā situācija.

Mediju pētnieki cītīgi strādā arī mediju plānošanas jomā - vēl aizvien aktuāls ir jautājums par multi - mediju, kanālu plānošanās rīku. Šajā lauciņā par IPA TouchPoints pētījumu informēja IPA (Institute of Practitioners in Advertising) un RSMB Television Research pārstāvji. IPA TouchPoints pētījumā ar datu sapludināšanas (data fusion) palīdzību tiek sapludinātas divas datubāzes un iegūta unikāla datu bāze par mediju kanālu lietošanu ikdienā.

Klausoties Carat un MPG pārstāvjos par digitālo attīstību Itālijā un Spānijā man kļuva skaidrs, ka visas šīs lietas pēc pāris gadiem nebūs svešas arī Latvijā, jo agri vai vēlu arī mums būs jāpāriet uz digitālo apraidi...

Noderīgas un interesantas adreses:

www.worlddab.org
www.commercialradio.com.au
www.rajar.co.uk
www.arbitron.com
www.barb.co.uk
www.jumptv.com
www.acbuk.net
www.ipatouchpoints.co.uk
www.ipa.co.uk
www.rsmb.co.uk

Kontakti

Mārtiņš Traubergs
TNS Latvia TV Metru vecākais projekta vadītājs
t 7096300
e martins.traubergs@tns.lv


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā


Tavs Neredzamais Sabiedrotais
 
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
#8 #9 #10 #11 #12 #13 #14
#15 #16 #17 #18 #19 #20 #21
#22 #23 #24 #25 #26 #27 #28
#29 #30 #31 #32 #33 #34 #35
#36 #37 #38 #39 #40 #41 #42
#43 #44 #45 #46 #47 #48 #49
#50 #51          
Meklēšana


TNS pasaulē

TNS Global
TNS Emor Igaunija
TNS LT Lietuva

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības