TNS Latvia
                  Kronvalda bulvāris 3-2
                   Rīga, LV-1010, Latvija

  t +371 6709 6300
  f +371 6709 6314
  

LV
EN
Sākums
Mediju pētījumi
Televīzija
Prese
Radio
Internets
Reklāmu reģistrs
AdHoc
Mediju pētījumu
gadagrāmata
Mārketinga pētījumi
Sociālie pētījumi
Business Solutions

Par mums
Darbs TNS
Ziņu arhīvs
Terminu vārdnīca
Klientiem
 



Internets

2011.gadā tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia ir papildinājusi esošo pētījumu klāstu ar jaunu pētījumu – TNS Latvia Digital. Šis ir Latvijā vēl nebijis tik liela apjoma interneta patēriņa paradumu pētījums, kura mērķis ir izzināt Latvijas iedzīvotāju paradumus digitālajā vidē, lai iegūtās zināšanas tālāk varētu pielietot efektīvas digitālās mārketinga stratēģijas izstrādē.

Galvenie pētījumā apskatītie jautājumi

Interneta lietošana

■ Interneta lietošanas biežums
■ lietošanas laiks (stundas) vidēji darba dienās un brīvdienās
■ ierīces, caur kurām piekļūst internetam (dators - galda vai portatīvais, planšetdators, viedtālrunis, mobilais telefons, u.c.),
■ interneta izmantošanas vieta

Internetā veikto aktivitāšu regularitāte (vairākas reizes dienā, reizi dienā, vairākas reizes nedēļā utt.):
■ sociālo tīklu un saziņas aktivitātes (sociālo tīklu pārlūkošanas, balss zvanu veikšanas, SMS sūtīšanas biežums u.c.)
■ e-pastu sūtīšana/ saņemšana
■ aktivitātes, kas veltītas zināšanu paplašināšanai, mācībām
■ plānošanas un organizēšanas aktivitātes (sava laika, dienas kārtības plānošana (piem., izmantojot rīku "kalendārs"), adrešu, ceļu maršrutu meklēšana, izmantojot interneta kartes, ceļojumu plānošana u.c.
■ personīgo rēķinu vadība (piem., internetbankas lietošana)
■ informācijas meklēšana par precēm/ pakalpojumiem pirms to iegādes (interneta veikalu lapu pārlūkošana, preču/ pakalpojumu cenu salīdzināšana u.c.)
■ iepirkšanās internetā (preču/ pakalpojumu pirkšana internetā, tai skaitā kolektīvās iepirkšanās portālos)
■ ziņu un aktuālās informācijas meklēšana (ziņu lasīšana interneta portālos, laika ziņu prognožu skatīšanās u.c.)
■ personīgās intereses (specializētu interneta lapu/ vortālu, kuri saistīti ar personīgajiem hobijiem un interesēm pārlūkošana, blogu (emuāru) lasīšana, rakstīšana, komentāru ziņu portālos, forumos, blogos (emuāros) lasīšana, rakstīšana)
■ izklaides aktivitātes (bilžu pārlūkošana publiski pieejamos interneta resursos, bilžu lejuplādēšana no publiski pieejamiem interneta resursiem, video/ mūzikas failu, TV pārraides u.c. lejuplādēšana u.c.)
■ spēļu spēlēšana, lejuplādēšana.

Populārākās tēmas, par kurām internetā tiek meklēta informācija;

Mobilā telefona lietošana:
■ šobrīd lietotais mobilais telefons (viedtālrunis/ parastais mobilais telefons/ nelieto)
■ lietošanas mērķi
■ interneta mobilajā telefonā lietošanas biežums
■ viedtālruņu lietošana (operētājsistēma, iegādes plāni, aplikāciju lejupielādes biežums (bezmaksas, maksas), lietoto aplikāciju veidi

Planšetdatoru lietošanas biežums un mērķi;

E-komercija:
■ pēdējā pusgada laikā iegādātās preces, pakalpojumi
■ interneta vietnes, kuros pēdējā pusgada laikā pirktas preces/ pakalpojumi
■ iemesli, kādēļ netiek veikti pirkumi internetā
■ E-komercijas attīstības potenciāls

Sociālie tīkli, to lietošanas paradumi:
■ sociālajos tīklos veikto aktivitāšu regularitāte
■ sociālo tīklu lietošanas iemesli
■ draugu skaits sociālajos tīklos
■ plāni attiecībā uz reģistrēšanos interneta vietnē/ servisā
■ zīmolu skaits, kuriem tiek sekots sociālajos tīklos
■ iemesli, kādēļ seko zīmoliem; sekošanas ietekme uz lēmumu par pirkuma veikšanu
■ sociālo tīklu attīstības potenciāls

Interneta vietņu vidējā vienas dienas, nedēļas un mēneša auditorija (iekļautas vairāk kā 40 interneta vietnes – ziņu portāli, e-pastu serveri, Latvijas un starptautiskie sociālie tīkli, meklēšanas un sludinājumu portāli u.c.);

Interneta lietotāju segmentācija, kas veidota pēc TNS grupas metodoloģijas un kur visi interneta lietotāji tika iedalīti sešos segmentos;

Mājsaimniecību datorizācija, internetizācija:
■ datora esamība mājsaimniecībā
■ interneta pieslēguma esamība mājsaimniecībā
■ interneta servisa pakalpojumu sniedzējs
■ interneta pieslēguma veids.

Pētījums tiek veikts, izmantojot tiešās datorizētās intervijas metodi (CAPI – computer assisted personal interview) respondentu dzīvesvietā regulārās iedzīvotāju aptaujas Omnibuss ietvaros. Kopējais izlases lielums 2013. gada pavasara periodā ir 2046 respondenti. Izlase ir reprezentatīva Latvijas iedzīvotājiem vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Pētījuma TNS Latvia Digital dati ir savietojami ar patērētāju ieraduma pētījuma TNS AtlasTM un Nacionālā Mediju Pētījuma: Prese datiem, tādējādi sniedzot iespēju analizēt konkrētu preses izdevumu lasītāju un /vai zīmolu lietotāju ieradumus digitālajā vidē un attiecīgi arī veidot digitālā mārketinga stratēģiju. Izlase datu bāzē TNS Latvia Digital + TNS AtlasTM  ir 1630 respondenti.

Pētījuma rezultāti ir pieejami datu analīzes programmā Galileo, kas ļauj analizēt interesējošos datus konkrētā mērķagrupā. Iespējams iegūt arī specializētas atskaites par pasūtītāju interesējošiem jautājumiem.

Kontakti

Signe Hokonena
Vecākā klientu vadītāja
t  67 096 300
e signe.hokonena@tns.lv

62% Latvijas iedzīvotāju lieto viedtālruni
15.05.2017

15.05.2017. 999 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju lietojuši viedtālruņus šī gada pavasarī, un tas ir par 7 procentpunktiem vairāk salīdzinājumā ar 2016. gada pavasari.

Google nemainīgi ir visapmeklētākā interneta vietne Latvijā
15.05.2017

63% jeb 1,014 miljoni Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem 2017.gada pavasarī vidēji dienā apmeklējuši interneta vietni Google. Otrajā vietā ar 43,8% jeb 706 tūkstošiem lielu auditoriju ierindojas video koplietošanas interneta vietne Youtube, kas rindojumā kopš 2016.gada pavasara ir pakāpusies augstāk par vienu topa vietu un šī gada pavasarī ierindojas jau 2.vietā. Tikmēr trešo vietu ieņem sociālais portāls Facebook ar 43,1% jeb 694 tūkstošiem lielu vidējo dienas auditoriju, kas arī ir kāpiens par vienu topa vietu augstāk no 4.vietas 2016.gada pavasarī uz 3.vietu šī gada pavasarī.

Būtiski pieaudzis interneta lietotāju skaits
11.05.2017

11.05.2017. Vidēji 84% jeb 1 360 000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lietojuši internetu, kas ir par 6 procentpunktiem vairāk nekā 2016. gada pavasarī, liecina jaunākie Kantar TNS Latvia Digital pētījuma rezultāti.

Jau 37% Latvijas iedzīvotāju internetu viedtālrunī lieto katru dienu
30.05.2016

30.05.2016. Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi regulārā interneta patēriņa paradumu pētījuma TNS Latvia Digital rezultātus par 2016.gada pavasara periodu. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par pastāvīgo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem paradumiem digitālajā vidē. Pētījums tiek veikts, izmantojot tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā un aptaujas internetā (CAWI). Pielietotā kombinētā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu pastāvīgo Latvijas iedzīvotāju interneta lietošanas paradumus vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Regulāri internetu lieto jau 68% Latvijas iedzīvotāju
29.05.2015

29.05.2015. Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi regulārā interneta patēriņa paradumu pētījuma TNS Latvia Digital rezultātus par 2015. gada pavasara periodu. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par pastāvīgo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem paradumiem digitālajā vidē, un tas tiek veikts, izmantojot tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā un aptaujas internetā (CAWI). Pielietotā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu pastāvīgo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem interneta lietošanas paradumus.



Tavs Neredzamais Sabiedrotais
 
#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7
#8 #9 #10 #11 #12 #13 #14
#15 #16 #17 #18 #19 #20 #21
#22 #23 #24 #25 #26 #27 #28
#29 #30 #31 #32 #33 #34 #35
#36 #37 #38 #39 #40 #41 #42
#43 #44 #45 #46 #47 #48 #49
#50 #51 #52        
Meklēšana


TNS pasaulē

TNS Global
TNS Emor Igaunija
TNS LT Lietuva

 

 
© 2017 TNS Latvia
Autortiesības