TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju atvaļinājumu izmanto vasarā

Aptuveni divas piektdaļas (43 %) Latvijas iedzīvotāju vecuma grupā no 15 līdz 74 gadiem lielāko daļu sava ikgadējā atvaļinājuma izmanto vasarā. Šādus datus uzrāda TNS Latvia 2006.gada jūlijā veiktais pētījums.

Jāatzīmē, ka aptuveni katram trešajam (36 %) respondentam šajā vecuma grupā ikgadējais atvaļinājums nepienākas, proti, viņš dotajā brīdī ir nestrādājošs – skolnieks, students, bērnu kopšanas atvaļinājumā, pensijā vai bezdarbnieks.

5 % respondentu lielāko daļu atvaļinājuma izmanto ziemā un 4 % - rudenī, bet visretāk lielāko daļu atvaļinājuma iedzīvotāji izmanto pavasarī (3 %). Tāpat gandrīz katrs desmitais respondents nevarēja nosaukt konkrētu gadalaiku, kad viņš izmanto lielāko daļu sava ikgadējā atvaļinājuma.

Vasarā lielāko daļu atvaļinājuma salīdzinoši biežāk izmanto iedzīvotāji vecuma grupā no 25-54 gadiem, iedzīvotāji ar augstāko izglītību, algotie darbinieki, uzņēmēji, pašnodarbinātie, ģimenes uzņēmumā strādājošie, precētie, respondenti no ģimenēm, kurās ir 4 vai 5 cilvēki, kā arī iedzīvotāji ar ģimenes vai personīgajiem ienākumiem virs 150 LVL mēnesī.

Gandrīz trešajai daļai strādājošo vasaras atvaļinājums ilgst 1 mēnesi (29 %), kamēr piektdaļa respondentu vasarā izmanto uz pusi īsāku atvaļinājumu – 2 nedēļas (21 %). Jāatzīmē, ka aptuveni desmitai daļai strādājošo vasaras atvaļinājums ir ilgāks par 1 mēnesi (12 %) vai arī atvaļinājuma šovasar nebūs vispār (12 %).

 

TNS Latvia projektu vadītājs Intars Āboms norāda, ka atvaļinājumu ilgāku par vienu mēnesi salīdzinoši biežāk izmanto sievietes, respondenti vecuma grupā no 55 līdz 74 gadiem, respondenti no ģimenēm, kurās ir 2 cilvēki, kā arī respondenti, kuri ir precējušies, bet nedzīvo kopā, ir šķīrušies vai ir atraitņi. Savukārt atvaļinājumu salīdzinoši biežāk šogad neizmanto iedzīvotāji vecuma grupā no 45-54 gadiem, respondenti no ģimenēm, kurās ir 5 un vairāk cilvēki, respondenti no ģimenēm, kurās ģimenes ienākumi ir līdz 70 latiem uz vienu ģimenes locekli mēnesī, kā arī tie, kuriem personīgie ienākumi no 70 līdz 150 latiem mēnesī.

Atvaļinājuma laikā iedzīvotāji atpūšas, apdara mājas vai dārza darbus un ceļo

Pētījuma rezultāti rāda, ka izplatītākais atvaļinājuma pavadīšanas veids ir došanās kopā ar ģimeni vai draugiem ārpus pilsētas - šādi atvaļinājumu plāno pavadīt gandrīz katrs trešais aptaujātais (30 %). Mazliet mazāk cilvēku atvaļinājumu izmantos, lai apdarītu mājas vai dārza darbus (28 %). Bet aptuveni ceturtā daļa respondentu kārtos ceļasomas un dosies ceļojumā uz ārzemēm (24 %), un aptuveni tik pat daudz cilvēkiem ceļojuma mērķis atradīsies tepat Latvijā, proti, viņi dosies ceļojumā pa Latviju (23 %).

Ārzemju ceļojuma biežākie galamērķi – Krievija un Ukraina

Lielākā daļa aptaujāto respondentu, kuri atvaļinājuma laikā dodas uz ārzemēm, visbiežāk plāno doties austrumu virzienā – uz Krieviju (18 %), uz Ukrainu (17 %), kā arī uz Baltkrieviju (8 %). No Eiropas Savienības valstīm visiecienītākais galamērķis šogad ir Spānija (11 %).

Ārpus pilsētas kopā ar radiem, draugiem lielākoties atpūtīsies respondenti vecumā no 25 līdz 34 gadiem, respondenti ar pamata izglītību, respondenti, kuri dzīvo vieni paši, precējušies cilvēki, kuri nedzīvo kopā, ir šķīrušies, ir atraitņi, aptaujātie ar zemiem ģimenes ienākumiem (līdz 70 latiem uz vienu ģimenes locekli mēnesī), kā arī ar vidējiem personīgajiem ienākumiem (70 līdz 150 lati mēnesī).

Mājas vai dārza darbus lielākoties apdarīs iedzīvotāji vecumā no 35 līdz 44 gadiem, respondenti no ģimenēm, kurās ir 2 cilvēki, iedzīvotāji ar ģimenes un personīgajiem ienākumiem līdz 150 latiem mēnesī, kā arī ciematos un lauku teritorijās, Zemgales un Vidzemes reģionos dzīvojošie.

Ceļojumā uz ārzemēm lielākoties dosies respondenti ar augstāko izglītību, krievu valodā runājošie, tāpat arī uzņēmēji, pašnodarbinātie, respondenti, kuri dzīvo vieni, kuriem ir augsti personīgie ienākumi (virs 150 latiem mēnesī), un tie, kuri dzīvo Rīgā. Savukārt pa Latviju lielākoties ceļos iedzīvotāji vecuma grupā no 15 līdz 24 gadiem, respondenti no ģimenēm ar 5 un vairāk cilvēkiem, aptaujātie ar zemiem ģimenes ienākumiem (līdz 70 latiem mēnesī), kā arī ciematu un lauku teritoriju iedzīvotāji.

Uz ārzemēm ceļojam dažādās kompānijās un ar auto

Visbiežāk iedzīvotāji uz ārzemēm ceļo kopā ar ģimeni – aptuveni trešā daļa respondentu (32 %). Aptuveni ceturtā daļa respondentu uz ārzemēm dodas divatā ar draugu, draudzeni, sievu vai vīru (25 %), aptuveni tik pat daudz respondentu ārzemes apmeklē draugu kompānijā (24 %). Retāk iedzīvotāji uz ārzemēm dodas vienatnē – 16 %.

Biežāk lietotais transporta līdzeklis ārzemju ceļojumos ir automašīnā – gandrīz divas piektdaļas respondentu uz ārzemēm dodas ar auto (37 %). Otrs izplatītākais transporta līdzeklis ir lidmašīna – aptuveni katrs ceturtais respondents, kurš dodas ceļojumā uz ārzemēm, lido ar lidmašīnu (27 %). Apmēram puse no aptaujātajiem, kas lido ar lidmašīnu, dodas ceļojumā individuāli, kamēr otra puse dodas ceļojumā grupā (proti, kādas tūrisma kompānijas sagatavotā ceļojumā).

Visbiežākās ceļojumam atvēlētās summas ir no 300 līdz 400 latiem - šādas summas ārzemju ceļojumam atvēl katrs piektais respondents, kurš šogad dosies ārzemju ceļojumā (19 %). Jāatzīmē, ka katrs desmitais respondents, kurš dodas ārzemju ceļojumā, ceļojumam tērēs vairāk kā 1000 latus (11 %).

Par aptauju

Aptauju mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia veica laikā no 2006.gada 5. līdz 11. jūlijam, visā Latvijā aptaujājot 501 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem. 

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs.

Kontakti

Santa Tolka
TNS Latvia mārketinga direktore
t 7096300
e santa.tolka@tns.lv

 


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā


Tavs Neredzamais Sabiedrotais
 
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
#8 #9 #10 #11 #12 #13 #14
#15 #16 #17 #18 #19 #20 #21
#22 #23 #24 #25 #26 #27 #28
#29 #30 #31 #32 #33 #34 #35
#36 #37 #38 #39 #40 #41 #42
#43 #44 #45 #46 #47 #48 #49
#50 #51          
Meklēšana


TNS pasaulē

TNS Global
TNS Emor Igaunija
TNS LT Lietuva

 

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības