TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



Latvijas un Igaunijas iedzīvotāji Lieldienas svinēt gatavojas līdzīgi

Saskaņā ar mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia šī gada marta beigās un aprīļa sākumā veiktā pētījuma datiem, absolūtais vairākums Latvijas iedzīvotāju (90 % jeb ~ 1 miljons 630 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem) plāno svinēt Lieldienas.

Lieldienu svinēšana vispopulārākā ir Latvijā (90%). Lietuvā Lieldienas par nozīmīgiem svētkiem uzskata 86% iedzīvotāju, bet Igaunijā 73% iedzīvotāju Lieldienas vērtē kā nozīmīgus svētkus sev un savai ģimenei un svin šos svētkus ģimenes un draugu lokā.

Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju vecuma grupā no 15-74 gadiem Lieldienās atpūtīsies (80 %), apciemos radus vai draugus (73 %) vai pavadīs tās atbilstoši tradīcijām (73 %).

Visaktīvāk Lieldienas pavadīs Latgales reģiona iedzīvotāji – apciemos savus radus vai draugus (85 %), svinēs atbilstoši Lieldienu tradīcijām (81 %), apmeklēs dievkalpojumus (77 %)  un dažādus Lieldienu pasākumus (52 %).

Jāatzīmē, ka Lieldienās apmeklēt dievkalpojumu latviešiem ir mazāk raksturīgi (39 %) nekā citu tautību Latvijas iedzīvotājiem (58 %).

Pavadīt Lieldienas atbilstoši tradīcijām ir iecienīts vairāk iedzīvotāju vecumā no 35 līdz 55 gadiem (77 % - 81 %), kā arī lauku iedzīvotāju (78 %) vidū.

Lieldienu brīvdienas izmantot savu draugu vai radu apciemošanai biežāk plāno jaunieši vecumā no 15 līdz 24 gadiem (78 %) un iedzīvotāji vecumā no 35 līdz 44 gadiem (78 %). Jaunieši biežāk nekā citi iedzīvotāji šīs brīvdienas plāno izmantot iepirkumu veikšanai (48 %).

Latvijas iedzīvotāji Lieldienās krāso olas un rīko olu kaujas

Absolūtais vairākums Latvijas iedzīvotāju vecuma grupā no 15-74 gadiem Lieldienās krāso olas (94 %), rīko olu kaujas (91 %).

Dažādu Lieldienu tradīciju ievērošana vairāk ir iecienīta 35 līdz 44 gadu vecu iedzīvotāju vidū, ģimeņu ar bērniem, latviešu un lauku iedzīvotāju vidū. Rīgā un Pierīgā dzīvojošie iedzīvotāji Lieldienu tradīciju ievērošanā ir kūtrāki. Savukārt  jaunieši vecumā no 15 līdz 34 gadi Lieldienās biežāk kā citi izvēlas šūpoties.

Latvijas iedzīvotāji olu krāsošanai izmanto tradicionālas metodes

96 % Latvijas iedzīvotāju vecuma grupā no 15-74 gadiem, kuri krāso Lieldienu olas paši, izmanto dabīgos krāsošanas materiālus – sīpolu mizas, augu aplikācijas, tējas u.tml. Tikai ceturtā daļa Latvijas iedzīvotāju, kuri krāso Lieldienu olas paši, izmanto rūpnieciski ražotās krāsas (25 %), bet 22 % iedzīvotāju Lieldienu olu dekorēšanai izmanto papīra aplikācijas un gravēšanas tehniku.

Igaunijā iedzīvotāji Lieldienas pavada ģimenes un draugu lokā

Arī Igaunijā absolūtais vairākums iedzīvotāju (89 %) plāno svinēt Lieldienas. Tāpat kā Latvijā, arī Igaunijā liela daļa iedzīvotāju (61 %) Lieldienu brīvdienas izmantos, lai apciemotu savus draugus vai radus. 84 % Igaunijas iedzīvotāju vecuma grupā no 15 līdz 74 gadiem Lieldienās krāso olas. 

Atšķirībā no Latvijas iedzīvotājiem, Igaunijā dievkalpojumus Lieldienās plāno apmeklēt tikai viena piektā daļa iedzīvotāju (21 %). Arī tādas aktivitātes kā dažādu Lieldienu pasākumu apmeklēšana un iepirkšanās Lieldienās plāno veikt tikai neliels skaits Igaunijas iedzīvotāju (8 % un 6 %).

 

Par aptauju

Pētījumu Latvijā veica TNS Latvia laikā no 2006.gada 29.martam līdz 4.aprīlim, regulārās CATI-busa aptaujas ietvaros aptaujājot 500 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Pētījumu Igaunijā veica TNS Emor laikā no 2006.gada 21. līdz 26.martam, regulārās CATI-busa aptaujas ietvaros aptaujājot 500 Igaunijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs.

Kontakti

Ilze Broka, TNS Latvia PR koordinatore
t 7096300, e ilze.broka@tns.lv

Kylliki Rannu, TNS Emor Marketing Assistant
e kylliki.rannu@emor.ee

 


Skatīt saistītās ziņas | Citas ziņas arhīvā


Tavs Neredzamais Sabiedrotais
 
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
#8 #9 #10 #11 #12 #13 #14
#15 #16 #17 #18 #19 #20 #21
#22 #23 #24 #25 #26 #27 #28
#29 #30 #31 #32 #33 #34 #35
#36 #37 #38 #39 #40 #41 #42
#43 #44 #45 #46 #47 #48 #49
#50            
Meklēšana


TNS pasaulē

TNS Global
TNS Emor Igaunija
TNS LT Lietuva

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības