TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions
AdEval
Conversion Model
NeedScope
TRI*M
Miriad

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



Sociālie pētījumi

Paralēli mārketinga pētījumiem, TNS Latvia veic arī dažādus sociālpolitiskus un sociālekonomiskus pētījumus, kuros tiek noskaidrots dažādu mērķa grupu (Latvijas iedzīvotāji, uzņēmēji u.c.) viedoklis par dažādām aktuālām  tēmām.

TNS Latvia kopš 2004. gada veic dažādu Eiropas Savienības fondu un institūciju ( Pasaules Banka,   Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības banka, Eiropas Dzīves un darba apstākļu uzlabošanas fonds u.c.) pasūtītus pētījums, kas  notiek visās Eiropas Savienības dalībvalstīs, kā arī citās valstīs.

Kopš 2004. gada TNS Latvia veic sabiedriskās domas pētījumu Eurobarometer . Divas reizes gadā tiek organizēti Standart Eurobarometer pētījumi, kuru mērķis ir novērtēt pilsoņu attieksmi pret ES un tās institūcijām, kā arī ekonomisko situāciju Latvijā. Piecas - sešas reizes gadā tiek veikti Special Eurobarometer pētījumi, kuros ietverti jautājumi par aktuālām tēmām Latvijā un Eiropā: Eiropas Konstitūciju, ES lauksaimniecības politiku, sabiedrības drošību un tieslietu sistēmu, apkārtējās vides aizsardzību, informāciju un komunikāciju tehnoloģijām, finanšu pakalpojumiem, zinātni un tehnoloģijām, inovācijām, sabiedriskajiem pakalpojumiem, situāciju darbaspēka tirgū, sportu u. tml..

Bez Eurobarometer Latvijas iedzīvotāju vidū tiek veikti arī dažādi starptautiski pētījumi, kas identificē aktuālās problēmas noteiktās dzīves sfērās. Piemēram, pētījumi par Latvijas iedzīvotāju labklājību, veselību, dzīves kvalitāti, darba drošību, darba un dzīves līdzsvaru.

2008. gadā TNS Latvia jau trešo reizi uzņēmēju vidū veica pētījumu par galvenajiem  uzņēmējdarbības šķēršļiem (BEEPS) . Pētījums apkopo datus par aktuālajiem jautājumiem ražošanas un pakalpojumu sektoros, aptverot vairāk nekā 25 valstis. Tāpat jau otro gadu uzņēmēju vidū tiek veikts apjomīgs pētījums par darba apstākļiem un darba vidi ( ESWT ), kas vienlaicīgi notiek 30 Eiropas valstīs. Uzņēmēju vidū tiek veikts arī starptautisks pētījums par psihosociālajiem riskiem darbā ( ESENER ).

Laika posmā no 2006. - 2008.gadam TNS Latvia ir veikusi virkni vietējo ministriju un ministriju pakļautībā esošo iestāžu pasūtītu un ESF līdzfinansētu projektu, kas saistīti ar nodarbinātību. Pētīto tēmu loks ir plašs: darba apstākļi un riski Latvijā, Latvijas un tās reģionu darba tirgus specifiskās problēmas, komercdarbības un pašnodarbinātības uzsākšana Latvijā, bezdarbnieku darbiekārtošanās, ieteikumi nodarbinātības veicināšanai no ieslodzījuma vietām atbrīvotām personām u.c..

Kontakti

Signe Kaņējeva
t 67 096 300
e signe.kanejeva@tnslv

Inta Priedola
t 67 096 300
e inta.priedola@tns.lv

Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju, dodoties sēņot, lasa gailenes
17.07.2017

17.07.2017. Dodoties sēņot, Latvijas iedzīvotāji ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem, salīdzinoši visbiežāk lasa gailenes (69%), kā arī baravikas (65%). Šādu tendenci rāda Kantar TNS šī gada jūlija vidū veiktā aptauja internetā.

Vairākums skolas vecuma bērnu vasaras brīvlaiku pavada kopā ar ģimeni
10.07.2017

10.07.2017. 71% Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem, kuriem ir skolas vecuma bērni vai mazbērni, ir norādījuši, ka viņu bērni vai mazbērni vasaras brīvlaiku pavada kopā ar vecākiem un ģimeni. Šādu tendenci rāda Kantar TNS šī gada jūlija sākumā veiktā aptauja internetā.

Vēsie laika apstākļi ir ietekmējuši gandrīz katra otrā Latvijas iedzīvotāja atvaļinājuma plānus
03.07.2017

03.07.2017. 43% Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem ir norādījuši, ka šīs vasaras vēsie laika apstākļi ir ietekmējuši (21% - noteikti jā; 22% - drīzāk jā) viņu atpūtas vai atvaļinājuma plānus - ar atpūtu domātas arī brīvdienas un brīvais laiks. Šādu tendenci rāda Kantar TNS šī gada jūnija nogalē veiktā aptauja internetā.

25% Latvijas iedzīvotāju šogad plāno apmeklēt kādu no mūzikas festivāliem
26.06.2017

Ceturtā daļa Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem šovasar plāno apmeklēt kādu mūzikas festivālu (8% - noteikti jā; 17% - drīzāk jā), atklāj Kantar TNS šī gada jūnijā veiktā aptauja.

Līgo svētku laikā vairākums iedzīvotāju cep šašliku vai kurina ugunskuru
19.06.2017

Latvijas iedzīvotājiem Līgo svētku svinēšana ir cieši saistīta ar šašlika cepšanu un ugunskura kurināšanu. Lūgti norādīt, vai un kādas tradīcijas ievēro Līgo svētku laikā, salīdzinoši visbiežāk Latvijas iedzīvotāji ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem ir norādījuši, ka cep šašliku (71%) vai kurina ugunskuru (68%).

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības